Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens via internet in USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop lens via internet in USA

Oorspronkelijk geplaatst door VBiB Bekijk bericht
    Dan hoop ik voor jou dat de douane aan de grens je lens niet vindt in je bagage!
    dat klopt,
    nu weet ik niet hoe goed ze hun werk doen maar wat zouden ze doen als
    persoon X met een fotorugzak langskomt en toevallig uitgekozen word voor controle.
    vervolgens de rugzak open doet met...
    1 of 2 body's
    canon 400 2.8
    canon 70-200 2.8
    canon 24-70
    tokina 10-20
    extender
    canon 580 II flash
    reeks CF en SD cards
    diverse batterijen
    statief
    nog enkele filters

..EN... een mapje met 10-20 facturen waarvan er 1 vals is
    (copy van een ander item maar factuurnr, datum, artikel enz. verandert)

zou dit fotograafje dan echt uren vast zitten terwijl douane ambtenaar Jaak Bouwer alle documenten nakijkt en bij de winkel alles heeft geverifieerd

en een lens kan ook gebruikssporen hebben die je er bewust op doet om hem te personaliseren. vb. zo lenscover camo stickers of reclame van jezelf of je werkgever.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysteryliner Bekijk bericht
      zou dit fotograafje dan echt uren vast zitten terwijl douane ambtenaar Jaak Bouwer alle documenten nakijkt en bij de winkel alles heeft geverifieerd

ge moet het niet geloven

Comment

Kijk, dat bedoel ik nou, als je de hele rimram meeneemt en met 1 extra item meer terugkomt zal er geen haan naar kraaien omdat het toch niet opvalt.
        Wel als je met slechts 1 item terugkomt zouden ze eventueel argwaan kunnen krijgen.
        Veel hangt natuurlijk af of de douane persoon in kwestie een pietje precies is of tegen zijn zin zijn uren aan 't kloppen is, etcetera...
        Mijn site Mijn reizen

Comment

De laatste jaren ben ik er al dikwijls uitgepikt aan de douane. Blijkbaar hebben ze het voorzien op alleenreizenden. Ook vragen ze steevast van waar je komt - dit is van doorslaggevend belang. Bangkok, Hong Kong en New York doet bij hen steeds een lichtje flikkeren.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Een calibratietool (Eye-one display 2), onder welke categorie zou dat vallen voor invoertaxen? 190 dollar versus 230 euro, dat kan toch al tellen
            Mijn foto's en fractals
            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
              Een calibratietool (Eye-one display 2), onder welke categorie zou dat vallen voor invoertaxen? 190 dollar versus 230 euro, dat kan toch al tellen
              Al je verzendingskosten meegerekend?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik had de eerste keer verkeerd gekeken blijkbaar, blijkt dat het 125 dollar is voor verzending
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                  Ik had de eerste keer verkeerd gekeken blijkbaar, blijkt dat het 125 dollar is voor verzending
                  bestel dan meteen genoeg zodat de verzendingskosten op het geheel goed meevallen
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Working...
                  X