Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens via internet in USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop lens via internet in USA

Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
    Ik hou niet van politieke discussies.
    Dan moet je er beter ook maar niet mee beginnen...

Comment

Off-topic / weggeveegd.
      Last edited by K-2; 28 september 2007, 13:07.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Voor alle duidelijkheid. Ik heb nooit gezegd of geschreven dat ik een USA-adept ben, in tegendeel. Waar je mijn fascinatie haalt voor de USA is me dan ook een raadsel. Verder ben ik a-politiek. Ik kijk enkel in mijn eigen portemonnee. Jij lijkt me wel iemand die commentaar heeft op alles en iedereen. Het is je goed recht, uiteraard.

Moest het je verder interesseren, omdat je het toch over emigreren had. Het enige land waar ik ooit naartoe zou willen verhuizen is Zwitserland. Volgens velen (die het land niet kennen) een duur land, maar daar weet je tenminste waarvoor en waarom je betaalt.

Voor de rest, haal je (scherpe) pen nog maar eens boven. Antwoord moet je na deze niet meer verwachten

Gegroet slimmerd.
        Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

Comment

Voor alle duidelijkheid. Ik heb nooit gezegd of geschreven dat ik een USA-adept ben, in tegendeel.
          Misschien heb ik je dan fout begrepen, maar als ik me niet vergis, ging het hier over import uit de US waarover je het volgende zei en waar de belastingen inderdaad lager zijn :

Dit vind ik zever. Het feit dat ze het in die landen WEL veel goedkoper kunnen verkopen geeft aan dat het bij ons VEEL te duur is. Spijtig voor de handelaars van hier maar als ik elders goedkoper kan kopen doe ik het gewoon. Ik vind het triestig dat een minister hier stokken tussen de wielen steekt. Het probleem ten gronde (verlaging van btw tarieven) aanpakken is blijkbaar te moeilijk (veel werk) waarschijnlijk.
          Last edited by K-2; 28 september 2007, 13:10. Reden: off-topic-deel weggeveegd
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Wat de oorspronkelijke vraag betreft: import uit de US is voor elke inwoner van de EU interessant volgens mij.
            Gewoon +6% invoerrechten en +21% BTW voor België.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Maar inderdaad, ik kan me voorstellen dat je vind dat Zwitserland het op een aantal vlakken beter doet, maar of dit echt het ideale land voor je is, weet je toch pas als je er dagdagelijks woont.
              Ik weet veel van Zwitserland, broer van mijn vrouw woont en werkt er al 17 jaar. Het is een speciaal land, dat geef ik toe, maar als ik terug kom van een bezoekje aldaar (ettelijke keren per jaar) en ik kom dan terug in ons landje. De verschillen zijn immens. Maar kom, we wonen en werken hier (en zijn hier ook best gelukkig hoor) en niet ginder.

Hetgeen ik maar wilde meegeven is dat alles hier de laatste jaren zo spectaculair (en onaanvaardbaar) duur is geworden. Mensen worden gedwongen (en zeker na het sluiten van de landsgrenzen) om uit de doppen te kijken als ze zaken (die duur zijn, en fotografie is DUUR) willen kopen. Vandaar ook mijn misschien kortzichtige kijk op 'buitenlandse' prijzen en de uit de hand gelopen discussie alhier. De frustratie bij mij zit namelijk te diep, blijkbaar, als je bekijkt hoe het leven hier aan het evolueren is.

Maar kom, laat ons de strijdbijl maar begraven en het bij fotografie houden. Fotografie op zichzelf is al moeilijk genoeg
              Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

Comment

...fotografie is DUUR...
                laat ons de strijdbijl maar begraven en het bij fotografie houden.
                Met beide volledig eens .

Wat "duur" betreft: vandaar dat ik zelf vrijwel altijd tweedehands koop; ook vanuit de US of Azië (een USD-aankoop dus). Scheelt gewoonlijk toch 25 à 50% t.o.v. de gangbare nieuwprijs in Europa en meestal is het materiaal niet van nieuw te onderscheiden.

Comment

Wat de oorspronkelijke vraag betreft: import uit de US is voor elke inwoner van de EU interessant volgens mij.
                  Gewoon +6% invoerrechten en +21% BTW voor België.
                  + het transport natuurlijk. Ik koop zelf regelmatig dingen bij BH Photo & Video in New York (heb ook al Adorama gebruikt) en dat gaat geweldig snel; snelste was vrijdag bestellen en maandag thuis.

Ieder oordeelt voor zich. Je kijkt naar de totale kost incl wat hierboven vermeld staat en je zorgt dat je je bewust bent van de implicaties wat betreft garantie en ondersteuning.

Het gekke is dat zelfs in Europe geproduceerde producten nog een pak goedkoper zijn ginder in sommige gevallen, met een verschil groter dan alleen BTW. Bv: Gitzo statief GT3540XLS: 749$ bij B&H, 950 bij de meeste winkels hier... Hier kom men geen levertijd garanderen en was er sprake van 3 maanden zelfs, ginder besteld en geleverd op een week...

Maar zoals gezegd: ieder beslist voor zichzelf, mijn portemonnee en ik weten het wel...
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Thx Parrot voor het adresje, lijkt me wel een interessante store !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                      + het transport natuurlijk. Ik koop zelf regelmatig dingen bij BH Photo & Video in New York (heb ook al Adorama gebruikt) en dat gaat geweldig snel; snelste was vrijdag bestellen en maandag thuis.
                      Hier hetzelfde: levering binnen de 72 uur was het snelste. Anderzijds heeft het een uitzonderlijke keer ook wel eens drie weken geduurd, maar dat lag aan de Nederlandse douane... Via Belgïe heeft het bij nog nooit zolang geduurd.

O ja, die 6% geldt voor lenzen.
                      Als je natuurlijk bv. auto's of meubelen zou gaan importeren, dan wordt het een heel ander verhaal.
                      Er is een Europese lijst van invoerheffingen die verschillen van produkt tot produkt.

Naast B&H en Adorama is ook www.sigmaforless.com nog interessant vind ik.

Comment

En voor een (ring)flash? Heb een flits gezien van 250 dollar, met $40.65 verzendingskost. Bij fotokonijnenberg is ie 304 euro.
                        Mijn foto's en fractals
                        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

invoer - algemeen
                          EU info - algemeen
                          Produkt-/Tarieflijst waaronder fotomateriaal valt
                          Lenzen zitten onder TARIC 9002, ander fotospul vooral onder 9006.

Voor de flits geldt 3.2% :
                          tarief flits
                          Dat zou jouw totale kost op €260 ongeveer brengen (tenzij de post nog €10 "behandelingskosten mbt douane" aanrekent).
                          Last edited by K-2; 28 september 2007, 14:23.

Comment

Thanks Een lens zou'k niet kopen zonder te testen, maar dit opent perspectieven voor andere accessoires.
                            Mijn foto's en fractals
                            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                              Thanks Een lens zou'k niet kopen zonder te testen, maar dit opent perspectieven voor andere accessoires.
                              ben deze optie ook aan het overwegen...

waarom een lens niet kopen? ga ze bij de fotoboer testen en koop ze online

ik ben aan het sparen voor de 100-400L en er zit een verschil op van 400 € (aankoopprijs + verzending). Dus zelfs als er douane taks bijkomt, blijft het nog stuk goedkoper en op Canon lenzen zit wereldwijde garantie dus...
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                                ben deze optie ook aan het overwegen...

waarom een lens niet kopen? ga ze bij de fotoboer testen en koop ze online

ik ben aan het sparen voor de 100-400L en er zit een verschil op van 400 € (aankoopprijs + verzending). Dus zelfs als er douane taks bijkomt, blijft het nog stuk goedkoper en op Canon lenzen zit wereldwijde garantie dus...
                                Ik zou daar toch mee opletten hoor.
                                Ikzelf ben ook aan het kijken voor de 100-400 en als je de 6% taks + 21% BTW bijtelt - 100€ cashback vanaf 1 oktober !! dan scheelt het nog een paar tien euro. In Belgie heb je dan ook 2 jaar garantie en vind ik (persoonlijk) het de moeite niet waard. Wat als ze toekomt en er zit een kras op de lens? Gaan ze ze terugnemen in de USA? Ik klink misschien pessimistisch maar ik heb het graag eerst in mijn handen voor ik iets koop. (trouwens hier testen en ginder bestellen? Dan koop je wel niet de lens die je getest hebt hé dus je kan een minder goed exemplaar toegestuurd krijgen)

Da's mijn menig hé.
                                mvg,
                                Jürgen
                                Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Comment

Working...
                                X