Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens via internet in USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Aankoop lens via internet in USA

    En als je dan met die grote toeter toekomt kan het best zijn dat je toch nog invoertaksen, btw en een boete betaalt omdat je ze niet direct aangegeven hebt.

    Zorg maar dat er wat gebruikssporen zijn, of je hebt het zitten.

    Comment


    • #47
      Re: Aankoop lens via internet in USA

      Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
      Wat ik alleen niet snap is de onderliggende reden dat een Japanse lens in Amerika goedkoper is dan hier. Het is de Dollar die daalt, niet de Euro die stijgt, dus voor Amerikanen is het de laatste tijd alleen maar duurder geworden producten uit Japan te importeren. En toch zijn de prijzen daar beter. Waar blijft het geld hangen dat we hier extra betalen? Of verkopen de Japanners hun spullen goedkoper aan Amerikanen dan aan Europeanen?
      taksen & belastingen zou ik zo zeggen...

      en ik vermoed dat die amerikanen alles groter moeten kunnen doen, alsook de hoeveelheden bij het importeren...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #48
        Re: Aankoop lens via internet in USA

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        taksen & belastingen zou ik zo zeggen...

        en ik vermoed dat die amerikanen alles groter moeten kunnen doen, alsook de hoeveelheden bij het importeren...
        Hoe bedoel je? In Amerika hebben ze ook belasting, en die kan nooit meer dan een paar procent lager zijn. Ondanks dat de euro nu bijna anderhalf keer meer waard is als de dollar, zijn de prijzen in dollars nog steeds ongeveer hetzelfde. Waar komt dat verschil vandaan? Als een Japanse camera daar 1400 dollar zou kosten, zou het hier logischerwijze 1000 euro moeten zijn. Zelfs als het zo is dat bij de prijzen in Amerika nog geen belasting zit (wat ik wel eens gehoord heb, de staten hebben afzonderlijke tarieven) verklaart dat slechts ongeveer de helft (20% tov 40%) van het verschil. En de economie van de EU is net zo groot als die van Amerika, dus inkoopkracht zal ook niet veel verschillen, bovendien koop je niet als land in maar als bedrijf. Ik snap het nog steeds niet.
        Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

        Comment


        • #49
          Re: Aankoop lens via internet in USA

          Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
          Of verkopen de Japanners hun spullen goedkoper aan Amerikanen dan aan Europeanen?
          Ja, de Jappanners verkopen gewoon goedkoper in Amerika dan hier.

          Zoals hierboven al vermeld: een producent plaatst zijn produkten in de markt tegen een competitieve lokale marktprijs. Voor de Amerikaanse consument is de verkoopprijs er eentje in USD. Dus brengt bv. Sigma zijn lenzen daar op de markt met een competitieve USD-prijs. Bijgevolg zullen ze op hun verkopen in de VS minder marge hebben dan op hun verkopen in Europa.

          Maar bv. in 1999-2000 was dat net omgekeerd. In plaats van 1.4 USD per EUR was de verhouding toen 0.85 USD/EUR... Als de Jappanners ginder toen gewoon de verkoopprijzen hadden aangepast in verhouding tot de wisselkoers, dan hadden ze serieuze prijsdalingen moeten doorvoeren. Ook dat is niet gebeurd.

          Als de wisselkoersen echter lang genoeg blijven wat ze nu zijn, dan zal er in de VS uiteindelijk wel een geleidelijke algemene prijsverhoging plaatsvinden. Dat gebeurd echter niet van vandaag op morgen. Anders zou men zichzelf plots uit de markt prijzen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #50
            Re: Aankoop lens via internet in USA

            Oorspronkelijk geplaatst door mysteryliner Bekijk bericht
            hahaha.
            de reis naar NY komt er toch van.
            en om dan 1875euro uit te sparen is in uw ogen niet interessant.

            ga jij nog maar wat krantjes rondbrengen en laat maar iets weten wanneer je genoeg verdient hebt om 1875euro weg te gooien

            Dan hoop ik voor jou dat de douane aan de grens je lens niet vindt in je bagage!
            Mijn site Mijn reizen

            Comment


            • #51
              Re: Aankoop lens via internet in USA

              Zelf gaan kopen in USA is natuurlijk te proberen maar als ze u in Zaventem tegenhouden en je hebt niets aangegeven dan is de boete, alles x 2. Dus dat loopt al aardig op....

              mvg,
              Geert

              Comment


              • #52
                Re: Aankoop lens via internet in USA

                Oorspronkelijk geplaatst door VBiB Bekijk bericht
                Dan hoop ik voor jou dat de douane aan de grens je lens niet vindt in je bagage!
                tsk, verpakking weggooien en facturen opsturen per post of ergens in andere valies steken... opsturen is echter nog het veiligste.

                wordt zo voortdurend gedaan hoor
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #53
                  Re: Aankoop lens via internet in USA

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  tsk, verpakking weggooien en facturen opsturen per post of ergens in andere valies steken...
                  Let wel dat die uilen van de douane bijlange geen domme uilen zijn.
                  Stel dat je met je gloednieuwe D3 rond je nek van de VS komt zullen ze naar je aankoopfactuur vragen en kunnen ze aan de hand van het serienummer de oorsprong van het toestel achterhalen
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Aankoop lens via internet in USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Let wel dat die uilen van de douane bijlange geen domme uilen zijn.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #55
                      Re: Aankoop lens via internet in USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Stel dat je met je gloednieuwe D3 rond je nek van de VS komt zullen ze naar je aankoopfactuur vragen en kunnen ze aan de hand van het serienummer de oorsprong van het toestel achterhalen
                      toestel = body of body + lenzen ?
                      Schroeven ze lenzen er af om apart te bekijken?
                      Heb het nog nooit meegemaakt, daarmee de vraag.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Aankoop lens via internet in USA

                        Nee, ze schuiven de hele rimram door hun scanners om te zien of je er geen drugs of explosieven hebt in gepropt, voor de rest interesseert het hun weinig.
                        Ik zorg wel altijd dat ik van mijn materiaal een copy van de factuur bij heb
                        Mijn site Mijn reizen

                        Comment


                        • #57
                          Re: Aankoop lens via internet in USA

                          Als je materiaal niet meer in de verpakking zit kan je het toch evengoed 2de hands gekocht hebben, dan is er toch ook geen faktuur, dit wordt bij mijn weten zelden of nooit gevraagd van 'gebruikt' materiaal bij de douane ...

                          Comment


                          • #58
                            Re: Aankoop lens via internet in USA

                            maak dat je een geheugen kaart meehebt waarop wat oude foto's staan van voor je vertrek van duidelijke een belgische locatie zo kan je verklaren dat je dit toestel al bijhad voor je vertrek.
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                            IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                            Comment


                            • #59
                              Re: Aankoop lens via internet in USA

                              Ik weet niet of je die serie over de douane op Schiphol gezien hebt op tv maar je staat versteld van wat die lui allemaal niet weten of ontdekken. Ze zien heel goed of iets al gebruikt is (2e-hands) of gloednieuw. Denk aan vuil aan de binnenkant van de zoeker, zonnekap vol met vingerafdrukken en krassen etc. Daar trappen ze echt niet in.

                              Aan de andere kant: juist omdat het, als je een beetje voorzichtig met je spullen omgaat, best wel lang kan duren voordat de eerste krasjes op je lens (omhulsel, hoop ik dan) verschijnen, loop je dus elke keer dat je het land weer binnenkomt de kans om naar de factuur gevraagd te worden. En ik heb het gezien hoor, mensen die zeiden dat de factuur thuis lag konden hun spullen pas meekrijgen als ze eerst die factuur thuis opgehaald hadden. Konden ze dat niet dan mochten ze eerst betalen (invoer, BTW, boete). Maar zoals al eerder vermeld: 99/100 is er niks aan de hand.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Aankoop lens via internet in USA

                                Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                                Hangt er ook van af wat je koopt.
                                Een nikkor 70 - 200 f/2.8 VR is stukken duurder bij idealo dan bij Konijnenberg.
                                kan zijn. Zoals ik al eerder gezegd heb : per product nagaan waar het het goedkoopste is en dan beslissen waar je koopt: amerika, duitsland, belgië, singapore....
                                Know what you know, and don't know what you don't know.

                                Comment

                                Working...
                                X