Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikkor 85 mm
Collapse
X
-
-
Re: Nikkor 85 mm
@Franciskine
Ach ja wat is plat heMooi rond! In ieder geval knap dat je hele hoofd, met wenkbrouwen alles binnen de scherptediepte van 1.4 valt; het staat ook echt in de exif gegevens.
Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Comment
-
Hier word je ook lekker gemaaktwat zou daar de reden toe zijn
hun beste toestel, met hun beste objectief ooit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk berichthoe maak je nu een portret op f1.4?
some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk berichtIk speel met het idee om me een 85mm 1.4 aan te schaffen (heb nu de 1.8), maar ik ben wat ongerust geraakt door sommige reviews, waar gemeld wordt de de AF niet optimaal zou zijn (terwijl ik van mijn 1.8 daar best tevreden over ben)
Doen of niet doen (in functie van AF, ik weet dat dit een toplens is) ?
Maar goed, ik denk dat ik weet wat er fout gaat bij veel gebruikers. Door de flinterdunne DOF lijkt een foto al snel verkeerd gefocust als de camera ook maar iets naar voren of achteren bewogen wordt. Om dit te voorkeuren stel ik mijn camera altijd in op AF-C (continu focussen).D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600
Comment
-
Ik heb ook geruime tijd focusproblemen gehad, maar die waren van de baan na een volledige kalibratie van mijn camera
MVG,
Comment
-
Wie hebben er hier eigenlijk allemaal een 85mm 1.4?
Dan kan ik diegene zijn posten eens nakijken wat er allemaal met deze lens gemaakt is.
Ik vind het jammer dat ze 2e hands onvindbaar zijn.
Gr KeesNikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk berichtWie hebben er hier eigenlijk allemaal een 85mm 1.4?
Dan kan ik diegene zijn posten eens nakijken wat er allemaal met deze lens gemaakt is.
Ik vind het jammer dat ze 2e hands onvindbaar zijn.
Gr Keesen de foto's uit deze post werden ermee gemaakt op diafragma's van resp. f/2.0, f/2.0 en f/1.4. De onderste foto van deze draad maakte ik er ook mee, ook op f/1.4.
Kris
Comment
-
-
Hier een "snapshot" genomen op diafragma f/1.4
sluiter 1/3200
ISO 200.
Dus zelfs bij een "bewegend" beeld zijn superscherpe beelden mogelijk met een mooie "creamy" bokeh..
hier niets dan lof..
ik heb ze trouwens 2de hands gevonden, idd zeer moeilijk, maar mogelijk!
Photography helps people to see
-Berenice Abbott-
BD1050BE
Comment
-
Nieuw 979 €:
Comment
-
Nog een voorbeeld met een 85mm 1.4.
Comment