Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Ik dacht te weten dat deze niet meer in productie was
Deze 1.4 is in ieder geval en tijdje niet meer op de Nikon site te vinden geweest, maar ik zie dat hij er nu terug op staat ,
Hopelijk staat er nog op Made In Japan, want ook hier kunnen ze de productielijn naar China verplaatst hebben, net als bij de 50mm f1.4
In ieder geval, dat is een lens waar ik aan hou dat mijn handen kraken, je moet maar eens in de voorkant van deze lens zien, en je bent reeds verkocht, dat ding straalt gewoon kwalliteit uit, en dat maakt ze ook waar, is ook nog een van de weinige volledig metalen uitvoeringen die Nikon maakt.
Ik dacht te weten dat deze niet meer in productie was
Deze 1.4 is in ieder geval en tijdje niet meer op de Nikon site te vinden geweest, maar ik zie dat hij er nu terug op staat ,
Hopelijk staat er nog op Made In Japan, want ook hier kunnen ze de productielijn naar China verplaatst hebben, net als bij de 50mm f1.4
In ieder geval, dat is een lens waar ik aan hou dat mijn handen kraken, je moet maar eens in de voorkant van deze lens zien, en je bent reeds verkocht, dat ding straalt gewoon kwalliteit uit, en dat maakt ze ook waar, is ook nog een van de weinige volledig metalen uitvoeringen die Nikon maakt.
Bij de introductie van de D3 zijn er foto's verschenen met de 85mm f1.4 en dat zouden ze waarschijnlijk niet doen als ze 'm uit productie zouden nemen
Ik had het genoegen om een keer een Nikkor 85mm 1.4 te testen.
Diegene waar ik hem van mocht testen was dus direct proefpersoon.:G
Het was binnen met slecht licht, dus meteen maar knallen op F/1.4
Wat een toplens :love:, uitermate geschikt voor portret.
Gr Kees
Het is overigens een geweldige lens, reden waarom ik gelijk een Canon 1.2 heb gekocht voor mijn 5D.
Ik had het genoegen om een keer een Nikkor 85mm 1.4 te testen.
Diegene waar ik hem van mocht testen was dus direct proefpersoon.:G
Het was binnen met slecht licht, dus meteen maar knallen op F/1.4
Wat een toplens :love:, uitermate geschikt voor portret.
Gr Kees
Het is overigens een geweldige lens, reden waarom ik gelijk een Canon 1.2 heb gekocht voor mijn 5D.
Toch wel hoor.
Zeker weten, de exif zit er zelfs nog in, ik deed dit bewust.
Tja je zegt het en dan zal ik het maar geloven, dan heeft de man een vrij plat hoofd , maar die rare vignettering/onscherpte in de links onderhoek heb je toch zelf gedaan denk ik?
Tja je zegt het en dan zal ik het maar geloven, dan heeft de man een vrij plat hoofd , maar die rare vignettering/onscherpte in de links onderhoek heb je toch zelf gedaan denk ik?
Haha, daar zal Francis blij mee zijn met dat platte hoofd
Inderdaad heb ik wat bewerkt, dat wel.
Rob, ik een platte kop? ( zo zeggen de Belgen dat ) En iedereen tegen mij maar zeggen dat ik zo'n rond bolleke heb . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment