Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L glas, overkill voor 350D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: L glas, overkill voor 350D?

    Ik hou me ook voor ogen dat mijn 350D nooit de volle capaciteit zal kunnen weergeven! Maar ik was eerder bang dat ik nooit het verschil zou zien met bijvoorbeeld een concurrent van sigma/tamron.
    Ook koop ik liever een waardig objectief die zijn waarde houdt.

    Comment


    • #32
      Re: L glas, overkill voor 350D?

      Oorspronkelijk geplaatst door Senscript Bekijk bericht
      Ik hou me ook voor ogen dat mijn 350D nooit de volle capaciteit zal kunnen weergeven! Maar ik was eerder bang dat ik nooit het verschil zou zien met bijvoorbeeld een concurrent van sigma/tamron.
      Ook koop ik liever een waardig objectief die zijn waarde houdt.
      Met die argumenten moet je gewoon voor L-glas gaan. Je 350D (en de mijne ook) haalt evenveel uit je lens als een 30D, laat je niks wijsmaken.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #33
        Re: L glas, overkill voor 350D?

        Als je financieel het ziet zitten,koopt L-glas.
        Zijn zeer goede lenzen.Niet dat andere lenzen slecht zijn,maar je zult het je nooit beklagen als je van plan bent om nog een tijdje te fotograferen.
        Mijn enige niet Canon lens is een Sigma 15 fisheye.Ik weet dit is nu niet een standaard lens.Over scherpte ga ik niet klagen,maar de kleur weergave is bij deze lens,(dit in achtgenomen) ,veel fletser.Mijn andere L-lenzen hebben wel een betere kleurweergave,die niet verschillend is volgens de lens(17-35,24-70,70-200,300 IS,400).Dus niet alleen scherpte is anders,maar kleurweergave kan ook beter zijn.
        Als je het ziet zitten:kopen.

        Comment


        • #34
          Re: L glas, overkill voor 350D?

          Ik heb zo'n 70-200 L F4 op men 350D, ook voornamelijk voor rallyfoto's, en dat geeft uitstekende resultaten.
          Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

          Comment


          • #35
            Re: L glas, overkill voor 350D?

            ps: uit reviews blijkt dat de 2.8 IS een beetje mag onderdoen voor de 2.8 non-IS...

            en uit praktijk blijkt dat je achteraf de IS mist ... zeker aan 200 mm en low light.De 70-200 2.8 IS is een parel.Ik shoot vaak modellen op het einde van de dag, en neem vaak indoor shots met ambient light.De IS helpt echt wel.


            aan poster : als je je techniek 'mastert' en je hebt echt een optische verbetering nodig, why not.Maar vergeet niet dat de 28-105 mm usm II 3.5-4.5 heel, heel goed is aan een veel lagere prijs.Ik heb jaren met 'gewone lenzen' gewerkt voor ik naar L stapte.


            Wat je best doet is 1 huren of lenen, idem shots nemen als met je huidige lens, en dan vergelijken.Van charts en grafiekjes trek ik me niets aan, ik kijk naar mijn beelden.


            Maar in jouw plaats zou ik eerst de 350d vervangen voor een 30D, er zit een wereld van verschil tussen deze 2 klassen.

            Comment


            • #36
              Re: L glas, overkill voor 350D?

              Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht


              Van charts en grafiekjes trek ik me niets aan, ik kijk naar mijn beelden.

              en dat zou iedereen moeten doen. Die 350D zou ik wel houden, want dat er een wereld van verschil is met de 30D is niet waar. Wel qua werkwijze en gebruik, maar niet qua resultaat.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #37
                Re: L glas, overkill voor 350D?

                yep, en werkwijze en gebruik bepalen ook het resultaat hierzo dus wat mij betreft zou ik niet met een 350d willen werken tenzij met een softboxje in een studio, maar zeker niet buiten of tijdens een evenement.

                en waarom : Die modellen liggen me gewoon uiterst slecht in de hand, ik mis mijn scherm bovenaan dat het niet meer schoon is, er is geen kelvin optie die ik in studio continu gebruik , geen wheel control (!), ze zijn te klein voor mijn handen, etc ..ik háát het ook om niet on the fly stops te kunnen over en onder belichten en daar een menu voor te moeten oppoppen terwijl ik shots mis, de quick controls heb ik nodig, de ergonomie en built van de 20d/30d heb ik al een golf water over laten kltesen via een rots en zachte regen op laten vallen zonder probleem, etc
                Last edited by Guest57; 8 augustus 2007, 18:29.

                Comment


                • #38
                  Re: L glas, overkill voor 350D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                  yep, en werkwijze en gebruik bepalen ook het resultaat hierzo dus wat mij betreft zou ik niet met een 350d willen werken tenzij met een softboxje in een studio, maar zeker niet buiten of tijdens een evenement.

                  en waarom : Die modellen liggen me gewoon uiterst slecht in de hand, ik mis mijn scherm bovenaan dat het niet meer schoon is, er is geen kelvin optie die ik in studio continu gebruik , geen wheel control (!), ze zijn te klein voor mijn handen, etc ..ik háát het ook om niet on the fly stops te kunnen over en onder belichten en daar een menu voor te moeten oppoppen terwijl ik shots mis, de quick controls heb ik nodig, de ergonomie en built van de 20d/30d heb ik al een golf water over laten kltesen via een rots en zachte regen op laten vallen zonder probleem, etc
                  Ik doe geen poging om u te overtuigen maar ik wil wel het misverstand uit de wereld hebben dat je voor exposure compensation in de menu's zou moeten duiken op een 350D.
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #39
                    Re: L glas, overkill voor 350D?

                    thanks
                    Last edited by Guest57; 8 augustus 2007, 19:26.

                    Comment


                    • #40
                      Re: L glas, overkill voor 350D?

                      Als ik het hier zo lees moet je bijna een echte fotograaf zijn om met een 350D te kunnen werken, zo moeilijk is het! En laat het mij nu lukken zeg!

                      Als je dus met een 350D kan werken, moet je het met een 30D zéker kunnen!
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #41
                        Re: L glas, overkill voor 350D?

                        neen, helemaal niet, ik zeg gewoon dat voor mij een heel groot verschil is tussen die 2 klassen ...

                        en voor mij is het zo afgerond se

                        Comment


                        • #42
                          Re: L glas, overkill voor 350D?

                          Een 30D is zeker een wereld van verschil met een 350D. Maar al je 350D glas werkt ook op de 30D Dus eerst maar eens mooi glas en de limieten van je 350D ten volle gebruiken.
                          Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

                          Comment


                          • #43
                            Re: L glas, overkill voor 350D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            en dat zou iedereen moeten doen. Die 350D zou ik wel houden, want dat er een wereld van verschil is met de 30D is niet waar. Wel qua werkwijze en gebruik, maar niet qua resultaat.
                            Volgens mij dus ook. Eerst betere lenzen kopen en pas daarna een betere body. In het algemeen zal je meer uit een betere lens halen dan uit een betere body met dezelfde lenzen.
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • #44
                              Re: L glas, overkill voor 350D?

                              Inderdaad, qua beeldkwaliteit doet een 350D niet onder voor een 30D. Ik ben zelf overgestapt van de 350D naar de 5D, omwille van de beeldkwaliteit.

                              Ik vind een 17-55 op een 350D een betere optie dan de 16-35, bijvoorbeeld, maar L glas is zeker geen overkill voor een 350D.
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #45
                                Re: L glas, overkill voor 350D?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                                en dat zou iedereen moeten doen. Die 350D zou ik wel houden, want dat er een wereld van verschil is met de 30D is niet waar. Wel qua werkwijze en gebruik, maar niet qua resultaat.
                                Kan ik alleen maar bijtreden. Kwaliteit van de output is identiek. Ik gebruik mijn 350D en 20D bijna dagelijks door elkaar, en het verschil in handling is zeker geen issue voor mij. Dat Av knopje van de 350D vind ik zelfs handiger dan het systeem op een 20D, waar je de compensatie alleen kan aanpassen tijdens een meting (in Av mode).
                                David Leemans
                                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X