Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
    Wat ik mij nu nog wil aanschaffen is een converter met AF signaal voor Canon ...werkt dat wel ...dus eigenlijk hoor je een het biepje zoals bij een AF lens
    !
    Dat werkt wel degelijk, ik heb er zo.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Dat werkt wel degelijk, ik heb er zo.
      Hi,

Dat werkt idd.
      Maar ik hoor dat sommigen met een Mark III zeer recent testen hebben gedaan ivm. front & backfocus, met zo een adapter, en dat was toch wel even slikken.

Het nadeel is dat je een MF lens niet in het geheugen van je Mark III met standaardcorrectie kan bewaren.

Anglefinder C heeft dat probleem niet.

Paul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Hi,

Maar ik hoor dat sommigen met een Mark III zeer recent testen hebben gedaan ivm. front & backfocus, met zo een adapter, en dat was toch wel even slikken.

Het nadeel is dat je een MF lens niet in het geheugen van je Mark III met standaardcorrectie kan bewaren.

Anglefinder C heeft dat probleem niet.

Paul.
        Ja,dat was inderdaad even slikken.Deze namiddag is mijn laatste MF-lens gepost richting Canada.
        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Ik begrijp de zoektocht tegenwoordig naar oude lenzen niet
          ze zijn goedkoop...
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            ze zijn goedkoop...
            Er zijn 2 grote redenen om MF lenzen te gebruiken:

a) Als je de juiste kiest, dan is de verhouding prijs/prestatie vele malen beter dan de meeste lenzen die je vandaag kan kopen.

b) Je gaat terug naar de basis van de fotografie "waar je zelf de dingen moet regelen" (scherpte, diafrgma enz...). Dit zou voor vele beginners wel eens een welkome school kunnen zijn.

Ik zal wel bakken kritiek krijgen, maar onderstaande foto werd op straat gerealiseerd met een m42 135mm lens die ik in een grote fotozaak kocht voor 3 euro. (Volle opening, 1/2000 ste). Er wordt hier zo vaak gezegd dat goede lenzen te duur zijn, ik snap niet wat daarmee bedoeld wordt.

Paul

DPaul - A.FIAP

Comment

Dit zou voor vele beginners wel eens een welkome school kunnen zijn.
              Daar ben ik het volledig mee eens. Maar de basis van de fotografie kan je tegenwoordig met elke DSLR. Op Manueel, diafragma kiezen en sluitersnelheid instellen, het scherptepunt kiezen ect. . Het enige extra wat je met MF moet doen is scherpstellen, en laat dit nu juist het moeilijkste zijn met de huidige DSLR cameras.

Over bovenstaande foto, deze moet je ook zo kunnen maken met de eerste de beste kitlens, als je het juiste diafragma gebruikt . Toch volgens mijn mening. Maar ja , fotografie is een spel, gewoon plezier aanhebben en of dit gebeurd met een toplens, aldan niet AF of MF is een bijzaak. Sommigen beleven meer plezier aan het maken van een foto dan aan het resultaat, en dat is ook belangrijk.

groeten,
              Stefan

Comment

Over bovenstaande foto, deze moet je ook zo kunnen maken met de eerste de beste kitlens, als je het juiste diafragma gebruikt .
                Daar raak je een punt aan: Op 800x800 pixels kan je niets zien. Wie op 800x800 geen goede foto's met de kitlens maakt heeft en probleem.

Als we vergroten naar A3 wordt het misschien iets anders omwille van de beperkingen van de kitlens.

Ik zoek trouwens kandidaten met een 70-200 IS of bigma of zoiets om de 135mm stand te vergelijken op f4 en f8 met mijn 3 euro lensje. Dit op dezelfde body (5D) en met een US airforce testchart. Ik heb al meerdere vergelijkingen gedaan met EF lenzen, maar ik bezit alleen EF primes.

Voor alle duidelijkheid, mijn 3 euro lens is een Super Takumar 135mm m42 f3.5.

Dpaul.
                DPaul - A.FIAP

Comment

Over bovenstaande foto, deze moet je ook zo kunnen maken met de eerste de beste kitlens, als je het juiste diafragma gebruikt . Toch volgens mijn mening.
                  groeten,
                  Stefan
                  Vrees dat je kitlens het vaak zal moeten afleggen tegen de kwaliteit die sommige van die oude MF primes geven.Niet enkel op gebied van scherpte maar ook qua kleurenweergave en bokeh.Waar die oudere MF wel vaak door de mand vallen is bij tegenlicht,hevig zonnelicht...vanwege hun achterhaalde coatings.Tuurlijk zit er ook rommel tussen deze oudere lenzen maar rommel vind je ook bij de huidige lenzen.

Ik heb hier thuis foto's genomen met bijv. de Nikkor 105/2.5 AIS en de Carl Zeiss 35/2.4.Dat is geweldig glas en die lenzen koop je voor in verhouding erg weinig geld.Ook de mechanische afwerking is erg goed.Geen plastic fantastic.
                  Danny's Photosite

Comment

Working...
                  X