Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Van horen zeggen: voetbal is een moeilijk onderwerp vanwege de afstand en de verlichting.
- met max 135mm kom je volgens mij nog een pak te kort om mooie beeldvullende shots te nemen.
- welke f-waarde heeft je lens op 135mm? Op een voetbalveld 's avonds ga je denk ik ook problemen hebben om je sluitersnelheid hoog genoeg te houden om geen compleet bewogen foto's te hebben
je komt met 135 mm zker niet toe. Dus je bent beter af met toch een minimum van 200 mm. mijn 70-200 is een mooi lensje ervoor, ik heb zelf ook al voetbal foto's getrokken ermee. En soms komt de 1.4x convertor goed van pas maar dan verlies je natuurlijk toch wel een stop diafragma wat de sluitertijd natuurlijk niet bevorderd.
Ik neem aan dat het de Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM is.
Die USM is al een pluspunt, de lens zal dan wel snel genoeg kunnen scherpstellen. Want dat is bij sport eigenlijk het grootste probleem, je onderwerp beweegt dus moet de lens meekunnen.
De lens is niet lichtsterk genoeg bij weinig licht, maar in de zomer zal dat nog wel meevallen denk ik.
Heb je echt een D30? Of is het de 30D? Bij die laatste stel je je ISO op 1600 in. Ga naar de A-stand en neem F5.6 als opening. De lens zal wel meestal op de 135mm worden gebruikt. Hopelijk zit je dan wel met een voldoende snelle sluiter.
Maar ik merk nu dat je dit al gisteren avond gepost had. Dus hopelijk is het wat gelukt.
Comment