Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-55 vervangen voor 17-35

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 17-55 vervangen voor 17-35

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Dit snap ik niet, de 17-35 en 28-70 overlappen elkaar zelfs voor een stuk.
    De uitleg van trebs hierboven geldt ook voor mij, zeker in kleinere ruimtes, zoals café's bvb, 35 mm is dikwijls veel te kort, ik moest telkens van lens veranderen, nu met de 17-55 is dat bijna nooit nodig.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dit snap ik niet, de 17-35 en 28-70 overlappen elkaar zelfs voor een stuk.
      Dat wil toch niet zeggen dat je dan niet hoeft te wisselen
      17-55 werkt gewoon makkelijker, en is bovendien ook nog van goede kwalliteit

Comment

Ik kan die fixatie om "elke mm" gedekt te houden ook maar moeilijk vatten :

Laten we ervan uitgaan dat Nikon een "tamelijk" goed idee heeft van welk bereik de meeste fotografen wensen ? : dan is het toch simpel immers

- de 17-55 is de vervanger van de 28/70 in DX formaat (eigenlijk 28-83mm)
        en was 85 mm (analoog) niet het begin van het zgn "portretbereik" ?

- de 12/24 vervangt de 17/35 . Toegegeven , slechts f4 ipv 2.8 doch we spreken hier over dekking.

Ondanks alle techn. vooruitgang blijft fotografie -bij uitstek- een zaak van compromissen

Silent M.

Comment

(eigenlijk 28-83mm)
          Sorry, (25,5-82,5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Dat wil toch niet zeggen dat je dan niet hoeft te wisselen
            17-55 werkt gewoon makkelijker, en is bovendien ook nog van goede kwalliteit
            Het ging mij vooral over 'constant'. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken welk zijn behoefte is. Bij mij loopt die van 12mm tot 600mm maar die lens bestaat (nog) niet, dus ik wissel lenzen naar gelang de omstandigheden.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
            X