Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke lens voor D40

    Ik werk al een jaar of 2 met de Nikkor 24-120 Afs Vr en ben daar heel tevreden mee hoor, zeker als wandellens.
    Tweedehands vind je ze al voor een goede 300 Euro.
    Deze werkt perfect op een D40.

    Comment


    • #17
      Re: welke lens voor D40

      tja je kunt niet alles hebben

      ik heb zelf de 18-135mm lens aangeschaft, als vervanging van de kitlens. Ok je boet dan wel in op telebereik, maar dat is nog altijd 202,5 mm kleinbeeldequivalent. Deze objectieven worden vaak z.g.a.n. aangeboden op marktplaats. Hij zit als de kitlens bij de D80. Veel kopers kopen dan direct de 18-200mm VR erbij en houden deze lens dan over. Voor zo'n 250 euro is hij te krijgen.

      Ik ben goed tevreden met deze lens Maar het is waar ik trek scherpere foto's met mijn Nikkor 50mm f1,8d. Deze laatste heeft een (veel) betere prijskwaliteit verhouding Maar past deze lens eigenlijk ook op de D40 Wat hebben zij voor een alternatief
      Ik ben op zoek naar een MB-20.

      Comment


      • #18
        Re: welke lens voor D40

        Ik weet totaal niet meer welke lens ik zou kopen

        Er zijn 2 opties momenteel:

        Nikkor AF-S 18-135mm f/3.5-5.6 G IF-ED DX

        Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED VR II

        Gezien het prijsverschil tussen deze 2 lenzen, krijgt de 135 mm mijn voorkeur.

        Maar is er een groot verschil in zoom tussen 135 en 200 in praktijk? Ben bang dak mss wat spijt zou krijgen dat ik "maar" de 135 heb gekozen.
        Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
        <<< www.pbase.com/robbyj >>>

        Comment


        • #19
          Re: welke lens voor D40

          Hans Braakhuis en frank207be geven je de goeie optie : vul je kitlens aan met de 50-200 Vr van Nikon. Zie effe naar de foto's van Macroshopper die hij met deze lens neemt.
          Gebruiksgemak, dan moet je naar en bridgecamera.
          fotosite

          Comment


          • #20
            Re: welke lens voor D40

            Een paar Bd'ers (en niet van de minste!) geven je de pap in de mond en toch blijf je ziende blind voor die goede raad...??
            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            Hans Braakhuis en frank207be geven je de goeie optie : vul je kitlens aan met de 50-200 Vr van Nikon. Zie effe naar de foto's van Macroshopper die hij met deze lens neemt.
            Gebruiksgemak, dan moet je naar en bridgecamera.
            Ik zou die raad toch maar eens volgen... IK heb de lens niet, maar ik heb er al bijzonder veel goeds over gehoord (en gezien)...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #21
              Re: welke lens voor D40

              Het zijn idd zeer goede tips, en daar ben ik ze ook dankbaar voor
              maaaaaar

              ik was eerder op zoek naar een lens waarbij ik beide ranges ineens heb, dus niet meer wisselen van lenzen
              Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
              <<< www.pbase.com/robbyj >>>

              Comment


              • #22
                Re: welke lens voor D40

                Ik begrijp je aarzeling als vermoedelijk beginnende SLR gebruiker. Een zwaarwegend argument van mij om de 18-135mm aan te schaffen (nog niet zo lang geleden) was budget en het niet willen verwisselen van lenzen. Toch als je wat verder bent, zul je minder moeite hebben met lenzenwissels. Als je daar wat handigheid in krijgt dan gaat dat heel snel. Ik heb weer wat later tweedehands de goedkope 70-300 AF-G en de 50mm f1,8 aangeschaft , en verwissel nu continu lenzen en schroef de camera regelmatig op statief Een goede tas waar meerder lenzen inpassen spreekt ter aanbeveling. Tsja je moet een SLR niet als point en shoot willen gebruiken
                Ik ben op zoek naar een MB-20.

                Comment


                • #23
                  Re: welke lens voor D40

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                  Ik begrijp je aarzeling als vermoedelijk beginnende SLR gebruiker. Een zwaarwegend argument van mij om de 18-135mm aan te schaffen (nog niet zo lang geleden) was budget en het niet willen verwisselen van lenzen. Toch als je wat verder bent, zul je minder moeite hebben met lenzenwissels. Als je daar wat handigheid in krijgt dan gaat dat heel snel. Ik heb weer wat later tweedehands de goedkope 70-300 AF-G en de 50mm f1,8 aangeschaft , en verwissel nu continu lenzen en schroef de camera regelmatig op statief Een goede tas waar meerder lenzen inpassen spreekt ter aanbeveling. Tsja je moet een SLR niet als point en shoot willen gebruiken
                  Nog zo'n goede tip Robbyj Gr,
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke lens voor D40

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                    Ik begrijp je aarzeling als vermoedelijk beginnende SLR gebruiker. Een zwaarwegend argument van mij om de 18-135mm aan te schaffen (nog niet zo lang geleden) was budget en het niet willen verwisselen van lenzen. Toch als je wat verder bent, zul je minder moeite hebben met lenzenwissels. Als je daar wat handigheid in krijgt dan gaat dat heel snel. Ik heb weer wat later tweedehands de goedkope 70-300 AF-G en de 50mm f1,8 aangeschaft , en verwissel nu continu lenzen en schroef de camera regelmatig op statief Een goede tas waar meerder lenzen inpassen spreekt ter aanbeveling. Tsja je moet een SLR niet als point en shoot willen gebruiken
                    Als je niet van lens wil wisselen, is een DSLR verloren geld. De mogelijkheid om dit te doen, is juist één van de grootste troeven.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke lens voor D40

                      Hehe dus als ik het goed heb...

                      de 55-200mm VR van Nikon als aanvulling op mn kitlens van 18-55mm.

                      En hierbij gaat de kwaliteit dus zeker opwegen tegen het gebruiksgemak van één lens?

                      Dan moet ik meteen een nieuwe tas gaan kopen, waar 2 lenzen in passe
                      Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                      <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke lens voor D40

                        Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                        Hehe dus als ik het goed heb...

                        de 55-200mm VR van Nikon als aanvulling op mn kitlens van 18-55mm.

                        En hierbij gaat de kwaliteit dus zeker opwegen tegen het gebruiksgemak van één lens?

                        Dan moet ik meteen een nieuwe tas gaan kopen, waar 2 lenzen in passe
                        Dat lijkt mij een goede keus Robbi Veel lenzen verwisselen heeft nog wel een nadeeltje, wat je misschien toch in het achterhoofd moet houden
                        Hoe vaker je lenzen verwisselt hoe vaker de mount van je body open komt te liggen. Dan komt onherroepelijk na verloop van tijd stof op de sensor
                        Sommigen weten de sensor 1 keer in de zoveel tijd gemakkelijk te kuisen, maar voor anderen is het een nachtmerrie Hou in elk geval de bodymount naar beneden als je lenzen verwisselt en laat de mount niet te lang openstaan. Verwissel geen lenzen in stoffige omgeving
                        Ik ben op zoek naar een MB-20.

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke lens voor D40

                          Jeps mede om die reden wou ik het wisselen van lenzen vermijden...

                          Ik kan de sensor wel laten reinigen door een professionele fotograaf dus dat zou geen ramp zijn moest het gebeuren, maar ik wil het toch liever vermijden...

                          En sorry, maar had nog een klein vraagje.

                          De 55-200 heeft f4-5,6
                          de 18-135 en 18-200 hebben een f3,5-5,6

                          Zijn deze laatse dan niet lichtsterker dan de 55-200???
                          Last edited by robbyj; 25 juni 2007, 14:24.
                          Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                          <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke lens voor D40

                            Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                            Jeps mede om die reden wou ik het wisselen van lenzen vermijden...

                            Ik kan de sensor wel laten reinigen door een professionele fotograaf dus dat zou geen ramp zijn moest het gebeuren, maar ik wil het toch liever vermijden...
                            Ook als je lenzen niet verwisselt komt er stof op. laat je maar niks wijsmaken. Alleen al de condens in de body als je van een koude naar een warme opgeving gaat zorgt voor vlekjes. Je gaat je toestel toch niet binnen laten liggen hoop ik? Je sensor kuisen hoort erbij, en 't is absoluut niets om je zorgen over te maken. Zo simpel als wat en niet moeilijker dan het kuisen van je ramen thuis. Makkelijker zelfs, want methanol laat geen strepen na
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke lens voor D40

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                              De 55-200 heeft f4-5,6
                              de 18-135 en 18-200 hebben een f3,5-5,6

                              Zijn deze laatse dan niet lichtsterker dan de 55-200???
                              Die hebben f/3,5 op 18mm, tegen dat ze aan 55mm zijn zullen ze waarschijnlijk f/4,5 hebben. (wie heeft deze lens en kan dit eens testen?)
                              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                              MySite - All your base are belong to us - What you say

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke lens voor D40

                                Oeps juist ja. Nja als beginner mag je zo'n domme vragen stellen, neen?

                                Euhm ik wil jullie nog één laatste lens voorleggen, als ik mag...

                                Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR

                                Betere optie dan de eerder genoemde 55-200mm?
                                Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                                <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                                Comment

                                Working...
                                X