Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad gevraagd ivm aankoop 70-200 L 2.8 IS USM (Canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: raad gevraagd ivm aankoop 70-200 L 2.8 IS USM (Canon)

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
    Je hebt volkomen gelijk, RDB, maar je verwacht van een lens die 1727 euro (zonder de cashback weliswaar) kost toch dat je eens kan croppen zonder dat je onscherpe toestanden krijgt, niet ? Als ik dezelfde resultaten krijg (vooral dan qua scherpte) als de foto's die ik hierboven link, dan heeft het niet veel nut te veranderen, nietwaar ?
    Of wordt het verschil tussen de f2.8 en f4 wel wat gedramatiseerd en overdreven ?

Ronny
    Fotomanneke,

Waar heb jij die gevonden voor die prijs?
    Mvgr
    DimitriM (BD0913BE)
    website: http://www.pbase.com/dimitrim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DimitriM Bekijk bericht
      Fotomanneke,

Waar heb jij die gevonden voor die prijs?
      hier is ie voor 1699: http://www.cameranu.nl/artikel/33/Ca..._L_USM_IS.html
      trek daar de 200 euro cashback van en ze is toch wel goeiekoop...
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        hier is ie voor 1699: http://www.cameranu.nl/artikel/33/Ca..._L_USM_IS.html
        trek daar de 200 euro cashback van en ze is toch wel goeiekoop...
        Matthias,

heb je ervaring met deze leverancier en wat is Rebate (zit nog niet in de prijs verwerkt, lees ik)

Groetjes
        Mvgr
        DimitriM (BD0913BE)
        website: http://www.pbase.com/dimitrim

Comment

Als ik deze tests bekijk, komt de Sigma 100-300 er toch zeer goed uit.
          Zeker scherper dan de 70-200 f4.
          Bij sommige foto's vind ik hem zelfs scherper dan de 2.8 IS
          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Mijn prijs komt van de site van konijn ... en daar staat ie momenteel 1727 euro en 200 euro cashback ...
            Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Als je in het bereik 100-300 wilt werken is de Sigma f/4 echt heel goed.
              Verder heb ik voor buitensport nog nooit f2.8 nodig gehad, ik zet eerder de iso hoger omdat je al gauw scherptediepte tekort komt.
              Ik zou dus de Canon 70-200/4L adviseren, eventueel de Sigma 100-300/4EX en eventueel 70-200L (zonder IS).
              IS heeft echt geen nut bij dit soort gebruik en de 2.8 lens zonder IS scoort bij velen hoger op het verste bereik. Bij Nikon is dat net hetzelfde, behalve dan dat die geen 70/200/4L maken die qua zooms alsoluut de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt. (Wel jammer dat die wit is )
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Verder heb ik voor buitensport nog nooit f2.8 nodig gehad, ik zet eerder de iso hoger omdat je al gauw scherptediepte tekort komt.
                Ik zou dus de Canon 70-200/4L adviseren, eventueel de Sigma 100-300/4EX en eventueel 70-200L (zonder IS).
                IS heeft echt geen nut bij dit soort gebruik en de 2.8 lens zonder IS scoort bij velen hoger op het verste bereik. Bij Nikon is dat net hetzelfde, behalve dan dat die geen 70/200/4L maken die qua zooms alsoluut de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt. (Wel jammer dat die wit is )
                tja, dat van die IS zeg ik ook, maar tegenwoordig moet iedereen het hebben, of je het nu nodig hebt of niet
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Mag ik eens vragen over welke buitensport(en) je spreekt en in welke omstandigheden? Ik overweeg namelijk ook de aanschaf van een lichtsterkere lens die ik voornamelijk wil gebruiken op voetbalwedstrijden (ter vervanging van de canon 55-200 kitlens). Ik herinner me dat hier vorig jaar eens in de showcase foto's stonden van een wedstrijd van Westerlo, waar al geklaagd werd over de lichtinstallatie van 't Kuipke, maar je moet weten dat in lagere afdelingen de lichtinstallaties nog veel minder goed zijn (in 1e nationale in Belgie moet men minstens 800 lux hebben (op elk meetpunt), maar in 2e slechts 400 lux (gemiddeld over alle meetpunten)). Ik veronderstel toch dat daarin f2.8 toch nog baat kan hebben (het blijft maar 1 stop uiteraard, maar toch)

Comment

Ik heb de voetbalfoto's die ik tijdens de vorige paasvakantie op een buitenlocatie gemaakt heb eens door ExposurePlot getrokken, en ik vond 21.5 % met diafragma 2.8 ! De camera stond op sportstand dus hij kiest o.a. diafragma zelf. De lichtwaarde was 400 ISO (wordt ook in de sportstand als standaard gekozen).

Ook bij de andere reeksen (herfstvakantie, kerstvakantie, ...) valt het op dat er toch veel opnamen met f2.8 tussenzitten.

Dus ook voor buitenopnamen tijdens de daguren kan een f2.8 volgens mij zijn diensten bewijzen

Ronny
                    Last edited by fotomanneke; 20 juni 2007, 13:29.
                    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Effe toch laten weten dat ik vandaag de f2.8 70-200 IS USM ben gaan halen. Kwestie van zeker te zijn dat ik in de toekomst geen spijt zou krijgen toch geen IS te hebben voor andere gelegenheden, of met een f4 wéér licht tekort te komen.
                      Binnen afzienbare tijd zal ik wel een resultaat posten op het forum.

Aan iedereen die in deze topic heeft bijgedragen : hartelijk dank ! Ik heb er sowieso veel van bijgeleerd

Ronny

Comment

Je hebt een schitterende aankoop gedaan, goed wel veel geld maar als je de eerste foto's zult zien zal je wel snel vrede nemen met de prijs.
                        Goed materiaal is nu eenmaal niet goedkoop. Ik voelde mij maar drie weken slecht na de aankoop maar dat gaat langzaam over
                        Canon the best a men can get ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Agaguido Bekijk bericht
                          Goed materiaal is nu eenmaal niet goedkoop. Ik voelde mij maar drie weken slecht na de aankoop maar dat gaat langzaam over
                          Dat gaat heel snel over als je de lens gebruikt, en achteraf de resultaten bekijkt.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Working...
                          X