Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 vs. Sigma 18-50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 17-70 vs. Sigma 18-50

Effe de stok weer in het hoenderhok werpen ... Ik stond destijds ook voor die keuze en na veel gezoek en tips heb ik de tamron 17-50 gekocht (zie onderaan). Die werd in deze topic ook al vernoemd door Paly. Ik ben van die lens héél tevreden en heb ze al in zowat alle omstandigheden gebruikt ...

Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Heb die sigma 17-70 nu een 2-tal weken en het verschil met de kitlens is duidelijk merkbaar. Ik heb ook de indruk dat mijn exemplaar zelfs dichter dan 20cm kan scherpstellen. De Macro is meegenomen en voor mij zelf de reden om ze te kiezen. Het is zeker geen echte macro maar voor modelbouw prima bruikbaar zeker omdat het verder een algemeen bruikbare lens blijft. Nadelen zijn de scherpstelling (beetje last van hunting) en die "erectie". Dat is echt wel onhandig soms, je moet ermee rekening houden als je ze snel wil opbergen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Heb die sigma 17-70 nu een 2-tal weken en het verschil met de kitlens is duidelijk merkbaar. Ik heb ook de indruk dat mijn exemplaar zelfs dichter dan 20cm kan scherpstellen. De Macro is meegenomen en voor mij zelf de reden om ze te kiezen. ....
        Als ik het goed begrepen/gelezen heb uit de reviews dan is die 20cm te meten vanaf het voorwerp tot aan de "film" markering op de camera ttz het "achterplan" waar de sensor zit .. correct me if I'm wrong

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Heb die sigma 17-70 nu een 2-tal weken en het verschil met de kitlens is duidelijk merkbaar. Ik heb ook de indruk dat mijn exemplaar zelfs dichter dan 20cm kan scherpstellen. De Macro is meegenomen en voor mij zelf de reden om ze te kiezen. Het is zeker geen echte macro maar voor modelbouw prima bruikbaar zeker omdat het verder een algemeen bruikbare lens blijft. Nadelen zijn de scherpstelling (beetje last van hunting) en die "erectie". Dat is echt wel onhandig soms, je moet ermee rekening houden als je ze snel wil opbergen.
          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Als ik het goed begrepen/gelezen heb uit de reviews dan is die 20cm te meten vanaf het voorwerp tot aan de "film" markering op de camera ttz het "achterplan" waar de sensor zit .. correct me if I'm wrong
          Correct.

Scherpstelafstanden worden steeds weegegeven, gemeten vanaf het film- of sensorvlak (achteraan de camera dus).
          Daarom dat hier ook dikwijls een merkteken aangebracht is.
          Het front element van je lens zal dus dichter bij je onderwerp zijn.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

dat verklaart al een en ander... Dan kan ik dus nog dichter gaan! Maar die lens is bijna 20cm als je uitzoomt??? Enfin, nog wat mee spelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              de tamron en de sigma 18-50 2.8 liggen rond dezelfde prijsklasse.

ik ga ook een dezer maanden mijn kitlens vervangen en ik kies toch wel voor
              lichtsterkte dus voor mij wordt het sowieso een 2.8... of het nu de sigma of de tamron is, ben ik nog niet helemaal uit...

Sigma 17 70mm, f2.8-4.5 MACRO. Deze lens is een absolute aanrader.
              Ik twijfelde de eerste keer of er op dit moment in deze prijsklasse en zoombereik een betere lens te krijgen is. Ik heb deze lens vooral gekocht om zijn 1f2.8 lichtsterkte in de groot hoek, heb ik de lens gekocht, de lens is een betaalbaar en een veertje licht. Zonder verscherping in Photoshop zijn, de foto's uit D50 behoorlijk scherp. Na verscherping is het resultaat echt geweldig. Qua degelijkheid kan deze lens natuurlijk tippen aan Nikon D lenzen, maar voor de hobbyfotograaf (Zéér GOED) lijkt me dit geen enkel probleem. Autofocus voldoet ook prima (op Nikon D50. Ik heb vorige week in de Sint Guido Kerk de eerste communie gefotografeerd, de lens is gewoon geweldig. Ik gebruik de lens op Nikon D50, binnen met flitser SB 600
              Ik heb paar foto’s op de website: www.fotokonijnenberg.nl onder gebruikers naam: lahcene.
              Bv. http://www.fotokonijnenberg.nl/fotoa...8967&category=

Groeten Lahcene

Comment

Het is idd een goed stukje glas voor deze prijs en gebruik m zelf evenals Lahcene op nikon en neem aan dat de canon variant evenzogoed is.

dat verklaart al een en ander... Dan kan ik dus nog dichter gaan! Maar die lens is bijna 20cm als je uitzoomt??? Enfin, nog wat mee spelen.
                Daarom goed je frontlens schoonhouden, heb t al meegemaakt dat in de zon scherpgesteld werd op stof op t voorste lensdeel

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Ik ben uiteindelijk toch voor de Sigma 18-50 Macro gegaan wegens de constante lichtsterkte over het hele bereik, en omdat het een EX-serie is. Tot nu toe absoluut geen spijt van.
                  Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Working...
                  X