Hallo,
Ik ben aan het rondkijken om een zoomlens aan te kopen voor mijn Canon 400D. Uiteindelijk blijf ik twijfelen.
Mogelijkheid 1: Budget
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Macro APO
Gelet op de reviews is denk ik de sigma een stuk beter dan de canon én nog eens goedkoper ook. Is dit correct, heeft er iemand ervaring? Is die sigma de moeite om het vak mee te leren?
Of mogelijkheid 2: minder budget
Canon EF 70-200mm f/4 USM L (met extender?)
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Hier is de zaak wat ingewikkelder, de 300 wordt beschreven als een verborgen L, de 200 is een L en nog een van de beste ook. Maar korter dus. Of zou een Canon EF 70-200mm f/4 USM L met een 1.4 extender een betere oplossing dan de 300?
Wat raden julllie aan?
Hoe groot is het verschil in kwaliteit tussen mogelijkheid 1 en 2?
Ik weet wel dat het groot is maar wat betekent dat? Wat kan je met de ene lens wel dat je met de ander niet kan?
Heb ook nog een andere vraag
Is er een verschil tussen een Sigma 105 en 150 macro, buiten het feit dat je verder van je onderwerp kan staan? Het zijn beiden 1:1, f2.8, EX lenzen, buiten focus afstand zie ik geen groot verschil.
Alvast bedankt voor jullie advies
Jeroen
Canon 400D/18-55kitlens + sigma 105macro in bruikleen
Ik ben aan het rondkijken om een zoomlens aan te kopen voor mijn Canon 400D. Uiteindelijk blijf ik twijfelen.
Mogelijkheid 1: Budget
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Macro APO
Gelet op de reviews is denk ik de sigma een stuk beter dan de canon én nog eens goedkoper ook. Is dit correct, heeft er iemand ervaring? Is die sigma de moeite om het vak mee te leren?
Of mogelijkheid 2: minder budget
Canon EF 70-200mm f/4 USM L (met extender?)
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Hier is de zaak wat ingewikkelder, de 300 wordt beschreven als een verborgen L, de 200 is een L en nog een van de beste ook. Maar korter dus. Of zou een Canon EF 70-200mm f/4 USM L met een 1.4 extender een betere oplossing dan de 300?
Wat raden julllie aan?
Hoe groot is het verschil in kwaliteit tussen mogelijkheid 1 en 2?
Ik weet wel dat het groot is maar wat betekent dat? Wat kan je met de ene lens wel dat je met de ander niet kan?
Heb ook nog een andere vraag
Is er een verschil tussen een Sigma 105 en 150 macro, buiten het feit dat je verder van je onderwerp kan staan? Het zijn beiden 1:1, f2.8, EX lenzen, buiten focus afstand zie ik geen groot verschil.
Alvast bedankt voor jullie advies
Jeroen
Canon 400D/18-55kitlens + sigma 105macro in bruikleen
Comment