Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

Na het lezen van de positieve kritieken heb ik eveneens de 17-55 aangeschaft...

Bij ons zeggen ze: "'k had beter in mijn broek gescheten".

De foto's waren absoluut niet scherp. 't was een ramp.
    Ik zat in zak en as. Zoveel geld en zoveel positiefs over de lens.
    Het moest weer mij eens overkomen.

Terug naar Konijn.
    Onmiddellijk een nieuw exemplaar gekregen.
    Wat een service.

Groot was mijn verbazing toen ik de foto's op mijn PC bekeek.
    Niet scherp en met de Stab aan, nog slechter.

Terug naar Konijn. Foto's getrokken met dit exemplaar en met nieuw exemplaar en vergeleken op de PC ter plaatse. Inderdaad opnieuw onscherpe lens. Nieuw en goed exemplaar meegekregen. Fantastische service.

Twee lesjes geleerd:

1. Altijd testen vooraleer je naar huis rijdt.
    2. De fabels dat merklenzen beter gekeurd worden dan de B's, geloof ik niet meer.
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Toch een happy ending, fisherman

Heb je overigens nog gevraagd wat er gebeurt met die 2 "winkeldochters"? Je mag toch hopen dat die richting Canon gaan voor een grote beurt/hercalibratie en niet direct weer in de verkoop gaan.

Het blijft toch een rare zaak dat Canon in een aantal gevallen zo weinig waar biedt voor zo veel geld. Je zou toch zeggen dat met een beetje kwaliteitscontrole de colaflesjes wel gescheiden zouden moeten kunnen worden van de goede exemplaren

Humphrey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
        Heb je overigens nog gevraagd wat er gebeurt met die 2 "winkeldochters"? Je mag toch hopen dat die richting Canon gaan voor een grote beurt/hercalibratie en niet direct weer in de verkoop gaan.
        Ik hoop het ook.
        Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

"....Twee lesjes geleerd:

1. Altijd testen vooraleer je naar huis rijdt......"

Hoe kan je best in een winkel testen of een objectief echt scherp is? Zijn daar eenvoudige manieren voor om dat vlug in een winkel te kunnen doen? Waarop vooral letten? Ik blijf na enkele weken gebruik vaak thuis nog twijfelen of een objectief wel scherp is.
          Kan iemand tips geven hoe te testen?
          Vriendelijke groet
          Jan

Comment

Das wel erg hoor dat je zoveel keer bent moeten terug gaan om dan een goede lens in je handen te krijgen ...
            En ja WIE bepaalt er wat scherp en onscherp is. Dat is me ook al eens letterlijk gevraagd in een winkel.
            Ik ben ook op zoek naar die lens, en ja, als ik hem aankoop ga ik hem eerst op mijn 30D zetten, paar fotos mee nemen en gelijk de laptop in (die ik meeneem) om te kijken of ze wel goed is.
            Jeetje zeg, die lens kost wel 835 euro he. Daar mag je toch wel wat kwaliteit van verwachten.
            Is dat ook de algemene trend met L lensen ? Heeft iemand daar ervaring mee ?
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Hier ook geen slecht woord over geheugenkaart, hij heeft me heel vlot uit de nood kunnen helpen toen ik een 430EX + accesoires nodig had, en dit dan nog tegen een hele scherpe prijs.

Maar zoals steeds, moet je altijd op je hoede zijn.
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

Comment

Ik heb net m'n 400D gekocht bij perfectmemory (aka geheugenkaart, sdkaart, enz...) en ook een perfecte service en uitleg gekregen... Zelfs nog een deftige korting er bovenop voor m'n batterygrip

Ik ken hem al langer, en soms kan hij wat uit z'n nek kletsen (zoals volgens mij elke verkoper doet...), maar daar moet je je gewoon overzetten
                An  a day keeps frustration away!
                http://www.demey-deleus.be

Comment

Working...
                X