Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

    Als je er van uit gaat dat je gewoon mensen fotografeert (modellen) en je ongeveer 1/60ste nodig hebt aan sluitertijd.

    Dan is het toch makkelijker om de 4L IS te gebruiken ipv de 2.8 non-is + statief?

    Want een statief heb je op 200mm bij die sluiter zeker nodig. Ik zelf al bij 1/160 of ik moet mij bij elke foto zo erg concentreren op mijn ademhaling dat ik bijna hyperventielatie krijg
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #32
      Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

      Oorspronkelijk geplaatst door cheetah Bekijk bericht
      Want een statief heb je op 200mm bij die sluiter zeker nodig. Ik zelf al bij 1/160 of ik moet mij bij elke foto zo erg concentreren op mijn ademhaling dat ik bijna hyperventielatie krijg
      Nee, de IS van de 70-200 f4 IS werkt op 200 mm tot op 1/15 sec....
      1/60 sec wordt dus heel moeilijk...

      Jan.

      Comment


      • #33
        Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

        **** zeg, dan moet ik mijn mening echt wel herzien en voor die f4 IS gaan. Tenzij ik toch nog geld in mijn schoot geworpen krijg en voor de 2.8 IS kan gaan. Alhoewel iemand dat hierboven maar niks vond dacht ik. Die vond de f4 IS beter.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #34
          Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

          Op beide IS-lenzen is er tot einde van de maand nog de cashback-actie (120€ voor de F4, 200€ voor de F2.8). Dit ter info. De F4 interesseert mij ook. Als ik een lichtsterke lens nodig heb, vermoed ik dat ik eerder zal opteren voor de 135 F2 + 1.4 extender. Veel lichter, en optisch waarschijnlijk toch weer een ietsje beter.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #35
            Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Op beide IS-lenzen is er tot einde van de maand nog de cashback-actie (120€ voor de F4, 200€ voor de F2.8). Dit ter info. De F4 interesseert mij ook. Als ik een lichtsterke lens nodig heb, vermoed ik dat ik eerder zal opteren voor de 135 F2 + 1.4 extender. Veel lichter, en optisch waarschijnlijk toch weer een ietsje beter.
            Da's ook een optie ja. Dat moet ik ook nog effe in beraad houden. Ik denk dat als ik echt veel lichtsterkte nodig heb, dat binnen zal zijn, en dan heb ik met 135mm eigenlijk meer dan genoeg.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #36
              Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

              Op de 135 (met of zonder extender) is er trouwens ook een cashback-actie. Dus waar wacht je nog op
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #37
                Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Op de 135 (met of zonder extender) is er trouwens ook een cashback-actie. Dus waar wacht je nog op
                geld!
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                  Ik ben er ongeveer uit.
                  Ik ga voor de Canon 70-200mmF4 IS.
                  Ik denk dat die lens na alle berichten zo ongeveer heb vergeleken die lens het meeste aan mijn wensen zal voldoen.
                  Ook kan ik nog gebruik maken van de Cashback actie dus dat is ook weer mooi meegenomen.
                  Nu hopen op een goed exemplaar.
                  Bedankt allen voor de reacties hierop.
                  Greetz

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                    Wat geeft dat eigenlijk, zo'n 135 2.0 met 1.4 extender? En is dat een groot verschil met de 2x ? Qua kwaliteit bedoel ik dan.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Wat geeft dat eigenlijk, zo'n 135 2.0 met 1.4 extender? En is dat een groot verschil met de 2x ? Qua kwaliteit bedoel ik dan.
                      Met een 1.4 extender op een 135 heb je bijna geen verlies. Echt verwaarloosbaar. Daarom dat dit ook mijn lens is voor wanneer ik de F2 135mm of f2.8 200mm nodig heb. Een 2x TC daarentegen geeft veel verlies.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Wat geeft dat eigenlijk, zo'n 135 2.0 met 1.4 extender? En is dat een groot verschil met de 2x ? Qua kwaliteit bedoel ik dan.
                        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=149861

                        Een 2x TC is waarschijnlijk het allerlaatste wat ik ga kopen.

                        Jan.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          Met een 1.4 extender op een 135 heb je bijna geen verlies. Echt verwaarloosbaar. Daarom dat dit ook mijn lens is voor wanneer ik de F2 135mm of f2.8 200mm nodig heb. Een 2x TC daarentegen geeft veel verlies.
                          Ah, jij hebt zowel de 135 als de 200. Ik twijfel eraan of ik nu een 70-200 f4 IS zou kopen, of een 135 2.0 met 1.4 extender OF een 200 2.8 met dezelfde extender. Hoeveel stops verlies je er eigenlijk mee? Mijn bedoeling is om mijn kinderen te fotograferen, maar met de extender erop zal ik hem ook op straat gebruiken. Beiden zijn zonder IS, de 70-200 heeft dat wel. Suggesties?
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Ah, jij hebt zowel de 135 als de 200. Ik twijfel eraan of ik nu een 70-200 f4 IS zou kopen, of een 135 2.0 met 1.4 extender OF een 200 2.8 met dezelfde extender. Hoeveel stops verlies je er eigenlijk mee? Mijn bedoeling is om mijn kinderen te fotograferen, maar met de extender erop zal ik hem ook op straat gebruiken. Beiden zijn zonder IS, de 70-200 heeft dat wel. Suggesties?
                            Nee ik had beide momenteel heb ik enkel nog de 135 f2. Indien ik 200mm wil zet ik er de 1.4 op en dan is deze ook een 200mm f2.8(je verliest met de 1.4TC dus 1 stop). Op f2.8 was de 200 wel wat beter dan de 135 + TC maar het verschil was niet zo enorm. Vermits ik de op de 200 bijna nooit de TC plaatste en ik een andere lens wou financieren heb ik de 200 verkocht.

                            Bij mij is het ontbreken van de IS op deze lenzen geen bezwaar want de gevallen waar ik deze lens gebruik heb ik hoge shutterspeeds nodig en dan maakt met of zonder IS weinig uit.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Nee ik had beide momenteel heb ik enkel nog de 135 f2. Indien ik 200mm wil zet ik er de 1.4 op en dan is deze ook een 200mm f2.8(je verliest met de 1.4TC dus 1 stop). Op f2.8 was de 200 wel wat beter dan de 135 + TC maar het verschil was niet zo enorm. Vermits ik de op de 200 bijna nooit de TC plaatste en ik een andere lens wou financieren heb ik de 200 verkocht.

                              Bij mij is het ontbreken van de IS op deze lenzen geen bezwaar want de gevallen waar ik deze lens gebruik heb ik hoge shutterspeeds nodig en dan maakt met of zonder IS weinig uit.
                              Dan zal de f4 IS voor mij voldoen denk ik. Merci voor de informatie!
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 70-200 F4 met of zonder IS?

                                Ik vermoed dat je hiervan geen spijt gaat krijgen. Houd je ons op de hoogte van uw ervaringen ? Ik heb hiervoor ook interesse. Maar ik denk dat ik dan wel mijn DO ga verkopen.
                                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                                Comment

                                Working...
                                X