Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen smc DA objectieven gezoch??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Welke SD kaartjes gebruiken jullie

    @ iedereen
    Bedankt voor de felicitaties en de Welcome!! ;-)

    @Wim
    1.Heb alle tijd voor die nieuwe 60-250 zoom f/4 (dat wordt dan een geschenk voor onze kerstmis,hé)

    2. Dat F-Eye effect hou je al héél snel voor bekeken (ik dan toch) en die lens kan niet meer dan datt!!
    De magie zit’m (voor mij) tussen 19 en 21 mm, kb.eq!
    Bij correct gebruik kan je er alle kanten mee uit.
    Ideaal om (ongemerkt) mensen en straatfotografie te plegen, bijv.
    Ik zie echter steeds dezelfde cliché opnames (kuddegeest)

    3.Ik moet kortelings upgraden naar de PS-CS3 versie en daar steekt (in ACR) de K10D al bij, zag ik net!

    @all K10 users
    Welke SD/** kaartjes gebruiken jullie (merk/type en *GB)??

    by wim:Ook bij De Beukelaer zijn ze beter bezig heb ik de indruk. In 't begin was 't nog wat aftasten (mss mede door Pentax dat zich nog wat moest heroriënteren, en de kleinhandel die opnieuw moest worden gemotiveerd) maar de service is intss dik in o
    Wij hebben jaren in de P'Bnt straat gewoond, dus we weten van wanten en Beuken!!


    @mezelf
    Hij is niet binnen bij: de Beukelaar, je zult minstens 15 dagen moeten wachten Veroniq’ske



    groetjes
    veronique
    Last edited by Veronique; 1 juni 2007, 13:50.
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

    Comment


    • #17
      Re: Ervaringen smc DA objectieven gezoch??

      @all K10 users
      Welke SD/** kaartjes gebruiken jullie (merk/type en *GB)??
      Ik gebruik eigenlijk alleen maar Sandisk Ultra II kaartjes. Ik heb er 3, één van 1Gb en twee van 2Gb. 1 Gb is goed voor ongeveer 47 foto's bij gebruik RAW + Jpg of 60 RAW foto's op PEF formaat. Deze bevallen me goed

      Verder heb ik ook nog één Corsair 1Gb (133x) geheugenkaartje. Werkt ook prima.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #18
        Re: Welke SD kaartjes gebruiken jullie

        Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
        @Wim
        1.Heb alle tijd voor die nieuwe 60-250 zoom f/4 (dat wordt dan een geschenk voor onze kerstmis,hé)
        Dat vind ik persoonlijk ook!! Ik hoop dat Pentax 'm op tijd klaarheeft. Ik ben momenteel een safari aan het plannen begin februari 2008, en dan zou deze ideaal zijn. M'n Sigma EX70-200/2.8 leed tijdens de vorige nogal onder het stof, en kwam met de 2x converter niet ideaal uit de verf. De DA*60-250/4 + 1.4x converter moet beter zijn en flexibeler in bereik.

        Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
        2. Dat F-Eye effect hou je al héél snel voor bekeken (ik dan toch) en die lens kan niet meer dan datt!!
        De magie zit’m (voor mij) tussen 19 en 21 mm, kb.eq!
        Bij correct gebruik kan je er alle kanten mee uit.
        Ideaal om (ongemerkt) mensen en straatfotografie te plegen, bijv.
        Ik zie echter steeds dezelfde cliché opnames (kuddegeest)
        Daar heb je gelijk in. Maar ik vind het op 16mm meevallen. Ik droom overigens nog steeds van een DA16, want 24mm was op kleinbeeld een favoriet voor mij (zoals ik reeds meldde).
        Maar als jij 19mm tot 21mm ideaal vind, dan moet je niet aarzelen en je de DA21/3.2 limited aanschaffen. Da's een pareltje van een objectief dat ik ALTIJD bij me heb. Overigens de enige DA die permanent deel uitmaakt van m'n kit (de anderen waarvoor dit geldt zijn de 3 FA limiteds).

        Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
        3.Ik moet kortelings upgraden naar de PS-CS3 versie en daar steekt (in ACR) de K10D al bij, zag ik net!

        @all K10 users
        Welke SD/** kaartjes gebruiken jullie (merk/type en *GB)??
        Ik hou me voorlopig bij Sandisk en beperk me tot 2GB. Vooral omdat ik een CompactDrive PD70X 80GB draagbare hardeschijf met kaartlezer heb, en die kan geen SDHC kaarten (groter dan 2GB) lezen.
        Ik fotografeer uitsluitend in RAW, en met het PEF formaat krijg je toch wat meer dan de initieel aangegeven 120 beelden op de 2GB (da's blijkbaar op DNG RAWs gebaseerd? "bugje").
        Ik heb 3 2GB SD kaarten (1 Sandisk UltraII (een tweede is intss stuk) en 2 ExtremeIII). Ik heb ook nog twee 1GB kaarten (de gewone Sandisk en een UltraII) als back-up mocht er iets met de 2GBs misgaan.
        Omdat ik de CompactDrive altijd op reis meeheb, is deze 8GB aan SD geheugen ruim voldoende vermits ik om de paar dagen (dagelijks in sommige gevallen zoals de safari's) alles naar de drive copieer en de kaarten formatteer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
        Wij hebben jaren in de P'Bnt straat gewoond, dus we weten van wanten en Beuken!!
        't Zal wel aan mij liggen, maar die snap ik niet... Mss toch teveel pintjes gisteren...

        Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
        @mezelf
        Hij is niet binnen bij: de Beukelaar, je zult minstens 15 dagen moeten wachten Veroniq’ske
        Geduld is een mooie zaak in de fotografie!

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #19
          Re: Ervaringen smc DA objectieven gezoch??

          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          …... als jij 19mm tot 21mm ideaal vind, dan moet je niet aarzelen en je de DA21/3.2 limited aanschaffen. Da's een pareltje van een objectief dat ik ALTIJD bij me heb. Overigens de enige DA die permanent deel uitmaakt van m'n kit (de anderen waarvoor dit geldt zijn de 3 FA limiteds).
          misverstandje: ik bedoelde dus tussen: 19 & 21 mm (in 35mm SLR)
          ofwel: tussen 12 & 14 mm voor de K10D (x1.5) = 18 & 21mm (35mm equiv)
          Vandaar ook de aankoop van de Pentax 14mm 2.8 (already the love of my life)


          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          t Zal wel aan mij liggen, maar die snap ik niet... Mss toch teveel pintjes gisteren...
          De Beukelaar en de: Peter Benoitstraat, dat was vroeger, jarenlang “één begrip”
          Oud herenhuis met, bruine poort,, techneuten met grijze stofjassen aan, Nikon, Bronica enz!
          …dat is mijn jeugd geweest…daar.


          groetjes
          veronique
          Last edited by Veronique; 2 juni 2007, 09:29.
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

          Comment


          • #20
            Re: Ervaringen smc DA objectieven gezoch??

            Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
            De Beukelaar en de: Peter Benoitstraat, dat was vroeger, jarenlang “één begrip”
            Oud herenhuis met, bruine poort,, techneuten met grijze stofjassen aan, Nikon, Bronica enz!
            …dat is mijn jeugd geweest…daar.
            Ah, nu zitten ze op de A12... Heb daar altijd Nikon en Olympus bordjes weten uithangen, maar mss let ik er nog niet zo lang op? Dat Nikon bordje is nu natuurlijk wel weg, maar Pentax hangt vooralsnog niet in de plaats...

            Wim
            Last edited by ishpuini; 2 juni 2007, 22:40.
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #21
              SD-HC cards en The Final

              Voilà, “The Final” van Veronique
              Heb mooie (secret) deal kunnen maken!
              Dit staat nu op de officiële bestelbon

              1 x Pentax K10D body
              1 x Pentax smc 16-50mm F2.8 ED AL (IF) DA* SDM
              1 x Pentax smc 50-135mm F2.8 ED (IF) DA* SDM
              1 x Pentax smc 14 mm / 2,8 ED (IF) DA


              Uiteindelijk toch maar voor allemaal 2.8 f/stops gegaan, anders krijg ik daar toch maar spijt van, achteraf en dan kost het me (nog) meer!!.
              De K10D verdient dat sowieso, toch?

              _______________________________________________

              Om even op die SD-HC. Cards terug te komen!!
              Ik had geen ander antwoord verwacht dan Sandisc // the biggest..But not de snelste ..bijlang niet
              Wil je echt snelheid, power en professionele prestaties gebruik dan ‘zoals in de Ontwerp en Grafische wereld’ The best

              Winner = ATP
              2ndbest = Kingston

              both, sheer power & speed
              Ik heb er zo van elk 1 genomen, dat is samen 8GB, in RAW zal dat zeker geen overbodige luxe zijn, denk ik.

              ______________________________________________

              Leuk weekend voor iedereen
              Veronique kruipt in haar bedje.
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

              Comment


              • #22
                Re: Welke SD kaartjes gebruiken jullie

                Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                @ iedereen
                Bedankt voor de felicitaties en de Welcome!! ;-)
                Wat laat misschien, maar ik wil er nog een felicitatie bijdoen... Gefelicteerd dus!

                Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                @Wim
                1.Heb alle tijd voor die nieuwe 60-250 zoom f/4 (dat wordt dan een geschenk voor onze kerstmis,hé)
                Die 60-250 f/4 steekt me ook al een tijd de ogen uit. Jammer dat Pentax het nodiggeacht heeft slechts één (1!) f/4 telezoom uit te brengen, en dan nog van gemiddelde kwaliteit (de A 70-210 f/4 is goed, maar van Pentax ben ik beter gewend.) Vandaar dat ik nu onlangs een Tamron 70-210 f/3,5 heb erbij gekocht. Maar ik blijf een goede 70-210 f/4 (a la Canon ) missen...

                Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                2. Dat F-Eye effect hou je al héél snel voor bekeken (ik dan toch) en die lens kan niet meer dan datt!!
                De magie zit’m (voor mij) tussen 19 en 21 mm, kb.eq!
                Bij correct gebruik kan je er alle kanten mee uit.
                Ideaal om (ongemerkt) mensen en straatfotografie te plegen, bijv.
                Ik zie echter steeds dezelfde cliché opnames (kuddegeest)
                Ik heb de 10-17 fisheye zoom, en geloof me dat is een blijvertje. Die lens kan echt wel meer dan enkel fisheye vertekening geven. Met juist gebruik kun je fabelachtige foto's maken, waar het fish eye effect geeneens opvalt, zelfs in architectuurfoto's...

                3.Ik moet kortelings upgraden naar de PS-CS3 versie en daar steekt (in ACR) de K10D al bij, zag ik net!

                Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                @all K10 users
                Welke SD/** kaartjes gebruiken jullie (merk/type en *GB)??


                Wij hebben jaren in de P'Bnt straat gewoond, dus we weten van wanten en Beuken!!


                @mezelf
                Hij is niet binnen bij: de Beukelaar, je zult minstens 15 dagen moeten wachten Veroniq’ske

                groetjes
                veronique
                Ik voel met je mee, en hoop dat het wachten je niet te moeilijk afvalt...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #23
                  Re: SD-HC cards en The Final

                  Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                  Voilà, “The Final” van Veronique
                  Heb mooie (secret) deal kunnen maken!
                  Dit staat nu op de officiële bestelbon

                  1 x Pentax K10D body
                  1 x Pentax smc 16-50mm F2.8 ED AL (IF) DA* SDM
                  1 x Pentax smc 50-135mm F2.8 ED (IF) DA* SDM
                  1 x Pentax smc 14 mm / 2,8 ED (IF) DA


                  Uiteindelijk toch maar voor allemaal 2.8 f/stops gegaan, anders krijg ik daar toch maar spijt van, achteraf en dan kost het me (nog) meer!!.
                  De K10D verdient dat sowieso, toch?

                  _______________________________________________

                  Om even op die SD-HC. Cards terug te komen!!
                  Ik had geen ander antwoord verwacht dan Sandisc // the biggest..But not de snelste ..bijlang niet
                  Wil je echt snelheid, power en professionele prestaties gebruik dan ‘zoals in de Ontwerp en Grafische wereld’ The best

                  Winner = ATP
                  2ndbest = Kingston

                  both, sheer power & speed
                  Ik heb er zo van elk 1 genomen, dat is samen 8GB, in RAW zal dat zeker geen overbodige luxe zijn, denk ik.

                  ______________________________________________

                  Leuk weekend voor iedereen
                  Veronique kruipt in haar bedje.
                  Nogmaals proficiat, maar die f/2,8 zooms, zijn die dan al bestelbaar?
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ervaringen smc DA objectieven gezoch??

                    Die 60-250 f/4 steekt me ook al een tijd de ogen uit. Jammer dat Pentax het nodiggeacht heeft slechts één (1!) f/4 telezoom uit te brengen, en dan nog van gemiddelde kwaliteit (de A 70-210 f/4 is goed, maar van Pentax ben ik beter gewend.) Vandaar dat ik nu onlangs een Tamron 70-210 f/3,5 heb erbij gekocht. Maar ik blijf een goede 70-210 f/4 (a la Canon ) missen...
                    Ik vraag me eigenlijk af waarom Pentax geen 70-200 f2.8 levert ipv de f4...
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: SD-HC cards en The Final

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      Nogmaals proficiat, maar die f/2,8 zooms, zijn die dan al bestelbaar?
                      Hallo, MarcFoto

                      Bestelbaar, Ja, leverbaar??
                      De 14 f/2.8 zal wel geen probleem zijn.
                      De 2 zoomlenzen, geen idéé, maar dan wacht ik wel.
                      Ik moet nu een week naar Parijs, voor de behandeling van mijn broertje (knock on wood)

                      Misschien tot volgende week
                      Veronique
                      Last edited by Veronique; 4 juni 2007, 15:43.
                      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ervaringen smc DA objectieven gezoch??

                        Alvast veel sterkte gewenst voor jou en je broer...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment

                        Working...
                        X