Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 24-70/f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 24-70/f2.8

Ik zal de test met de breitling opnieuw doen... want ook ik ga twijfelen......
    Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
      Voorts vind ik het toch wel vreemd dat die Canon echt wel lekker scherp lijkt op F/4 en dit op F/2.8 zoveel minder is.
      Zou aan bewegingsonscherpte kunnen liggen, maar is imho niet abnormaal. De meeste lenzen zijn nu eenmaal softer wide open.
      Mijn EF 50/1.8 bvb is soft en vertoont weinig contrast op 1.8, maar op 2.8 is ze al veel beter, werkelijk een bijna dramatisch verschil.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
        Ik zal de test met de breitling opnieuw doen... want ook ik ga twijfelen......

Ja doe maar eens
        Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Mooie lens, maar de revieuws spreken elkaar soms sterk tegen. Heb er al heel goede en ook mindere over gelezen. Normaalgezien zal dit mijn volgende lens worden ( nog even sparen dus ).
          Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
          een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

inderdaad stijn dat zijn reviews
            Het zijn vooral oudere reviews die negatief zijn over de lens.

Velen gebruiken deze lens op een 1dXX en een 5D.
            Velen zijn er dan ook over te spreken:-)

Toch had ik graag gebruikers ervaringen ivm deze lens van hier op het forum

risto
            Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
              Mooie lens, maar de revieuws spreken elkaar soms sterk tegen. Heb er al heel goede en ook mindere over gelezen. Normaalgezien zal dit mijn volgende lens worden ( nog even sparen dus ).
              ik heb de overstap al gemaakt en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad..
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

zou het verschil tussen een sigma 24-70 f2.8 en een canon 24-70 f2.8 heel groot zijn ?
                Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

Ik heb de test nogmaals gedaan. Op 70 mm, 50 mm en 24 mm
                  En daar zit de kneep, want het verschil is groot aanwezig.
                  Ergens tussen de 50 en 70 mm zal er een geleidelijke afname zijn in scherpte.
                  Dus de combinatie 70 mm en 2.8 is een zwakke combinatie.

Dan nog wat testen op het internet:

Is the Canon EF 24-70mm f/2.8L USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

70 mm F2.8

70 mm F4.0

50 mm F2.8

50 mm F4.0

24 mm F2.8

24 mm F4.0
                  Last edited by steldat; 30 mei 2007, 18:58.
                  Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Awel, das dus duidelijk

Comment

bedankt voor dit testje
                      Lijkt inderdaad vrij duidelijk.

Risto

Comment

Ondertussen de knoop doorgehakt
                        Inderdaad een beetje softer tegen de 70 aan..
                        Heb een aantal A4tjes gedruk en daar merk je er maar weinig van

Maar voor een zoom te zijn vind ik deze toch zeer goed!!
                        De mogelijkheid om zeer kort bij te focussen is dus ook geweldig he.

En nu maar shooten.

Groeten
                        Risto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
                          Ondertussen de knoop doorgehakt
                          Inderdaad een beetje softer tegen de 70 aan..
                          Heb een aantal A4tjes gedruk en daar merk je er maar weinig van

Maar voor een zoom te zijn vind ik deze toch zeer goed!!
                          De mogelijkheid om zeer kort bij te focussen is dus ook geweldig he.

En nu maar shooten.

Groeten
                          Risto
                          zo zie je maar dat je al die testen toch met een korreltje zout moet nemen

gewoon lekker knallen met je fantastische lens (Y)
                          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Kijk aan, nou gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed.
                            Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Misschien een finale bedenking (omtrend alle) F2.8 lenzen, als die toch maar goed beginnen worden rond de F4 ... wat is dan het nut aan een F2.8 hebben hé? ;-)

(ok, in bepaalde omstandigheden heb je met F2.8 "iets" waar je op F4.0 niets had gehad... alhoewel ... F4+IS...)

kan hier een fotografie-senior eens zijn mening over zeggen? ;-)
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

Comment

Oei ik ben nog geen senior op dit forum denk ik

Op F/2.8 is de sluiter dubbel zo snel dan op F/4.0, dus er zijn wel degelijk omstandigheden dat dit zijn zin heeft. Een F4 IS kan een oplossing zijn maar dan heb je een lagere sluiter. En dit helpt wel om je eigen beweging tegen te gaan maar bevriest het onderwerp niet als dat beweegt.

De meeste F4 lenzen zijn ook scherper op F5.6 dus ook 1 stop dicht.

Canon heeft wel heel goede F4 L lenzen in zijn gamma die heel scherp zijn op F4.

Het komt waarschijnlijk meestal aan op budget bij je lenskeuze. En dan zal je zien dat er vaak keuze is tussen een F2.8 zonder IS en een F4 met IS. Die beiden zijn vaak gelijkaardig in prijs. En dat maakt het voor velen vaak een moeilijke beslissing. Neem is toch die F2.8 voor die iets snellere sluiter maar ook iets softer beeld, of neem ik die F4 IS.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                                X