Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar of niet waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waar of niet waar?

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    LOL .. ja en lenzen zijn gemaakt uit hetzelfde glas als dat van autoruiten ? sja glas is glas he .. als die autoruit maar niet gemaakt is uit gelaagde kunststof ..
    Natuurlijk niet, maar lenzen krijgen ook geen hoge windsnelheden te verwerken hé .

    Je mag trouwens al mijn lenzen komen inspecteren. In tegenstelling tot mijn brilglazen staan er geen krassen op .

    Comment


    • #32
      Re: Waar of niet waar?

      Ik denk dat Sigma gelijk heeft, dat die lens terug moet. Een 105 macrolens van Sigma maakt gewoon scherpe foto's, klaar. Als ie dat bij jou niet doet, dan heb je geen goed exemplaar en moet je fotoboer je een andere geven.

      Ik zou trouwens maar eens naar een andere boer op zoek gaan, want hij vertelt je onzin.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #33
        Re: Waar of niet waar?

        Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
        Mag ik hieruit concluderen dat je niet veel kilometers rijdt per jaar?
        Ik zo'n 80.000 en mijn voorruit is na maximum 2 jaar als gezandstraald!
        Gezandstraald . Wat voor een auto rij jij wel? . Ik doe 35.000 km per jaar en heb momenteel 140.000 km op de teller van mijn Alfa, én ik rij snel. Geen krassen op mijn ruit. Mijn echtgenote doet 60.000 km/jaar met haar A6. Geen krassen op haar ruit. Natuurlijk gaat de vergelijking niet op, een autoruit ziet inderdaad véél meer af dan een lens die door de meesten als een half juweel gehanteerd wordt. Daarom is een UV filter ter bescherming tegen stof en zand, behalve in zeer uitzonderlijke omstandigheden - in de golfoorlog vb , absoluut overkill en doet enkel de kassa van diegene die ze verkopen rinkelen. Ze zijn echter wél een risico of filterflare wat hier op BD trouwens ook door verschillende mensen reeds bewezen is.

        Comment


        • #34
          Re: Waar of niet waar?

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Ik denk dat Sigma gelijk heeft, dat die lens terug moet. Een 105 macrolens van Sigma maakt gewoon scherpe foto's, klaar. Als ie dat bij jou niet doet, dan heb je geen goed exemplaar en moet je fotoboer je een andere geven.

          Ik zou trouwens maar eens naar een andere boer op zoek gaan, want hij vertelt je onzin.
          idd de lens moet terug, waarschijnlijk( lijkt me wel duidelijk) is er iets niet goed en moet hij terug, andere lens krijg ik niet volgens mij, ik moet wachten op wat sigma zegt......cq gaat doen.
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

          Comment


          • #35
            Re: Waar of niet waar?

            Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
            idd de lens moet terug, waarschijnlijk( lijkt me wel duidelijk) is er iets niet goed en moet hij terug, andere lens krijg ik niet volgens mij, ik moet wachten op wat sigma zegt......cq gaat doen.
            Een lens is toch ALTIJD ergens scherp? Waar dat het juist scherp is, is het probleem als je problemen hebt...

            en nogmaals.... een geresized foto hier laten zien zeg NIETS over de scherpte.
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #36
              Re: Waar of niet waar?

              Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
              Een lens is toch ALTIJD ergens scherp? Waar dat het juist scherp is, is het probleem als je problemen hebt...

              en nogmaals.... een geresized foto hier laten zien zeg NIETS over de scherpte.
              nee , als je bewegingsonscherpte verkrijgt tja dan is het nergens meer scherp
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment


              • #37
                Re: Waar of niet waar?

                Een 58mm UV filter van 40 euro moet absoluut topkwaliteit zijn (of de fotozaak heeft je belazerd).
                De kans is zeer groot dat de lens/camera combinatie na calibratie beter functioneert of de lens is gewoon een lemon.
                Persoonlijk heb ik op 100.000 opnames zelden verschil gezien tussen scherpte met of zonder (goed) filter.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #38
                  Re: Waar of niet waar?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  nee , als je bewegingsonscherpte verkrijgt tja dan is het nergens meer scherp
                  dan spreken we niet meer over de lens alleen hé....

                  en filter of geen filter... er zijn nadelen... en wil je een onscherpe, dan zul je een matte filter op je lens moeten zetten... Snap ik die redenering alleen dat een lens altijd ergens scherp moet zijn. Ook al zit er een element scheef of andere...
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Waar of niet waar?

                    kan het niet zijn dat je door die F22 gewoon bewegingsonscherpte krijgt ?
                    als je een 3 seconde sluitertijd hebt beweegt dat blaadje gewoon

                    zowiezo moet je ineens een goede filter nemen, anders beter geen
                    slechte filters beschermen wel ,maar doen afbraak aan je beeldkwaliteit

                    ik ben trouwens ook voorstander van geen filters,maar ik gooi liever mijn filter weg, dan mijn 1000 euro+ lenzen
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Waar of niet waar?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                      maar ik gooi liever mijn filter weg, dan mijn 1000 euro+ lenzen
                      Ik geef je voor iedere 1000 euro+ lens die je weggooit 100 euro. Deal?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Waar of niet waar?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Ik geef je voor iedere 1000 euro+ lens die je weggooit 100 euro. Deal?
                        en daar gaat mijn 70-200
                        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Waar of niet waar?

                          Ik gebruik op AL mijn objectieven beschermende B&W UV filters, en ik heb nog NOOIT onscherpte of nog NOOIT kleurverschuiving gehad.

                          Kijk al eens na of je fotovakhandel (alhoewel, aan je uitleg te horen heb ik al veel zin om dat "vak" te laten vallen) je ipv een UV misschien wel een skylight-filter heeft meegegeven. Deze is zeer licht getint en geeft een warme verschuiving... wat op zich natuurlijk voor een DSLR met auto WB gevolgen heeft.

                          Eén van de weinige filters waar je met een DSLR sowieso problemen in huis haalt is een lineaire polfiter: maar dan valt principieel je ganse AF systeem plat.

                          Wat je hier meer als gedachtengang leest is dat door het optredende lichtverlies je AF het noorden kwijt raakt. Een UV fliter heeft een factor 0: geen lichtverlies, dus die denkpiste is nutteloos. Bij de ND filters kan ik er in komen dat op een bepaald moment er, door de combinatie van weinig aanwezig licht en hoge ND filter, te weinig contrast is opdat het AF systeem nog zou kunnen scherpstellen.

                          Ik houd het op een constructiefout of kwaliteitsprobleem bij het objectief.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Waar of niet waar?

                            ik ga es kijken wat op het doosje staat......op het doosje staat
                            U/V filter....denk dus wel dat het aan de lens ligt..die is nu onderweg naag sigma om na te kijken, maar stel er is een fout in de lens, kan ik daar van uit gaan dat die lens daarna weer prima is?
                            met andere woorden, kan ik de lens vertrouwen?
                            Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Waar of niet waar?

                              denk dat je die lens nooit meer vertrouwd hoor, of het zo zo moeten zijn, dat ze je je de dezelfde lens gerepareert terug geven en er bij zeggen dat dit een andere(nieuwe) lens is.
                              ook een mens is maar een mens hè.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #45
                                Re: Waar of niet waar?

                                Nou, als dat zo is ben ik er zo achter hier op het forum, dan plaats ik weer in discussie,( en zal zelf het verschil ook zien) en als er weer iets niet goed is dan barst de hel los. Maar heb intussen wel vertrouwen in de verkoper, eerlijk gezegd is dat nooit helemaal weggeweest, wie geeft nu een nieuwe macro lens om te lenen? Dat heb ik bij de grotere zaken zoals Dixons nog nooit meegemaakt, eerder meer stress. Denk ook dat de fotozaak dat eerst goed met mij gaat na kijken. Zou het in het ergste geval weer niet goed zijn dan ga ik ervan uit dat er een beregoeie oplossing moet komen, en daar vertrouw ik de verkoper wel in hoor.
                                Maar (het blijft knagen) ik mag er toch vanuit gaan dat de lens straks naar behoren gaat funcioneren.?
                                Heeft iemand hier al eens een lens terug gestuurd naar sigma, en was de lens daarna prima of eerder slechter?
                                Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                                Comment

                                Working...
                                X