Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax 2.8 zoomlens advies gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax 2.8 zoomlens advies gevraagd

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Ja anders ik wel. Ik moet zeggen, ik heb er wel hoge verwachtingen van, en dat mag volgens mij ook wel voor die prijs.

Ik hoop bijvoorbeeld dat deze lenzen ook op f2.8 goed bruikbaar zullen zijn, in tegenstelling tot mijn Sigma lenzen. En ik hoop dat de IQ dusdanig goed is dat ik niet over hoef te stappen op Pentax prime limited lenzen, want naast het feit dat dat dan een hele dure geschiedenis zou worden, zie ik het niet zo zitten om nog véél vaker dan nu lenzen te moeten wisselen.... (alhoewel ik zowiezo toch nog wel graag de FA 50mm f1.4 en een DA 70m f2.4 Ltd ofzo erbij zou willen kopen voor portretten, maar dan zal 't schip met geld wel eerst moeten arriveren )
    De FA* objectieven die ik heb (FA*85/1.4 en FA*300/4.5) zijn in elk geval een stuk beter volopen dan de Sigma... Vooral bij de FA*300/4.5 vraag ik me telkens af waarom ik 'm zou toedraaien. De FA*85 verbetert nog wel rond f/5.6, maar daar is die gewoon scherper dan je je kan voorstellen. Ik denk dus wel dat de DA* beter dan de Sigma's zullen zijn.

Hmm, die prime limited kit heb ik intss wel bijeen (de 3 FA limiteds en de DA21). Vooral voor korte trips zijn die een waar plezier. Je loopt bovendien erg discreet rond met die kleine objectiefjes. Allez, de FA31/1.8 is niet echt klein, maar de andere wel. 't Enige wat ik nog mis (en zonder nadenken zo zou kopen) is een DA16 limited, en 't mag gerust een f/4 zijn om een compact design mogelijk te maken.

Wisselen vind ik niet echt een probleem. Met kleine objectieven is dat een stuk handiger dan met grote. M'n Slingshot (pentax cross over bag) is bovendien erg toegankelijk, dat helpt ook.

Met die limiteds zijn m'n andere FA primes (de FA35/2 en de FA50/1.4) wel een stuk minder gebruikt. Vooral de FA35/2 ga ik houden voor op m'n DS die ik waarschijnlijk ga IR modden, want die FA35/2 heeft een 49mm draad voor de IR filter die ik heb...

Maar we zijn aan 't afwijken...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
    X