Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Titel zegt genoeg, wegens aankoop van 85mm F1.4
geen enkel krasje op behuizing nog glas... geen sporen van gebruik...
in z'n doos... met front en rear cap en zonneblind..
250
Verkocht!!
Een 85mm is iets heel anders dan een 70-200.
Ga bv maar eens een portretje schieten van iemand op 3m met een 70-200. Alleen professionele modellen schieten dan niet gelijk in de stress, terwijl een 85mm op crop 1.5 perfect is voor face shots en absoluut niet bedreigend overkomt. Ook is de lichtsterkte 1.3 stop beter.
VR werkt trouwens alleen om cameratrilling te voorkomen, het onderwerp zet je er echt niet mee stil, dus ook bij stage fotografie is een 85mm een super lensje.
Daarnaast is het natuurlijk jammer dat je hier gewoon mensen in de maling zit te nemen.
Sparen voor een 70-200... als dat nog even gaat duren zou ik als ik jou was gauw de lens van d oracle kopen en daar ervaring mee opdoen. Aan een lens heb je meer dan aan geld op je spaarrekening en als je een keer een 70-200 gaat kopen kun je die lens voor dezelfde prijs zo weer kwijt.
ik spaar voor de 70/200 omdat ik veel heel veel naar veldrijden ga kijken en dan hebben ze hier toch deze aangeraden aankoop. Gaat in september aankopen als er niets toekomt( je weet nooit )wat daarna gebeurt een 85 misschien ???? ik had die zie staan op ebay en dan nog van iemand van een gemeente naast mij.
maar ik mag toch die vraag stellen ???.
Comment