Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

    Ik merk dat macrofotografie met een 180mm lens héél véél oefenen en experimenteren is... Maar dat is ook niet erg, het is uiteindelijk een hobby.

    Met bovenstaande tips ga ik weer verder experimenteren.
    Eens hoop ik het volledig onder de knie te hebben

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

      Inderdaad, het is geen makkelijke lens, maar hij geeft je wel voldoening als er eens een ECHTE goeie tussen zit

      En je moet ntuurlijk creatief blijven en blijven uitproberen (ook qua materiaal dan) bv. je flitser wat anders zetten, met of zonder zonnekap.....

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

        Een ringflitser geeft toch een mooier resultaat omdat deze het licht rondom verlicht en niet vanuit éé'n punt.
        Is een ringflitser een aanrader op een Sigma 180mm macro.
        En past dit wel op dit objectief?

        Peter.
        www.dpix.nl event photography

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

          Ik denk dat je mist een verloopring de flitser wel kan laten passen

          However zal je wel moeten oppassen dat je je flitser genoeg dempt want het zal moeilijker zijn om een soort van omnibounce op deze flitser te zetten.

          Als je het geld ervoor over hebt kan je ook eens kijken naar de macroflitser van Nikon (die met de 2 kleine flitskoppen aan de voorkant van de lens), deze is een topper, kan uitgerust worden met omnibouncjes, maar kost wel een kleine rib

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

            Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
            Een ringflitser geeft toch een mooier resultaat omdat deze het licht rondom verlicht en niet vanuit éé'n punt.
            Is een ringflitser een aanrader op een Sigma 180mm macro.
            En past dit wel op dit objectief?

            Peter.

            Passen wel (via adapter ring) maar of dit een mooi resultaat oplevert is een ander paar mouwen. Zelf hou ik er absoluut niet van op m'n 180mm. Ik gebruik een ringflitser alleen op een MP-E65. Foto's met de 180 zijn bij mij bijna altijd zonder flits maar mét statief.
            Last edited by hvr_oosterzele; 22 april 2007, 11:20.

            Comment


            • #21
              Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

              HVR Oosterzele schreef:
              Passen wel (via adapter ring) maar of dit een mooi resultaat oplevert is een ander paar mouwen. Zelf hou ik er absoluut niet van op m'n 180mm.
              Ik begrijp dat je hetzelfde objectief hebt.
              Op welke wijze belicht jij de foto's?

              Peter.
              www.dpix.nl event photography

              Comment


              • #22
                Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

                Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                HVR Oosterzele schreef:


                Ik begrijp dat je hetzelfde objectief hebt.
                Op welke wijze belicht jij de foto's?

                Peter.
                Zie de edit van mijn post Scannie.

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

                  Het is wel niet de 180mm maar hier kan je misschien ook iets mee, veel goedkoper dan dit zal je niet vinden
                  ( http://images.google.be/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DN )



                  Op onderstaande link kan je verschillende heel interessante afbeeldingen zien over het opstellen van je "macro rig"


                  ( http://images.google.be/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DN )

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

                    ..........
                    Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:06.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

                      Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
                      tegenwoordig met dit objectief altijd een statief.

                      Ik probeer zo veel mogelijk mijn Monopod te gebruiken, maar vaak laat ik hem toch staan en doe ik mijn ding gewoon uit de hand
                      Ik vind het gewoon nie zo vrij werken met een statief, het gaat nie zo snel en is zo omslachtig, maar ik weet wel, je resltaten verbeteren wel degelijk bij het gebruik van een statief.

                      Ik zou eigenlijk moeten...... maar ach, ik boer wel verder

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                        Ik probeer zo veel mogelijk mijn Monopod te gebruiken, maar vaak laat ik hem toch staan en doe ik mijn ding gewoon uit de hand
                        Ik vind het gewoon nie zo vrij werken met een statief, het gaat nie zo snel en is zo omslachtig, maar ik weet wel, je resltaten verbeteren wel degelijk bij het gebruik van een statief.

                        Ik zou eigenlijk moeten...... maar ach, ik boer wel verder
                        Kijk, je kan altijd je toestel van statief nemen als dat nodig is. Omgekeerd is 't moeilijker als je het niet bij de hand hebt .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma 180mm macro tips gevraagd mbt kleine DOF.

                          ja, dat is volledig correct

                          maar

                          Heb je al eens geprobeerd om met een rugzak vol (zwaar) fotogerief, een ander rugzakje met ander gerief (ik blijf dan slapen bij m'n vriendin) EN dan nog het tasje van mijn statief op de bus te gaan. Niet veel mensen kunnen het op prijs stellen om door mijn exclusieve monopod (of zelfs niet door mijn gewone 3-poot) tegen het hoofd gestoten te worden, waar gaat de wereld toch naar toe

                          Nee, ik wil gewoon maar zeggen dat het soms echt wel te moeilijk is, vooral omdat ik meestal met de bus naar Hasselt moet.

                          Als ik thuis "werk" dan gaat de monopod vaak wel mee.


                          maar ik zal proberen mijn leven te beteren en hem te integregeren in het basispakket

                          Comment

                          Working...
                          X