Hallo allemaal,
Ik heb een simpele doch moeilijk te beantwoorde vraag.
Ik heb zelf een Nikon D50
Nu heeft mijn opa een Pentax en een Ricoh van vroeger.
Type's weet ik niet maar hij heeft het altijd over zijn "Pentax (exaje?)"
Deze Pentax heeft een bajonet en hierin zit een ring geklikt met schroefdraad.
Nu heeft hij lenzen met schroefdraad die nu dus op zijn Pentax bajonet passen, en het zou leuk zijn om deze ook te kunnen gebruiken op mijn D50 aangezien dit toch wel dure lenzen zijn om voor de D50 aan te schaffen.
Nu mijn vraag: bestaan er verloopringen van Nikon bajonet naar schroefdraad of van Nikon naar de Pentax bajonet?
Bij foka wisten ze het niet.
Als er meer info nodig is over de toestellen of lenzen hoor ik dat wel dan ga ik alles noteren bij mijn opa maar voor hetzelfde geld is zoiets er helemaal niet en dan heb ik al die moeite gedaan voor niks.
Alvast bedankt,
Richard
Ik heb een simpele doch moeilijk te beantwoorde vraag.
Ik heb zelf een Nikon D50
Nu heeft mijn opa een Pentax en een Ricoh van vroeger.
Type's weet ik niet maar hij heeft het altijd over zijn "Pentax (exaje?)"
Deze Pentax heeft een bajonet en hierin zit een ring geklikt met schroefdraad.
Nu heeft hij lenzen met schroefdraad die nu dus op zijn Pentax bajonet passen, en het zou leuk zijn om deze ook te kunnen gebruiken op mijn D50 aangezien dit toch wel dure lenzen zijn om voor de D50 aan te schaffen.
Nu mijn vraag: bestaan er verloopringen van Nikon bajonet naar schroefdraad of van Nikon naar de Pentax bajonet?
Bij foka wisten ze het niet.
Als er meer info nodig is over de toestellen of lenzen hoor ik dat wel dan ga ik alles noteren bij mijn opa maar voor hetzelfde geld is zoiets er helemaal niet en dan heb ik al die moeite gedaan voor niks.
Alvast bedankt,
Richard
Comment