Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony lenzen en Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sony lenzen en Nikon

    is uw D50 nog steeds onder garantie? Dan kan je altijd eens proberen om rechtstreeks contact op te nemen met nikon zelf (02/705 56 65). Vertel hen zeker dat krefel eventueel uw toestel wil ruilen tegen een ANDER merk (kwestie van meer druk te geven) wil ruilen. En vraag of zij eventueel voor een oplossing kunnen zorgen.

    kost u slechts een telefoontje en je verliest er niets mee.

    Comment


    • #47
      Re: Sony lenzen en Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Mij is het niet gelukt, ik heb het zowat met alles uitgeprobeert, en helaas, geen Canon, Nikon of weet ik veel gaf me ooit de wow-foto's uit de camera.
      Maar zoals altijd staat iedereen te roepen dat het wel kan, terwijl ze meestal niet verder dan een merk en een paar modellen geraken. Als je dan ook nog eens over voorkeursprogramma's begint, dan houd het voor mij helemaal op.
      Sorry, ik weet waar ik over spreek, en zonder kunstingrepen, no way dat je ze gelijk krijgt. Minolta en Sony hebben dat "ietsje meer" als het over de beelden uit de cam komen. Love it or hate it, das een ander punt. Maar ik hou ervan.
      Als iemand natuurlijk een raw workflow opzet, en in batch werkt, zal die MISSCHIEN betere resultaten halen, (alhoewel ik dat betwijfel in grote batchen , de ervaring leert me dat je toch kwa witbalans en verscherping geen rechte lijn voor een grote reeks fotos kunt trekken), wel als je individueel per foto werkt.
      Eh, ik heb hier geen ervaring in... maar wat je hier boven noemt is vast de reden dat alle Pro's met Minolta/Sony werken?

      Comment


      • #48
        Re: Sony lenzen en Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door dervy-D50 Bekijk bericht
        ahja en het waarom ik die overstap zie zitten, omdat de fotos die op deze forums worden gepost en gemaakt zijn met een sony er echt mooi uitzien.

        Die van canon en nikon ook maar toch het heeft iets extra's...
        En denk je nu echt dat dit de oplossing voor je zou zijn ? Met alle merken vallen tegenwoordig goede foto's te maken wees daar maar zeker van, het toestel is slechts één ding hoor. Er zijn er hier al veel van het ene merk naar het andere overgeschakeld maar als ze eerlijk zijn dan zullen de meesten ook moeten toegeven dat het uiteindelijke resultaat niet veranderd ( sommige uitzonderingen buiten beschouwing gelaten)
        Mij ga je niet horen roepen dat je met dit of dit moet werken, iedereen moet werken met hetgene waarmee hij denkt graag mee te werken en er ook resultaten uit te halen... En van de grootste roepers krijg je hier meestal nooit iets te zien...
        Last edited by RDB; 13 april 2007, 11:23.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #49
          Re: Sony lenzen en Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
          Eh, ik heb hier geen ervaring in... maar wat je hier boven noemt is vast de reden dat alle Pro's met Minolta/Sony werken?
          Dat je hier geen ervaring in hebt kan ik begrijpen, maar in godshemelsnaam, wat heeft hier Pro mee te maken ? (overigens, definieer pro?)

          Comment


          • #50
            Re: Sony lenzen en Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Dat je hier geen ervaring in hebt kan ik begrijpen, maar in godshemelsnaam, wat heeft hier Pro mee te maken ? (overigens, definieer pro?)
            De reden die jij beschrijft is vast de reden dat alle professionele fotografen (pro's...) allemaal Minolta/Sony gebruiken om hun foto's mee te maken.

            Comment


            • #51
              Re: Sony lenzen en Nikon

              @Rudy: Ik zie overigens dat je een Canon 1D met 50.000 clicks aanbiedt... ik heb wel degelijk het gevoel dat je weet waar je over praat hoor.
              Ben je professioneel fotograaf?

              Comment


              • #52
                Re: Sony lenzen en Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
                @Rudy: Ik zie overigens dat je een Canon 1D met 50.000 clicks aanbiedt... ik heb wel degelijk het gevoel dat je weet waar je over praat hoor.
                Ben je professioneel fotograaf?
                Ik ben een amateur die graag vergelijkt, en eigenlijk liever zelf een camera zou willen bouwen, zodat ik van alle merken het beste kan kombineren;-)
                Het AF 2000 systeem van Nikon, Flits systeem van Nikon, jpg output van Sony, betaalbare usm lenzen van Canon. Maar helaas, dit kan nog niet.

                Comment


                • #53
                  Re: Sony lenzen en Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
                  De reden die jij beschrijft is vast de reden dat alle professionele fotografen (pro's...) allemaal Minolta/Sony gebruiken om hun foto's mee te maken.
                  Nee, de reden waarom velen van Minolta overgestapt zijn naar andere merken is vooral omdat Minolta véél te laat met dslr's op de proppen is gekomen, en voor een deel ook omdat hun marketingmachine nooit heeft gedraaid zoals die dat bij andere merken wel deed. Maar dat is verleden tijd, en ik ben er vrij gerust in dat Sony het anders aanpakt.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #54
                    Re: Sony lenzen en Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ik ben een amateur die graag vergelijkt, en eigenlijk liever zelf een camera zou willen bouwen, zodat ik van alle merken het beste kan kombineren;-)
                    Het AF 2000 systeem van Nikon, Flits systeem van Nikon, jpg output van Sony, betaalbare usm lenzen van Canon. Maar helaas, dit kan nog niet.
                    En misschien die fantastische sensor van de Fuji S5?
                    Dat zou ideaal zijn!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Sony lenzen en Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Als iemand natuurlijk een raw workflow opzet, en in batch werkt, zal die MISSCHIEN betere resultaten halen, (alhoewel ik dat betwijfel in grote batchen , de ervaring leert me dat je toch kwa witbalans en verscherping geen rechte lijn voor een grote reeks fotos kunt trekken), wel als je individueel per foto werkt.
                      Hangt een beetje af he: Ik denk dat een batch bij een studio-shoot goed te doen is. Een dagje in een stad gaan shooten vraagt achteraf een per-foto benadering...
                      ---
                      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                      Comment


                      • #56
                        Re: Sony lenzen en Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                        Hangt een beetje af he: Ik denk dat een batch bij een studio-shoot goed te doen is. Een dagje in een stad gaan shooten vraagt achteraf een per-foto benadering...
                        Zo is het.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Sony lenzen en Nikon

                          Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar nikon. (bij de 2de herstelling)
                          en daar schepen ze alles af op pricorep. Bij de 3de herstelling naar nikon en naar pricorep en ze zijn hem niet gaan afhalen.Dus daar moet ik niet veel van verwachten.

                          Maar het is nu aan het hoofdbureau van krefel om te beslissen of ze een D80 gaan aankopen voor mij of niet.

                          Groetjes!

                          btw wat kost een zoomlens voor een sony?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Sony lenzen en Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door dervy-D50 Bekijk bericht
                            ahja en het waarom ik die overstap zie zitten, omdat de fotos die op deze forums worden gepost en gemaakt zijn met een sony er echt mooi uitzien. Die van canon en nikon ook maar toch het heeft iets extra's...
                            Dit is wel een belediging voor iedereen die met een Sony camera fotografeert hoor. Alsof de schoonheid van een foto toe te schrijven valt aan de prestatie van een camera...

                            Om het met andere woorden te zeggen: Je kunt nooit zien met welk merk camera een bepaalde foto gemaakt is. En zelfs al zou dat kunnen dan bewijst dat vooral dat je op een zeer eigenaardige manier naar foto's kijkt.

                            Uiteraard, als je een voorkeur hebt om voor merk X te kiezen dan moet je dat vooral doen (Belgie is immers een vrij land). Het is een keuze van verstand EN gevoel. Ik probeer je alleen voor een teleurstelling te behoeden: het gras lijkt altijd groener aan de overkant...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Sony lenzen en Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door dervy-D50 Bekijk bericht
                              btw wat kost een zoomlens voor een sony?
                              Er is vanalles te vinden, gaande van vrijwel gratis (vrij goeie kitlens: 18-70) over €400 (24-105D) à €600 (16-80DT) tot duizenden eurootjes (de lichtsterke zoomlenzen van de verschillende fabrikanten). En dan heb ik het alleen over nieuw.

                              Kijk hier (http://www.sony.be/view/ShowProductC...R+Alpha+Lenses) eens voor nieuwe Sony lenzen (en er zijn er nog een aantal voor later dit jaar gepland); of op www.dyxum.com voor info over bestaande lenzen (alle merken), prijzen, reviews, enz...

                              Succes.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #60
                                Re: Sony lenzen en Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk bericht
                                Legendarisch????
                                zal effen verklaren

                                daar staat:kwaliteit van de konica-minolta lenzen, nu Sony, is legendarisch

                                achter lenzen en sony staat een comma, dwz dat je deze ook kunt vervangen door haakjes en dan wordt het dit:
                                kwaliteit van de konica-minolta lenzen (nu Sony) is legendarisch .

                                hopelijk is het nu duidelijk

                                Comment

                                Working...
                                X