Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony lenzen en Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony lenzen en Nikon

    Nee nog niet gevraagd. Maar het is idd wel een optie.

    Maar misschien kan ik mijn nikon gerief kwijt aan een collega (die is vanplan een nikon te kopen) en de sony alpha zonder bij te betalen vragen? (170 euro extra) of is dat wat teveel gevraagd?

    anders zal het idd gewoon geld terug worden en is degelijk rondkijken bij 'degelijkere' winkels.

    Comment


    • #17
      Re: Sony lenzen en Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Toch niet zo eigenaardig als je denkt, want de scherpte wordt o.a. mee bepaald door de sensor evenals de manier waarop de camerasoftware de door de sensor geregistreerde gegevens tot beelden verwerkt.
      We zitten hier even mee off-topic, maar allee.
      De sensor in de d80 en d40x is heel waarschijnlijk dezelfde als die in de A1. Het zijn alleszins Sony sensors. Scherpte van een jpg foto wordt mee bepaald door de camera software, maar dit hangt dan weer af van de gekozen instelling. Het zou natuurlijk kunnen dat de standaardinstelling van de A1 meer verscherpt dan de standaardinstelling van een ander toestel. Maar waarom is dit dan een voordeel? Meer softwarematige verscherping is niet per definitie goed.

      Comment


      • #18
        Re: Sony lenzen en Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        We zitten hier even mee off-topic, maar allee.
        De sensor in de d80 en d40x is heel waarschijnlijk dezelfde als die in de A1. Het zijn alleszins Sony sensors. Scherpte van een jpg foto wordt mee bepaald door de camera software, maar dit hangt dan weer af van de gekozen instelling. Het zou natuurlijk kunnen dat de standaardinstelling van de A1 meer verscherpt dan de standaardinstelling van een ander toestel. Maar waarom is dit dan een voordeel? Meer softwarematige verscherping is niet per definitie goed.
        Ik heb niet gezegd dat het per definitie goed is.
        Ik zeg enkel dat het absoluut niet eigenaardig is dat de scherpte van de foto mee bepaald wordt door de body.
        (En of de sensors van Nikon en Sony identiek zijn, zou ik zo niet durven zeggen, ook al komen ze allen uit een Sony-fabriek.)
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Sony lenzen en Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Sony is legendarisch
          Legendarisch????

          Comment


          • #20
            Re: Sony lenzen en Nikon

            Waarom kan je jouw D50 niet gewoon omruilen voor een andere ik snap het eigenlijk niet zo goed
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #21
              Re: Sony lenzen en Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte
              Sony is legendarisch
              Legendarisch
              Ik ben verleden jaar met een Sonny R1 10 Mpix naar Zuid Afrika getrokken, kwestie van niet zwaar beladen te kunnen rondtrekken, maar van zijn leven niet meer, ik had het toestel maar de dag voorheen mogen ophalen, waardoor ik het voordien niet even kon uitproberen (leveringsproblemen) nog nooit met zo nen brol gewerkt
              Flitscommunicatie:
              Ruis:
              Autofocus:
              Nog nooit met zo een ergerlijk ding gewerkt.

              Comment


              • #22
                Re: Sony lenzen en Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Toch niet zo eigenaardig als je denkt, want de scherpte wordt o.a. mee bepaald door de sensor evenals de manier waarop de camerasoftware de door de sensor geregistreerde gegevens tot beelden verwerkt.
                Eh, de G versie van de Nikkor 70-300 is op geen enkele body scherp hoor.
                Ik had hem ook ooit.

                Comment


                • #23
                  Re: Sony lenzen en Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  (En of de sensors van Nikon en Sony identiek zijn, zou ik zo niet durven zeggen, ook al komen ze allen uit een Sony-fabriek.)

                  Laat me iemand citeren die er oneindig veel meer van afweet dan ikzelf:
                  "The sensor in the D80 is an ICX493AQA CCD made by Sony. The same sensor is used in the Sony Alpha 100 and Pentax K10D." http://www.bythom.com/d80review.htm

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony lenzen en Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Legendarisch
                    Ik ben verleden jaar met een Sonny R1 10 Mpix naar Zuid Afrika getrokken, kwestie van niet zwaar beladen te kunnen rondtrekken, maar van zijn leven niet meer, ik had het toestel maar de dag voorheen mogen ophalen, waardoor ik het voordien niet even kon uitproberen (leveringsproblemen) nog nooit met zo nen brol gewerkt
                    Flitscommunicatie:
                    Ruis:
                    Autofocus:
                    Nog nooit met zo een ergerlijk ding gewerkt.
                    Eerst correct citeren. Er stond: "de kwaliteit van de konica-minolta lenzen, nu Sony, is legendarisch". (ik laat in het midden of dit zo is).

                    De R1 is anderhalf jaar ouder dan de A1 en is geen DSLR. Niet zo eerlijk om dat zomaar te vergelijken dus.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony lenzen en Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      (En of de sensors van Nikon en Sony identiek zijn, zou ik zo niet durven zeggen, ook al komen ze allen uit een Sony-fabriek.)
                      Ik denk ook dat Sony een fabriek heeft voor de 10 MP Sony sensor en daarnaast nog een andere fabriek voor de 10 MP Nikon sensor.

                      Zo duur kan het twee keer opstarten van hetzelfde productie proces voor een bepaalde sensor nu ook weer niet zijn.

                      En de investering wordt twee keer zo vlug terugverdiend. Alleen maar voordelen.

                      Jan.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony lenzen en Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Laat me iemand citeren die er oneindig veel meer van afweet dan ikzelf:
                        "The sensor in the D80 is an ICX493AQA CCD made by Sony. The same sensor is used in the Sony Alpha 100 and Pentax K10D." http://www.bythom.com/d80review.htm
                        Maakt voor mij niet echt iets uit of die sensor dezelfde is. Dat de software die de beelden verwerkt niet dezelfde is, kan op zich al een wereld van verschil maken. Als je dat niet gelooft, moet je maar eens verschillende camera's in gelijke omstandigheden testen. Weet je nog: het ging om een eerdere opmerking dat de body mee de scherpte van beelden bepaald.
                        Last edited by K-2; 12 april 2007, 12:09.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony lenzen en Nikon

                          Sorry - dubbele post...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony lenzen en Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
                            Eh, de G versie van de Nikkor 70-300 is op geen enkele body scherp hoor.
                            Ik had hem ook ooit.
                            Da's logisch. Geen enkele body kan een slechte lens omtoveren in een goeie. Het geheel is maar zo goed als de zwakste schakel hé .
                            (Ik had daarom ook gezegd dat de body mee de scherpte van beelden bepaald, naast de lenskwaliteit zelf dus.)
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony lenzen en Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              Ik denk ook dat Sony een fabriek heeft voor de 10 MP Sony sensor en daarnaast nog een andere fabriek voor de 10 MP Nikon sensor.

                              Zo duur kan het twee keer opstarten van hetzelfde productie proces voor een bepaalde sensor nu ook weer niet zijn.

                              En de investering wordt twee keer zo vlug terugverdiend. Alleen maar voordelen.

                              Jan.
                              Schitterende bijdrage. Iedereen heeft weer wat bijgeleerd

                              (Alsof een fabriek niet in staat zou zijn om verschillende producten te maken...)
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony lenzen en Nikon

                                Laat maar... Dit was al door iemand hier gezegd.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X