Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

    Hoi,
    Ik heb me een setje soligor gekocht voor tss mijn 100mm 2.8 macro van canon. In de hoop ook van die biologisch uitziende macro's te trekken waar elk detail duidelijk is en daarbij ook het volledige onderwerp...
    Maar met deze ringen blijf je wel op je honger zitten!
    Je kan inderdaad dichter bij je onderwerp komen maar schiet dan wel de kop scherp maar het lijfje of achterste van het beestje is niet meer scherp.
    Zeker als je uit de hand schiet heb je maar een zuchtje nodig om onscherp te zijn.
    Wil je echt naar de vergrotingsfactor gaan dan ken ik maar 1 lens van canon die hier al veel mooie en ongeévenaarde macro's van insekten ten toon heeft gesteld, de MP-E65 2.8 macro (zie posts van rupselkopke)

    De 100mm van canon is ook een goede portet lens, maar met de ringen ertussen onbruikbaar

    De 12 en 20mm is nog te doen om dicht bij de beestjes te komen maar de 36mm ring is beetje te veel van het goede.
    Uiteraard bij vaste objecten en een statief heb je alle regelmogelijkheden om te spelen

    Comment


    • #17
      Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

      ik heb de 12 mm tussen ring van canon zelf en ben er zeer tevreden over

      deze werkt perfect op de 100mm macro 2.8 en op de 28-200 van canon

      ik heb iets meer uitgegeven maar ben er dan ook tevreden van en alles is dan van een en hetzelfde merk

      groetjes
      30D + BP + EF 28-200 + EFS 10-22+ EF 50 1.8 + 100MM macro 2.8 + ringflits + ex420 + CF 12GIG + nog wa ander materiaal

      Comment


      • #18
        Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

        dank u allen ik denk er nog even over na.
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

        Comment


        • #19
          Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
          Hierbij bedoel je dan wel tussenringen met contacten voor je diafragma-instelling neem ik aan? Want als je geen diafragmaring hebt op je lens, dan kun je toch geen diafragma instellen wanneer je gebruik maakt van een een tussenring zonder contacten?
          Gebeurt het Diafragma instellen niet mechanisch?
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

          Comment


          • #20
            Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

            ik heb de 12 mm van canon en deze heeft de contacten om zichzelf scherp te stellen en het diafragma dat u bepaald

            ik heb ook een macro balg van canon maar deze moet je manueel scherp stellen en wel ambetant als het een onderwerp is die af en toe veranderd van positie

            dus geef ik je raad mee betaal iets meer en je krijgt iets meer luxe
            30D + BP + EF 28-200 + EFS 10-22+ EF 50 1.8 + 100MM macro 2.8 + ringflits + ex420 + CF 12GIG + nog wa ander materiaal

            Comment


            • #21
              Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

              Allen dank voor de uitleg en tips.
              Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

              Comment


              • #22
                Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                De soligor tussenringen hebben wel contactpunten en geeft de AF en difragma gewoon door. kost iets van 120 euro per setje van 3 de 12,20 en 36 mm.
                Mvg, drh

                "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                Comment


                • #23
                  Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                  Weet er iemand of die kenko of Soligor tussenringen ook met EF-S lenzen te gebruiken zijn ??

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                    Weet er iemand of die kenko of Soligor tussenringen ook met EF-S lenzen te gebruiken zijn ??
                    Met mijn sigma 18-50 f2.8 werkt het perfect. Andere S lenzen heb ik niet.
                    Mvg, drh

                    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                      Soligor Tussenringen, Set, voor Canon AF <- zo wordt deze omschreven bij webwinkels..

                      deze zijn dus te gebruiken met AF...
                      website: www.stijnboelens.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh Bekijk bericht
                        Soligor Tussenringen, Set, voor Canon AF <- zo wordt deze omschreven bij webwinkels..

                        deze zijn dus te gebruiken met AF...
                        Let wel dat je in het scherpstelgebied moet zitten anders lukt het niet met AF.
                        En dat gebied kan soms enkele millimeters zijn.
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                          Let wel dat je in het scherpstelgebied moet zitten anders lukt het niet met AF.
                          En dat gebied kan soms enkele millimeters zijn.
                          jah,natuurlijk moet je in het scherpstelgebied zitten,dan pas gaat je AF werken... (als ik u goed begrijp tenminste )

                          bv mijn werkwijze met tussenringen met een 70-200mm: gewoon lens naar 200mm zetten,dan dichter komen zodanig dat uw object scherp is,dan AF gebruiken om zeker te zijn dat je goed scherp zit..
                          website: www.stijnboelens.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
                            Hoi,
                            Ik heb me een setje soligor gekocht voor tss mijn 100mm 2.8 macro van canon. In de hoop ook van die biologisch uitziende macro's te trekken waar elk detail duidelijk is en daarbij ook het volledige onderwerp...
                            Maar met deze ringen blijf je wel op je honger zitten!
                            Je kan inderdaad dichter bij je onderwerp komen maar schiet dan wel de kop scherp maar het lijfje of achterste van het beestje is niet meer scherp.
                            Zeker als je uit de hand schiet heb je maar een zuchtje nodig om onscherp te zijn.
                            Wil je echt naar de vergrotingsfactor gaan dan ken ik maar 1 lens van canon die hier al veel mooie en ongeévenaarde macro's van insekten ten toon heeft gesteld, de MP-E65 2.8 macro (zie posts van rupselkopke)
                            De 100mm van canon is ook een goede portet lens, maar met de ringen ertussen onbruikbaar

                            De 12 en 20mm is nog te doen om dicht bij de beestjes te komen maar de 36mm ring is beetje te veel van het goede.
                            Uiteraard bij vaste objecten en een statief heb je alle regelmogelijkheden om te spelen
                            Maar maak je geen illusies zelfs de befaamde MP-E geeft geen recht op een grootte DOF, de werkafstand is zeer klein tussen de 40 en 100 mm en de dieptescherpte is hier ook zeer klein dus koppeke scherp en de rest niet, is hier ook van toepassing, vaak is het de kunst Uw onderwerp op de juiste plaats te benaderen m.a.w. zo evenwijdig mogelijk en te spelen met het diafragma en kijken als alles scherp is wat scherp moet zijn, en neen de MP E is geen wondermiddel enkel een zeer degelijke lichtsterke (maar verwacht geen wonderen waneer je boven 3:1 gaat) lens met ingebouwde regelbare tussenring.

                            mvg Luc.
                            BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                              ik heb via eBAY een set gekocht van 4 ringen van variabele lengte en moet zeggen dat ik hier uiterst tevreden over ben...

                              ik moet wel full-manual werken omdat ze geen contactpunten hebben maar de resultaten in combinatie met mijn EF 28-105 4-5.6 USM zijn wel heel bevredigend op mijn EOS 400D... Heb dat setje 22 € betaald verzending inclusief en die zijn dat geld meeeer dan waard hoor...

                              de macro's op mijn blog (link onderaan) zijn met die ringen gemaakt...

                              en er zit idd geen glas in EN ze zijn van metaal
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X