Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-250 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Tamron 18-250 mm

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Zie www.tamron.de

    ".....
    Revolutionäre Naheinstellgrenze von 0,45m und ein Abbildungsmaßstab von 1:3,5
    ...."
    HTH
    0,45 cm in uiterste zoomstand is imo geen macro. Met mijn Sony H1 kon ik tot op enkele cm scherpstellen en dat kan ik niet met mijn Pentax.
    Comfortably numb with my Pentax

    Comment


    • #62
      Re: Tamron 18-250 mm

      Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
      0,45 cm in uiterste zoomstand is imo geen macro. Met mijn Sony H1 kon ik tot op enkele cm scherpstellen en dat kan ik niet met mijn Pentax.
      Centimeters zeggen niks.
      De afbeeldingsmaatstaf alles.
      1 : 3,5 is inderdaad geen macro te noemen, hooguit close-up.

      Comment


      • #63
        Re: Tamron 18-250 mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
        0,45 cm in uiterste zoomstand is imo geen macro. Met mijn Sony H1 kon ik tot op enkele cm scherpstellen en dat kan ik niet met mijn Pentax.
        Met mijn Sigma 180 Macro kan ik ook max tot ±45cm komen.
        Denk je echt dat je op 2cm van het object een goede macro foto kan nemen?
        Je hebt dan zo goed als geen licht meer.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #64
          Re: Tamron 18-250 mm

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Centimeters zeggen niks.
          De afbeeldingsmaatstaf alles.
          1 : 3,5 is inderdaad geen macro te noemen, hooguit close-up.
          Da's allemaal naast de kwestie .. de essentie is dat het ganse circus niet doorgaat als je dichter komt dan 45 cm omdat de lens dan niet meer kan focussen .. de vergelijking met een P&S zoals de Sony is knudde wegens het kompleet ander lenssysteem .. Ik heb een H5 en daar kan ik idd scherp mee stellen tot op 2 cm van het onderwerp maar wat bewijst dat ? helemaal niets .. trouwens die 2cm is volgens de tech specs voor zoom x1 ttz full wide .. de grap is dat als "undocumented feature" de H5 nog scherp stelt op 2cm met een zoom x2,2 wat nog een aanzienlijke "vergroting" oplevert .. men moet het eerst volgens de regels spelen en dan zien of er afgeweken kan worden .. naar mijn ervaring is dat met P&S soms mogelijk met dSLR lenzen meestal niet
          en idd 1:3,5 is totaal geen macro
          FWIW

          Comment


          • #65
            Re: Tamron 18-250 mm

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Da's allemaal naast de kwestie .. de essentie is dat het ganse circus niet doorgaat als je dichter komt dan 45 cm omdat de lens dan niet meer kan focussen .. de vergelijking met een P&S zoals de Sony is knudde wegens het kompleet ander lenssysteem .. Ik heb een H5 en daar kan ik idd scherp mee stellen tot op 2 cm van het onderwerp maar wat bewijst dat ? helemaal niets .. trouwens die 2cm is volgens de tech specs voor zoom x1 ttz full wide .. de grap is dat als "undocumented feature" de H5 nog scherp stelt op 2cm met een zoom x2,2 wat nog een aanzienlijke "vergroting" oplevert .. men moet het eerst volgens de regels spelen en dan zien of er afgeweken kan worden .. naar mijn ervaring is dat met P&S soms mogelijk met dSLR lenzen meestal niet
            en idd 1:3,5 is totaal geen macro
            FWIW
            Alles totaal irrelevant.
            Zoek op "afbeeldingmaatstaf" die bereikbaar is.
            Hoever dat van de frontlens af is doet gewoon niet terzake.....

            Comment


            • #66
              Re: Tamron 18-250 mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Alles totaal irrelevant.
              Zoek op "afbeeldingmaatstaf" die bereikbaar is.
              Hoever dat van de frontlens af is doet gewoon niet terzake.....
              BS .. je kan zoveel "afbeeldingsmaatstaf" hebben als je wil .. als je dichter komt dan 0,45m van je onderwerp focust je lens (deze lens) niet meer, je hebt dan een heleboel nut aan die "maatstaf" !? 't zal nog niet een beetje ter zake doen ! LOL ! .. en BTW soms doet ie het op de aangegeven 0,45m al niet eens zoals het hoort en FYI het ene heeft eigenlijk met het andere niets te doen ..
              (naar aanleiding van een antwoord waar poster stelt dat hij de foto niet scherp krijgt "op een paar cm afstand", nogal wiedes ..)

              Comment


              • #67
                Re: Tamron 18-250 mm

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                BS .. je kan zoveel "afbeeldingsmaatstaf" hebben als je wil .. als je dichter komt dan 0,45m van je onderwerp focust je lens (deze lens) niet meer, je hebt dan een heleboel nut aan die "maatstaf" !? 't zal nog niet een beetje ter zake doen ! LOL ! .. en BTW soms doet ie het op de aangegeven 0,45m al niet eens zoals het hoort en FYI het ene heeft eigenlijk met het andere niets te doen ..
                Je begrijpt niet waar het om gaat.
                0,45 m zegt NIETS, is gewoon irrelevant voor de prestatie.

                Het bereikbare PLAATJE is bepalend , en niet 1 parameter
                die bijdraagt aan dat plaatje.

                Comment

                Working...
                X