Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-250 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Tamron 18-250 mm



    Ben van plan nieuwe canon te kopen, denk aan 400d.
    Was ook van plan om allround lans te kopen. Ik dacht aan de sigma 18-200 of de tamron 18-200.

    Maar ik lees hier dat de 18-250 beter is.

    Wat zijn juist de belangrijke verschillen tussen de 18-200 en de 18-250
    en is de laatste dan zoveel beter?

    Comment


    • #47
      Re: Tamron 18-250 mm

      Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
      aan welke prijs?
      In digicamshop.be staat deze lens 436€ geprijst.
      er is een winkel in antwerpen op de ankerrui

      Comment


      • #48
        Re: Tamron 18-250 mm

        Ben ook van plan om deze lens aan te schaffen,eens gaan zien op de website van digicam,en inderdaad:slechts 436euro,de laagste prijs die ik al ben tegengekomen op het net,de duurste 599euro,
        is toch niet normaal.
        Zijn er hier mensen die al online gekocht hebben bij digicam,en zo ja:tevreden?
        Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

        Comment


        • #49
          Re: Tamron 18-250 mm

          Zijn de nieuwe eigenaars nog allemaal tevreden na wat shots genomen te hebben ?
          Want ik kan niet kiezen of ik nu deze moet aanschaffen of de Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM .

          Nadeel van de Tamron vind ik wel dat er geen stabbilatie op zit . Wat ik denk dat wel handig is voor zo een grote lens .Ben nog maar beginner dus ben nog aan het zoeken .
          Canon Eos 350D + efs 18-55mm

          Comment


          • #50
            Re: Tamron 18-250 mm

            Voor wat de Canon 70-300 IS kost ga je nergens een betere allround tele vinden
            Als je later toch meer wil, zal je hem altijd kunnen verkopen
            Trouwens, heb je er al veel aangeboden gezien ?

            Koop in de eerste plaats de objectieven van de constructeur, en slechts 3th party in speciale gevallen

            Comment


            • #51
              Re: Tamron 18-250 mm

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Voor wat de Canon 70-300 IS kost ga je nergens een betere allround tele vinden
              Als je later toch meer wil, zal je hem altijd kunnen verkopen
              Trouwens, heb je er al veel aangeboden gezien ?

              Koop in de eerste plaats de objectieven van de constructeur, en slechts 3th party in speciale gevallen
              Ja daar kan ik zeker in komen en kwa zoombereik zal dat ook wel beter zijn . Maar zoals elke beginner kan je nog niet vergelijken en dat maakt het allemaal zomoeilijk om iets te kiezen vind ik . Het is een feit dat het prijsverschil niet zo hoog ligt maar het comfort wel vermoed ik . Je hoefd met een tamron niet te wisselen .Daar tegen kan ik voor mijn eigen ook nog niet zeggen hoe het is om enkel van een minimum van 70 te schieten. Ik heb immers maar een canon eos 350 met kitles . Maar ik denk dat ik beter naar de wijze raad ga luisteren van de kenners en de canon lens ga nemen .
              Canon Eos 350D + efs 18-55mm

              Comment


              • #52
                Re: Tamron 18-250 mm

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Voor wat de Canon 70-300 IS kost ga je nergens een betere allround tele vinden
                Als je later toch meer wil, zal je hem altijd kunnen verkopen
                Trouwens, heb je er al veel aangeboden gezien ?

                Koop in de eerste plaats de objectieven van de constructeur, en slechts 3th party in speciale gevallen
                'k zou niet weten waarom .. dat is een mening zoals een andere en die in niets bindend is en die wordt zeker in dit geval in niets echt gestaafd door enige vergelijkende meting .. behalve het voordeel van de stabilisatie scoort de Canon in oplossend vermogen (en als photozone iets waard is) gemiddeld "slechter" dan de Tamron .. so what ? lood voor oud ijzer ?
                Voor mij is het trouwens appels en peren vergelijken .. met de Canon moet je nog een "kortere" lens erbij kopen wil je de range van de "vakantielens" van Tamron evenaren .. met de Canon aan 526 (Konijn) en de Tamron aan 462 (zelfde bron) en je bijkomende range overbrugging bij Canon kan men zelf het kostenplaatje berekenen, misschien is "brand loyalism" in een bepaald segment toch niet altijd lonend

                Comment


                • #53
                  Re: Tamron 18-250 mm

                  ik gebruik hem nu een tweetal maanden en ben er zeer tevreden over , zowel qua vervorming , scherpte en kleurweergave scoort hij goed .
                  Het is natuurlijk een allround lens , maar voor ons - gemiddelde fotografieliefhebbers -is dit een zeer praktische en goed presterende lens .
                  Ik heb lang getwijfeld met de Nikkor 18-200VR maar heb me mijn aankoop ( na rijp beraad hier op het forum ) niet beklaagd , zeker als je ook de prijs bekijkt ....
                  Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Tamron 18-250 mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
                    ik gebruik hem nu een tweetal maanden en ben er zeer tevreden over , zowel qua vervorming , scherpte en kleurweergave scoort hij goed .
                    Het is natuurlijk een allround lens , maar voor ons - gemiddelde fotografieliefhebbers -is dit een zeer praktische en goed presterende lens .
                    Ik heb lang getwijfeld met de Nikkor 18-200VR maar heb me mijn aankoop ( na rijp beraad hier op het forum ) niet beklaagd , zeker als je ook de prijs bekijkt ....
                    En mis je de stabilisatie niet bij de tamron ? Is tochwel een grote lens !
                    Canon Eos 350D + efs 18-55mm

                    Comment


                    • #55
                      Re: Tamron 18-250 mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Bekijk bericht
                      En mis je de stabilisatie niet bij de tamron ? Is tochwel een grote lens !

                      nee , zeker niet . Ik neem praktisch altijd foto's zonder statief ( ik heb wel een zeer vaste hand) , de lens weegt niet veel , hij voelt lichter aan dan de 18-70 litlens . Ik heb zelden tot nooit last gehad van onscherpe foto's door gemis aan stabilisatie , wel soms in situaties waarin ik vlug na elkaar verschillende beelden moet vastleggen , dus ietwat tragere scherpstelling ( wel nog beter dan de 70-300 kitlens ), het is ook geen 1.8 of 2.8 lens....met voldoende licht zeker geen problemen .
                      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Tamron 18-250 mm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Bekijk bericht
                        En mis je de stabilisatie niet bij de tamron ? Is tochwel een grote lens !
                        Ik ben een Alpha gebruikertje. Altijd stabilisatie dus. Ook bij de Tamron 18-250
                        Nico Greetz u !!! :-)

                        Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

                        Comment


                        • #57
                          Re: Tamron 18-250 mm

                          Zelf een paar weken geleden een Tamron 18-250mm aangekocht. Tweedehands maar in nieuwstaat. De lens was pas aangekocht in april 2007.Betaalde er eerder een belachelijk prijsje voor.
                          Ben heel erg tevreden met deze lens die mij goed voldoet, zowel in groothoek als in zoombereik.
                          Ook voldoet de "Macro" stand mij wel voor occasioneel gebruik. Achtergrond is mooi flou en het gegeven mooi scherp.
                          Kortom een lens die zeker prijs/kwaliteit uitstraalt.
                          Nu nog op zoek naar een echte macrolens van 180 mm.
                          Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Tamron 18-250 mm

                            Nog mensen die deze lens bezitten en ervaringen of foto's willen delen ?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Tamron 18-250 mm

                              Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                              Nog mensen die deze lens bezitten en ervaringen of foto's willen delen ?
                              Ik heb er ook eentje. In de uiterste groothoek wel wat vignettering, maar een makkelijke "wandellens" in goede lichtomstandigheden (wandel- en fietsweer dus).
                              Maar tot op welke afstand kan je komen voor macro? Ik heb al eens geprobeerd tot op enkele cm maar ik krijg hem dan niet scherp.
                              Comfortably numb with my Pentax

                              Comment


                              • #60
                                Re: Tamron 18-250 mm

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                                Ik heb er ook eentje. In de uiterste groothoek wel wat vignettering, maar een makkelijke "wandellens" in goede lichtomstandigheden (wandel- en fietsweer dus).
                                Maar tot op welke afstand kan je komen voor macro? Ik heb al eens geprobeerd tot op enkele cm maar ik krijg hem dan niet scherp.
                                Zie www.tamron.de

                                ".....
                                Revolutionäre Naheinstellgrenze von 0,45m und ein Abbildungsmaßstab von 1:3,5
                                ...."
                                HTH

                                Comment

                                Working...
                                X