Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Optieken worden normaal geassembleerd in stofarme ruimten, Als daar plots stof aanwezig is, dan komt dit door het gebruik van zoomlenzen in niet stofvrije omgevingen. Als pompen dan als oplossing wordt verondersteld zou dit dan toch beter in een zo stofarm mogelijke ruimte gebeuren en niet in de vrije natuur.
Sensor gekuist zeg je ... had je die vlek ook voordien?
En hoe heb je de sensor gekuist? Met een vloeistof of ...?
Me dunkt dat als je een beetje te veel vloeistof gebruikt, je een waas kan nalaten op (een gedeelte van) de sensor.
De vlek zit zeker niet op de sensor, want wanneer ik foto's neem et een andere lens, dan komt de desbetreffende vlek niet voor. Nu zoals ik reeds zei, zo vervelend is die vlek nu ook weer niet. Ze is alleen te zien wanneer je een effen vlak fotografeer op F32 en dat je nadien "autolevels" toepast...anders is die vlek niet zichtbaar
Dat dacht ik ook na het zien van de foto's . Mijn sensor is vanmeleve nog niet zo proper geweest als de uwe en die vlek die je aangeeft had ik in de eerste foto's helemaal niet gezien. Maar ik ken dat hoor,eens ge die gezien hebt ben je er op gefixeerd
Comment