Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe allround lens voor huwelijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe allround lens voor huwelijk

Oorspronkelijk geplaatst door myrakel Bekijk bericht
    Die sigma 50-150 ziet er toch redelijk pro uit... De kans is groot dat ik die enkel voor huwelijken bovenhaal, en dan zal die wel even meegaan zeker...

Ik heb een digitale en een analoge body. Ik ga echt geen tweede digitale kopen enkel voor huwelijken. Het is niet de bedoeling er een voltijdse bezigheid van te maken :-)

tokina zal ik ook eens uitpluizen.

Beste Myrakel, aansluitend op Demeyereg wil ik ook nog enkele opmerkingen/tips geven als ex-reportagefotograaf. Lenzenwissel moet geen probleem geven, niet in de kerk, gemeentehuis en niet tijdens de buitenreportage. Als het goed is, neem je als fotograaf rustig de tijd om te fotograferen. Op "kritieke" momenten ben je voorbereid en zorg dat je er klaar voor bent en niet bezig bent met je instellingen cq lenzenkeuse. Dit ga je leren naarmate je meer reportage's doet. (lees natuurlijk ook mee in het trouwboekje). Wanneer je goede afspraken maakt met het bruidspaar, pastoor en bv ambtenaar ( stel je aan de laatste twee indien mogelijk ook even voor) kun je in de meeste gevallen gewoon dicht bij de situatie zijn.
    Hiervoor zou bv een "super" groothoek van pas komen. Verder moet je in jouw geval met de 17-55mm inderdaad een heel eind komen. Verder zijn de opmerkingen/adviezen over een 2e body zeker niet ongegrond. Niet alleen om maar met 2 body's om je nek te lopen maar voor evt gebruik van 2 lenzen én voor alle zekerheid. Je krijgt maar een kans en de klanten betalen je er voor. Dus niet alleen bij trouwreportage's. Je 2e body hoeft echt geen 1Ds te zijn hoor! Succes met je fototgrafie Gr, Paul
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Re: nieuwe allround lens voor huwelijk

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      myrakel, met alle respect, maar je zegt hier nergens wat soort camera je hebt, is het een Full frame zoals een 5D, of een met een cropfactor zoals een 400D of iets in deze zin, dat maakt namelijk en heel verschil om je vraag te kunnen beoordelen.
      Hij het heeft regelmatig over een 17-55. Indien hij het over een Canon had, is deze lens een EF-s lens gemaakt voor een cropfactor van 1.6x, en indien het een Nikon was ... wel ...

Cropbody dus.

Dave
      pixelpusher

Comment

Working...
      X