Ik ben een beginnend fotograaf, en ik moet in het voorjaar mijn eerste 3 huwelijken fotograferen. nu doe ik voornamelijk reportage en interieurs, waarvoor ik een canon EF 17-55 f2.8 gekocht heb. Die lens doet perfect wat ze moet doen, maar voor een huwelijk heb ik nog een aanvullende lens nodig met een grote lichtsterkte (liefst ook 2.8). Die lens moet ook een redelijk groot bereik hebben, zodat ik niet te veel (of liefst helemaal niet) moet wisselen van lens.
Ik dacht aan zoiets als de sigma 50-150 2.8? Maar ik twijfel eerlijk gezegd vooral omdat het niet echt een professioneel lensje is. Die dingen zijn echt wel investeringen voor beginnende fotografen, maar je bent er wel gerust mee...
Van canon zelf vind ik echter geen lens die qua bereik mooi aansluit op mijn 17-55... de 70-200 vind ik te 'tele' en niet echt allround, en dan blijft er ook een vervelend gat tussen de 55 en 70.
heeft er iemand een idee welke lens op mijn lijf geschreven is?
Ik dacht aan zoiets als de sigma 50-150 2.8? Maar ik twijfel eerlijk gezegd vooral omdat het niet echt een professioneel lensje is. Die dingen zijn echt wel investeringen voor beginnende fotografen, maar je bent er wel gerust mee...
Van canon zelf vind ik echter geen lens die qua bereik mooi aansluit op mijn 17-55... de 70-200 vind ik te 'tele' en niet echt allround, en dan blijft er ook een vervelend gat tussen de 55 en 70.
heeft er iemand een idee welke lens op mijn lijf geschreven is?
Comment