Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor 18-200 VR, een goei lenske?

Hallo,

Ik wou toch effe iets kwijt over die lens.. Als je op reviews moet afgaan is het moeilijk om een keuze te maken. Er zijn ook een paar enkelingen die het gewaagd hebben de lens te vergelijken met de 18-70 kitlens of de 18-55, maar volgens mij is het zeer moeilijk een keuze te maken aan de hand van reviews en ervaringen. Ik heb voor de 18-200 gekozen een paar maand geleden, omdat ik voor 3 weken naar Zuid-amerika ging. Mij leek het een ideale reislens. Eigenlijk is er 1 link die me deed overtuigen: http://imageevent.com/pmattf/lenstests . Naar mijn mening is dit de enige test die zeer goed opgezet is.
    Alle foto's zijn te vergroten op de site. Toch was ik na de aankoop nog niet overtuigd, maar bij m'n thuiskomst van de reis wist ik duidelijk hoe goed deze lens wel is.
    M'n 18-70 staat te koop. De 18-200 is in de 18-70 range even goed of beter, dus geen enkele reden om de 18-70 nog te behouden. De VR werkt VEEEEEEL beter dan de VR op m'n 70-200 F2.8 VR.
    Ik heb een paar 100 foto's met de 18-200, dus indien je in de buurt moest komen, kan je altijd een kijkje komen nemen.
    Met andere woorden, deze lens is echt aan te raden!
    Kijk eens naar m'n vorige posts in 'natuur en landschappen', bij de foto's van de perito moreno, in argentinie (http://forum.belgiumdigital.com/show....php?t=147126).. Die zijn met de 18-200 genomen.
    Op m'n site onderaan staan er trouwens ook nog een heleboel...

Indien je meer info wenst, via PM
    Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

Comment

Deze lens is voor mij de ideale reisgenoot. De 11x zoom heeft natuurlijk gevolgen voor de kwaliteit (nogal soft op 200mm), maar vooral veel voordelen om snel van breed naar sneaky te gaan.
      Ik heb met deze lens 4 weken in Brasil rondgetrokken in 2006, en behalve het gewicht was het ook een voordeel om niet met lenzen van 1500€ per stuk te moeten rondhossen...
      Mocht je er een zoeken, ik zag er zaterdag een staan in Fnac Gent. Helaas hanteren ze wel de knotsgekke nikon catalogusprijzen.
      Deze foto's zijn met de 18-200 getrokken:
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=143042
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=136210
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=134126
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=126102

Smt.
      Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Waarom twijfel je, en wat verwacht je???
        Ik heb de lens en ben zeer tevreden.
        Het is natuurlijk geen pro lichtsterke lens van f2.8, maar voor de rest wel superhandig.

Wat voor foto's wil je er mee maken?

Comment

Ik wil er dit jaar mee naar oostenrijk gaan, natuurlijk doe ik ook de sigma 10-20 mee dan als ik die al heb

Dus om de streek te fotograferen, scherp, goeie kleuren en handig om mee te nemen, dus geen zak van 10 kilo meesleuren he.......
          Want ik heb trouwens problemen met mijn schouder.

Ik wou gewoon zeker weten of dit een goeie koop is, that's all.

Mooie foto's hebben jullie mij trouwens doorgelinkt, bedankt daarvoor.
          Ik heb nu wel de 18-70, is ook goed, maar het bereik te weinig vindt ik.

grtz
          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Re: Nikon 18-200 VR, een goei lenske?

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
            Graag met foto's AUB, niemand?
            Hier 30.000 fotos met deze lens

http://www.pbase.com/cameras/nikon/1...f_ed_afs_dx_vr

Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Hier staan wat concert foto's met die lens op een D200. Ook de VR werkt over het algemeen zeer goed, de scherpstelling kiest weleens iets verkeerds.
              Last edited by hjanssen; 14 februari 2007, 22:38.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heel veel verschil zie ik niet met mijn 18-70, behalve het bereik en VR vindt ik het wat onnozel om deze aan te schaffen, ik denk eerder om naar een tele te gaan (die niet zwaar weegt)

Misschien een Nikkor 70-300 VR? Geeft goeie resultaten en heeft ook VR + is een stukje goedkoper
                Ik moet dan wel wisselen, maar 'zo veel' tele gebruik ik niet......misschien eens om een kasteel in te zoomen enzo.

Bedankt voor de uitleg allemaal,

groetjes
                Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

In het gebied 18-70 is de 18-70 volgens de meeste reviews beter dan de 18-200 VR.
                  Als ik jou was zocht ik als complementair objectief naar een 2de handse 70-210 4-5,6. Ik heb er me een op de kop getikt voor 100 euro. Degelijke lens, beter dan m'n Sigma 70-300 II APO Macro. Maar ik moet eerlijk toegeven, hoewel ik dat ding altijd bij heb, komt het zelden op mijn body... En de Sigma 70-300 ligt ondertussen weg te kwijnen in de kast.

Comment

Eerst lach je de VR terzijde weg voor een aanschaf van een 18-200
                    Maar als reden voor aanschaf van een 70-300 ben je dan weer wel te spreken van VR
                    Kzou zeggen als je wil vergelijken, blijf dan objectief é
                    De VR doet weldegelijk zijn werk. vergeet dat niet !

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                    Heel veel verschil zie ik niet met mijn 18-70, behalve het bereik en VR vindt ik het wat onnozel om deze aan te schaffen, ik denk eerder om naar een tele te gaan (die niet zwaar weegt)

Misschien een Nikkor 70-300 VR? Geeft goeie resultaten en heeft ook VR + is een stukje goedkoper

Comment

Eerst lach je de VR terzijde weg voor een aanschaf van een 18-200
                      Maar als reden voor aanschaf van een 70-300 ben je dan weer wel te spreken van VR
                      Kzou zeggen als je wil vergelijken, blijf dan objectief é
                      De VR doet weldegelijk zijn werk. vergeet dat niet !
                      Wie zegt dat ik deze weg lach??? Dat zei ik niet, ik zei dat volgens testen deze qua scherpte bijna niet beter is dan de 18-70!
                      Tuurlijk vindt ik VR tof, waar heb je dit in godsnaam vandaan? Lees eerst eens goed de regeltjes he

Ik zei ook dat ik wel de 70-300 zie zitten wegens de VR en bereik.

Grtz

Comment

Ik heb ze nu bijna een jaar en vind het een prima lens, heb daarnaast enkele primes 50mm 1.4, 85mm 1.8 en een 80-200mm 2.8 als belangrijkste...

maar grijp makkelijk naar de 18-200 om dat het zo'n universele lens is. De kwaliteit is prima op voorwaarde dat je de beperkingen kent... en vermits jij "altijd" vanop een tripod schiet, zal je weinig beperkingen hebben...

enkele foto's:

koen
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Volgens mij inderdaad een zeer goede lens.
                          Vind persoonlijk het bereik wel iets te groot, vandaar dat ik zelf geopteerd heb voor de 28-200 van nikon.

Ben zeer tevreden over die lens, en jawel ze is stukken goedkoper !!!

www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

op 2de hands.be staat voor het moment ene te koop vr 550 euro..
                            allen daarheen zou ik zeggen.
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

Comment

Ik werk nu al 'n paar maand met dit objectief en ben er zeer tevreden over.
                              Voorheen gebruikte ik de Nikon 18-70mm (geen kwaad woord over trouwens).
                              Het bereik is ideaal, ligt goed in de hand en de VR is niet te onderschatten. Tijdens een storm aan zee fotograferen met statief (alles trilde echt) en met de VR actief bleven de foto's scherp. Ik ben onder de indruk van dit lensje ...
                              Uiteraard is mijn 180mm 2.8 scherper, 't ja ... wat dacht je ?
                              De lens werkt naar mijn gevoel snel en precies.
                              Een niet te onderschatten voordeel van het mooie bereik is dat je veel minder last hebt van stof op de sensor.
                              Kwa beschikbaarheid van het objectief : zelf in Azië (Kuala Lumpur) had men deze lens in november niet meer in voorraad, dit was 3 maand ervoor wel het geval. Het is dus een 'internationaal' gegeven ...
                              Op volgende link zijn 80% van de opnames met de 18-200 gemaakt
                              http://www.bertvanpaepegem.be/tassie.
                              Black & White Photography : www.bertvanpaepegem.be

Comment

Mij begin vorig jaar ook zo'n lens aangeschaft , lang moeten wachten en de prijs was ook niet van de poes....en in april 2006 ermee naar Australië getrokken. Stukken gemakkelijker met 1 lens dan met 2 stuks. In combinatie met een D70 zou met niets anders meer willen ruilen..(tenzij een D200...)
                                De enige irritatie is dat je wanneer de lens naar omlaag richt zonder de zoomring vast te houden de lens soms vanzelf volledig uitschuift.
                                Zie voor wat foto's (web-kwaliteit jammer genoeg) op :

De groeten en geniet ervan.

Comment

Working...
                                X