Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-G

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF-G

DX lenzen hebben de "handicap"dat ze voor kleine beeldcirkel rond aps -formaat ccd zijn ontwordpen.
    Veel donkere hoeken dus maar qua resolutie op de aps ccd dus meestal redelijk tot zeer goed.

De meeste niet DX lenzen presteren op dslr gemiddeld even goed tot een stuk beter. DX is dus eerder om aan te geven wat de lens niet kan dan wel.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ze passen, maar op bodies zonder 2de instelwiel of mogelijkheid het diafragma in te stellen vanaf de body alleen in P en S in de andere gevallen A en M staat het diafragma altijd vol open.
      En hoe zit dat met m'n D50 ? Als ik die op A zet kan ik toch het diafragma regelen hé (met een AF-G lens) ?

Comment

Werken perfect op een D-50. Eén instelwiel is al genoeg. Kameraad hjanssen heeft zich wat ongelukkig uitgedrukt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          En hoe zit dat met m'n D50 ? Als ik die op A zet kan ik toch het diafragma regelen hé (met een AF-G lens) ?
          Ik zou toch eens de handleiding van je machine doornemen want dat staat er zeker in.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Werken perfect op een D-50. Eén instelwiel is al genoeg. Kameraad hjanssen heeft zich wat ongelukkig uitgedrukt...
            één instelwiel zonder dubbele funkties zoals op de D50, maar op een F90 heb je een probleem.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              één instelwiel zonder dubbele funkties zoals op de D50, maar op een F90 heb je een probleem.
              1. BelgiumDIGITAL...
              2. onze vriend kdm stelt deze vragen ivm zijn D50, waarom er dan een prehistorische F90 bijhalen?

Comment

Om nog eens terug te komen op dit onderwerp ...

Seppe86 zei :

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
                en trouwens, zijn alle DX lenzen ook geen G lenzen eigelijk
                Maar nu lees ik op volgende website (bij de kenmerken van 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor) :

"Afgerond diafragma met 7 lamellen zorgt er voor dat onscherpe partijen er natuurlijk uitzien"

Hebben DX opjectieven nu een diafragmaring of niet
                Last edited by kdm; 6 mei 2007, 20:44.

Comment

Oeps ... ben wat te snel geweest met m'n vorige vraag

Nu ik het nog eens herlees heb ik het door

Comment

Working...
                  X