Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijk keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Moeilijk keuze

    Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
    Smartpics en ik gaan binnenkort de 120-300 en de vaste 300 vergelijken/testen. Een concrete datum is nog niet afgesproken...
    Zal wat mij betreft niet al te lang meer duren.
    Mag de Nikon meedoen?

    MVG,

    Comment


    • #32
      Re: Moeilijk keuze

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Met de commentaar dat ge hier op dat Bd tegenwoordig krijgt?
      da's hun plan trekken.
      Komaan, kop omhoog en trek het je niet te hard aan

      Ik werk nu ook met een 300mm f2.8, wel de Nikon, en koppel die aan een TC-17EII, maar volgend jaar komt er toch ook nog een supertele bij.

      De Sigma 300-800 heeft ook mijn interesse. Maar aan 800mm zou die iets moeten dichtgestopt moeten worden (f8) om de volle scherpte te halen, en er zit geen focus limiter op wat soms wel van pas komt (voor vluchtshots gebruik ik de limiter altijd ) Het contrast zou ook lager zijn dan bij vergelijkbare primes, maar tegenover combinaties met TC zou ze wel superieur zijn.

      Anderzijds zijn de VR versies van de Nikon 400-500-600mm op komst De 600mm f4 zou ik wel zien zitten, maar afgaande op de commentaren op de huidige versie zou die niet superscherp zijn zoals de 400mm en 500mm. En het gewicht van rond de 6Kg maakt het gebruik echt niet handiger maar dat bereik

      In heel deze discussie volg ik ook de filosofie van Jo: je leeft maar één keer en zolang de kinderen geen hoger hoeven te lijden kan er veel

      MVG,

      Comment


      • #33
        Re: Moeilijk keuze

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Mag de Nikon meedoen?

        MVG,
        Als jij je een Nikon kan aanleveren, graag. De test zal wel in NL gehouden worden.
        Van alles...

        Comment


        • #34
          Re: Moeilijk keuze

          Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
          Als jij je een Nikon kan aanleveren, graag. De test zal wel in NL gehouden worden.
          Hangt ervan af hoever in NL dat zal zijn, en wanneer je zo'n test gaat doen Ik woon in de regio Turnhout, dus ver van de grens is dat niet. Ik heb de eerste AFS versie (optisch gelijk aan de MK2) die ik volgend jaar wel ga vervangen door de VR.

          MVG,

          Comment

          Working...
          X