Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 70-200 f2,8 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor 70-200 f2,8 VR

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Heeft je baas je ooit verteld over de post verworpen uitgaven
    Zaken die niks met de beroepsactiviteit te maken hebben, smijt de fiscus gewoon uit de boekhouding.
    ik werk op 'n uitgeverij als grafisch vormgeefster en fotografie-activiteiten horen ook bij ons bedrijf, dus voor ons is dit geen probleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
      ik werk op 'n uitgeverij als grafisch vormgeefster en fotografie-activiteiten horen ook bij ons bedrijf, dus voor ons is dit geen probleem
      Wat voor jouw van toepassing is, mag je niet zomaar veralgemenen.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Wat voor jouw van toepassing is, mag je niet zomaar veralgemenen.
        het klopt dat je inderdaad 'n bedrijf moet zoeken die aannemelijk kan maken dat 'n camera nuttig is voor de bedrijfsactiviteiten, maar daar wordt redelijk creatief mee omgesprongen aangezien vele kleine bedrijfjes zelf wat fotograferen voor op hun website en dus 'n camera best kunnen opgeven (tenzij ze het voor 100 werknemers gaan doen, dan zal 't gaan opvallen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          in realiteit een handig verschil met een gewone 80-200/2.8.

Een serieus stuk langer dan een gewone 80-200/2.8.
          Hier word gepraat over een GEWONE 80-200.
          Ik wil toch even vermelden dat de 80-200 AF-S echt niet zo gewoon is hoor.
          Zelfs scherper als de gewone 70-200 beweren sommige.

Dus niet te minderwaardig he mensen
          Alleen voor die 10mm en de VR is hij die meerprijs zeker niet waard.

Gr kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht

Gr kees
            Ik heb ook de VR versie,maar ik heb ook een vergelijk test gemaakt met de AFS versie, op mijn D2X en ik moest bekennen dat de AFS versie scherper was,maar ik ben zeker niet ontevreden met mijn VR versie,als ik nu snelle actie foto,s moet maken dan gaat de VR uit, en bij langzame tijden gaat de VR weer bij

Groetjes NoName
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
              Ik heb ook de VR versie,maar ik heb ook een vergelijk test gemaakt met de AFS versie, op mijn D2X en ik moest bekennen dat de AFS versie scherper was,maar ik ben zeker niet ontevreden met mijn VR versie,als ik nu snelle actie foto,s moet maken dan gaat de VR uit, en bij langzame tijden gaat de VR weer bij

Groetjes NoName
              Ik waardeer je eerlijke antwoord NoName.
              Veel 70-200 bezitters zouden mijn reactie tegen spreken.
              De 70-200 is de opvolger van de 80-200.

Gr Kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

je moet niet twijfelen de 70-200 is een SUPER lens.

gewoon sparen en kopen. het verschil is er echt wel.
                scherpe foto's op f2.8 en 1/30??
                she can deliver!

Comment

Hier word gepraat over een GEWONE 80-200.

Gr kees
                  Ik heb nooit beweerd dat er ook maar één 80-200/2.8 versie minderwaardig zou zijn, integendeel. Alle versies waren stuk voor stuk toplenzen, de 80-200/2.8 AFS als absoluut pronkstuk, zoveel is zeker. Ik was de bezitter van de 2-ring versie, de 80-200/2.8 AFD, die nu nog te koop is.
                  De upgrade van een AFD-versie naar een 70-200 AFS VR is wel degelijk groter dan die vanaf de 80-200 AFS. Voor die 10mm en de VR moet je het inderdaad niet doen, da's waar. Ik wou absoluut de 80-200 AFS niet in diskrediet brengen en dat kun je althans niet uit mijn posting halen. De 70-200 AFS VR is een evolutie van de vorige generaties, maar dan meer in mechanische zin, dan in optische zin. Dat de 80-200 AFS optisch een topper is hoeft geen uitleg, doch er zijn labotesten waar de 70-200 VR er beter uitkomt en andere waar de 80-200 AFS er beter uitkomt. Het verschil zal in realiteit heel heel minimaal merkbaar zijn. Het talent van de fotograaf zal bij deze lenzen determinerend zijn naar mijn gevoel.
                  En de 70-200 is fysiek wel degelijk een lange (slanke) lens.
                  Dit om alles even in het juiste perspectief te plaatsen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Laten we wel even duidelijk zijn, de 3 versie,s die er zijn zijn wel top lensen, met geen van die lensen koop je een kat in de zak
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

Comment

Ik bedoelde het ook met een knipoog he Vantje

Gr Kees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                        'k Heb onlangs ook de prijs van 'n lens opgevraagd bij Hongsien. Hij leverde de lens die hier 1449 euro kost voor 1200 euro en stuurt hem dan onverzekerd op (zodat je geen douanekosten meer hebt). Dit prijsverschil is al minimaal en de risico's van kwijtraken maximaal, dus ik vond het geen optie. Als je in Nederland koopt kun je 't beste je materiaal via je baas (of iemand anders met 'n eigen zaak) bestellen zodat je de btw niet hoeft te betalen. En anders de spulletjes voor je laten meebrengen door iemand die toevallig naar Azie of de USA gaat.
                        Mij maakt het allemaal niet uit, maar misschien is enige voorzichtigheid toch geboden bij het posten van informatie op dit openbaar forum. Zo wordt in dit item openlijk aangezet tot valsheid in geschrifte, fiscale fraude en boekhoudkundige fraude. (Niet-bedrijfsgebonden investeringen inbrengen is niet alleen BTW ontduiken, maar ook directe belastingen). Ook geven amateurs (Jan) hier letterlijk toe dat ze foto's verkopen, een activiteit die normaal is voorbehouden voor handelaren, met BTW-nummer en handelsregister. Misschien beter een beetje zuinig zijn met al die spontane verklaringen, want: 'Feind hört mit'.

Overigens, wat de lens betreft: de VR is een absolute topper: alle persfotografen die met Nikon werken hebben er één. En zij weten wat ze kopen, want ze moeten er écht hun kostje mee verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                          Hallo

Wil graag weten of deze lens zijn geld waard is.
                          Er zijn altijd alternatieven maar geven die hetzelfde resultaat ?

Wie hem heeft kan die eens laten weten wat ze van deze lens vinden ?
                          En natuurlijk...........waar je hem koopt voor de juiste prijs.

Alvast bedankt.
                          Ik zal nog eens on topic antwoorden.

Ik heb een Sigma 70-200 2.8 gehad -> scherpe & snelle lens, maar soms kuren op mijn d70

Daarna een Nikkor AF-S 80-200 2.8 -> ZEER scherpe lens die je ook als matrak kan gebruiken. (niet nieuw te verkrijgen)

En nu een Af-S 70-200 2.8 VR -> even scherp als zijn voorganger (al beweren sommigen van niet) en de VR is een absolute meerwaarde.

Het prijsverschil tussen de Sigma en de Nikkor is 900 Eur dus je kan 2 Sigma's voor 1 Nikkor kopen Maar dan kies ik nog voor de Nikkor

Deze lens blijft ook presteren met een TC 1.4 en 1.7. (de 2.0 zou niet aanbevelen) dus je kan alle kanten uit.

Ik zou zeggen sparen, sparen, sparen tot je het geld bij mekaar hebt. Je gaat je de aankoop niet beklagen.
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Wat is matrak

Gr Kees

Comment

Wat is matrak

Gr Kees
                              Vlaams voor knuppel (het ding dat de politie bij heeft)
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Was even vergeten dat het een Belgische site is
                                Ik had er nooit van gehoord

Gr Kees

Comment

Working...
                                X