Ik heb net mijn Tokina 12-24 ontvangen. Eénmaal gebruikt en prima in orde, maar nu ben ik beginnen twijfelen: had ik niet beter de 10-17 Fisheye gekocht ? Die zou beter aansluiten bij mijn Nikon 18-200 en met die DxO software zijn de Fisheye effecten weg te werken indien gewenst. Totale kostprijs is dan natuurlijk wat meer, maar je hebt ook wat meer (groothoek) en extra software die wel goed schijnt te zijn.
Of is die 10-17 van een heel andere (lagere) categorie qua prestaties ?
Graag jullie advies.
Ik zou de Tokina die ik nu heb te koop kunnen zetten voor mijn aankoopprijs; hij is werkelijk maar éénmaal op mijn camera geweest om drie testfoto's te maken (ik heb 'm gisteren ontvangen). Mijn aankoopprijs is nog altijd een stukje lager dan de nieuwprijs hier, en het risico van kopen in Hong-Kong is al door mij genomen ..
Stefan.
Of is die 10-17 van een heel andere (lagere) categorie qua prestaties ?
Graag jullie advies.
Ik zou de Tokina die ik nu heb te koop kunnen zetten voor mijn aankoopprijs; hij is werkelijk maar éénmaal op mijn camera geweest om drie testfoto's te maken (ik heb 'm gisteren ontvangen). Mijn aankoopprijs is nog altijd een stukje lager dan de nieuwprijs hier, en het risico van kopen in Hong-Kong is al door mij genomen ..
Stefan.
Comment