Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 12-24 of 10-17 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tokina 12-24 of 10-17 ?

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
    Volgens mij is de 12-24 op het gebied 18-24 (erg) beter dan de 18-200 op het gebied 18-24.

Daarbij maakt het toch niet uit dat de lenzen overlappen? Als je met zulke breedhoekfotografie bezig bent ben je toch niet constant aan het wisselen?

Ik zou de 12-24 ook bij mijn 18-200 als extra lens willen.
    Echter zit ik ok af te wachten wat de nieuwe tokina 16-50 gaat doen, maar dat zou mij dan alleen een lichtsterkere lens opleveren met iets meer groothoek. Misschien voor mij wel voldoende voor interieur en andere binnenfotografie.

De reviews van de 12-24 zien er gewoon goed uit. Daar verander je niets aan. Je kan ook overwegen met de tijd een fish eye erbij te doen.

Maar, laat mij anders via PM de prijs van je 12-24 horen.

Heb je geen invoerrechten / belasting betaald?
    Voorlopig verkoop ik de 12-24 nog niet, maar ik ben eens aan het rondzoeken geweest op Internet; de verkoper van de 12-24 waarvan ik gekocht heb, is de goedkooopste die ik heb kunnen vinden voor dat objectief, maar voor de 10-17 vindt ik in Duitsland zonder moeite goedkopere aanbieders, en dan heb ik het risico niet van invoerrechten en waarschijnlijk gemakkelijker garantie indien nodig.

Het blijft dus altijd een beetje geluk hebben en risico afwegen; voor dezelfde moeite en een beetje pech had ik méér betaald voior de 12-24 dan gewoon in Duitsland nieuw kopen.

Stefan.

Comment

hebben jullie het dan over deze?

Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM lens Nikon AF

Comment

Deze ja.

http://www.pbase.com/cameras/sigma/10-20_4-56_ex_dc_hsm

Gr kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Niet verkopen die 12-24. Je hebt deze maar net!
          Iedereen heeft het telkens over die 2mm extra verschil met de Sigma lens.
          Waar zijn de tijden gebleven om een extra stapje achteruit te doen om
          het juiste plaatje te schieten... Meestal is er die mogelijk wel.
          En een overlap is nog altijd fijner als een gat.
          Oh ja, volgens het duitse fotoblad FotoMagazine feb 07 zijn de superzooms van Nikon, Canon, Sigma etc. beoordeeld en wat denk je?
          Tokina & Olympus (Super), Sigma & Nikon (Sehr Gut), Canon & Tamron (gut).
          Ben blij met wat je hebt en goodluck met je fotografie.
          Gr. Paul
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

om die 2mm meer te hebben kom je er niet met één stapje achteruit hoor...
            zeg maar enkele tientallen meters (zeker bij landschappen)

en waar dat fotomagazine zijn resultaten haalt, dat weet ik ook niet hoor, maar het is wel algemeen bekend dat de canon 10-22 de allerbeste supergroothoek is die er beschikbaar is voor digitale slr's.(er zullen niet veel zijn die dat tegenspreken)
            Last edited by Matthias; 1 februari 2007, 10:56.
            5DmkIII en wat glas

Comment

Mijn reactie is er niet om het ene merk wel/niet te veroordelen...
              Daar heeft gilderbee niks aan.
              De testen van fotobladen zijn vaak ook "objectief", een leidraad of een helpende hand bij twijfel. En iedereen mag het er zijne van denken. Over die tientallen stappen... het zijn er echt nie meer dan geschreven. Jammer ook dat velen altijd in de verdediging gaan als "hun" merk niet positief besproken of getests worden.
              Die testen zijn er niet voor niets of heeft niemand er wat aan?
              Gr, Paul
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                Mijn reactie is er niet om het ene merk wel/niet te veroordelen...
                Daar heeft gilderbee niks aan.
                De testen van fotobladen zijn vaak ook "objectief", een leidraad of een helpende hand bij twijfel. En iedereen mag het er zijne van denken. Over die tientallen stappen... het zijn er echt nie meer dan geschreven. Jammer ook dat velen altijd in de verdediging gaan als "hun" merk niet positief besproken of getests worden.
                Die testen zijn er niet voor niets of heeft niemand er wat aan?
                Gr, Paul
                Paul,

Uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat de Canon toch echt optisch ( qua bouw iets minder ) een stuk beter is dan de Tokina hoor ( ik heb ze allebei gehad, nu hou ik de Canon over ). Ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat die Tokina slecht is, verre van maar de canon is zeker op grotere diafragma’s een stuk scherper gewoon.
                En ja die 2mm , ik weet niet of je ooit al zelf eens het verschil hebt getest tussen 10 en 12mm ? Het verschil is best groot hoor, met een stapje zal je er in veel gevallen niet komen. Daar zie je terug dat al die testen soms heel relatief zijn, mijn devies is nog steeds test ze zelf… Het is wel zo dat ik er in mee ga om te zeggen dat de Tokina zeker de beste prijs/kwaliteit heeft !
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Eerder schreef ik ook; ben blij met wat je hebt en maak gebruik van de voordelen. Nadelen hebben alle producten, zelfs een Porsche, maar wat zou dat lekker rijden! Als je moet bijblijven met de vernieuwingen, kun je elke dag je spullen verkopen en de nieuwste versie aanschaffen. Als laatste nog een keer over die stappen. Inderdaad zijn het enekele keren Afhankelijk van toepassingen), dat het enkele meer zijn. Als echte "vaste lenzen" gebruiker heb ik wel persoonlijk vanuit het verleden geleerd dat je "actiever" / "bewuster" met fotograferen bezig bent (uitkadering etc) dan met zoomlenzen. En een of meer stapjes terug doen kan zelfs in het dagelijkse leven nooit geen kwaad.
                  Gr, Paul
                  Ps; als iemand graag een kopie van de test wil zien kan dat, althans als je zegt hoe dat het beste gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                    Niet verkopen die 12-24. Je hebt deze maar net!
                    Iedereen heeft het telkens over die 2mm extra verschil met de Sigma lens.
                    Waar zijn de tijden gebleven om een extra stapje achteruit te doen om
                    het juiste plaatje te schieten... Meestal is er die mogelijk wel.
                    En een overlap is nog altijd fijner als een gat.
                    Oh ja, volgens het duitse fotoblad FotoMagazine feb 07 zijn de superzooms van Nikon, Canon, Sigma etc. beoordeeld en wat denk je?
                    Tokina & Olympus (Super), Sigma & Nikon (Sehr Gut), Canon & Tamron (gut).
                    Ben blij met wat je hebt en goodluck met je fotografie.
                    Gr. Paul
                    Ik heb momenteel de 10-17 komende (hopelijk deze week of volgende week), maar ik ben inderdaad minder en minder geneigd om de 12-24 te verkopen; een fisheye met software om eventueel recht te trekken zal vermoedelijk toch niet hetzelfde zijn als een "normale" groothoeklens.

Ik zal het eens testen wanneer ik alles in handen heb.

Comment

Misschien heb je hier iets aan:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hythloday Bekijk bericht
                        En of ! Vooral dat verschil in FOV is spectaculair, en eerlijk gezegd valt de defished 10-17 mij best mee ! Mezelf kennende ga ik weer niet kunnen kiezen en dus maar de twee gebruiken, elk waar ze het best van pas komen voor het beeld in kwestie

Comment

De rand- en hoekscherpte van de Tokina 10-17 vallen mij erg zwaar tegen. Als je dat nog moet gaan de-fishen houd je helemaal niets over.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Working...
                          X