Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF 55-200mm of SP AF 18-200mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron AF 55-200mm of SP AF 18-200mm

Ben even gaan informeren bij "Konijnenberg" of de lens tamron 18-200 in voorraad is, ze kost daar 344,70 euro,het antwoord luid dat ze in bestelling is,maar de Sony 18-200 (origineel minolta) is wel in voorraad , ze kost 466 euro en zou volgens hen een "SUPER OBJECTIEF" zijn.
    Is er iemand die met die lens werkt ? Graag wou ik weten of het prijsverschil van 89 euro die lens waard is .
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik de 500€ voor de Tamron 18-200 daarom een niet zo'n goede uitgave, te veel geld voor een matige lens.
      Tweedehands vlot voor de helft van die (veel te hoge) prijs te vinden. De lens is idd wat soft op de uitersten, en heeft veel last van Chromatische abberatie op 18mm. In RAW trekken en nadien aanpassen kan ik aanraden.
      http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

Comment

Stopje diafragmeren doet wonderen bij deze lens ... en geen enkele superzoom is GEWELDIG op de uitersten wat je ook mag beweren... wat niet wil zeggen dat ze niet bruikbaar zijn.
        Je kan deze niet vergelijken met bijv. een 70-200mm F/2.8 VR (Nikon) of 70-200mm F/2.8 IS (Canon).
        Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Working...
        X