Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zilverkleurige objectieven ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zilverkleurige objectieven ?

binnen 10 jaar komt Apple wel met een iDslr uit die kan je kopen in wit , zwart en roze voor de 10 Mpx versie , en blauw en groen voor de 12 Mpx
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
      binnen 10 jaar komt Apple wel met een iDslr uit die kan je kopen in wit , zwart en roze voor de 10 Mpx versie , en blauw en groen voor de 12 Mpx
      That's the spirit

Comment

Je kan ze natuurlijk zwart kopen en zilver schilderen. Wel opletten dat als je de zonnekap zilver maakt, dat je de binnenkant zwart laat.

Ik heb ooit iemand een zilveren Pentax FA77/1.8 limited weten kopen en daarop een nieuwe zonnekap maken (de FA77 is FF, dus is de ingebouwde zonnekap te kort voor APS-C). Die schilderde hij fijntjes in een bijpassend zilver, binnenkant en buitenkant!! Fier dat hij was op z'n zilveren zonnekap, maar toch vond hij dat al z'n beelden een waas hadden die hij niet van een dergelijk topobjectief verwacht had... Doh...

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door merces Bekijk bericht
          omdat ik het mooier vond heb ik vorig jaar een zilveren D50 gekocht.
          nu wil ik nieuwe lenskes kopen, maar vind dit zo moeilijk in het zilver.
          Voor het mooie maakt Nikon ze niet meer. Af en toe een compact digitaalje in 4 verschillende kleuren, dan heb je het wel gehad.

Nikon heeft heel lang geen grijze objectieven gemaakt, omdat Canon dat wel deed. Als je overdag in de brandend hete zon staat te fotograferen, wordt een redelijk groot objectief te warm en gaan de lenzen in het het objectief uitzetten, vervormen. Nikon heeft altijd gezegd dat hun objectieven daar geen last van hebben, maar zo'n 10 jaar geleden kwamen er opeens wel grijze objectieven op de markt.
          Iemand verwees al naar de Nikon folder.

Meestal gebruik je dat soort objectieven niet op een D50. Denk aan 5 tot 10 keer de prijs van je D50.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Working...
          X