Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon of sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon of sigma

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
    achzo ik zeg het veeeeeel kennis heb ik niet maar ik zag die sport staan en daarom eens vragen hier want hier zitten toch mannen met wat ervaring
    dus niets voor mij (veldrijden) ben nog aan sparen maar inmiddels is er optie's genomen op die lens 80/200 afs.

maar wat bedoel je met mogelijkheden ????????? als ik vragen mag dan is dat weeral dat ik weet

alsvast bedankt
    Met een prime (vast brandpuntsafstand) kan je niet in en/of uitzoomen. dit beperkt vaak de mogelijkheden om de compositie te kiezen zoals jij ze wil.

Bij sport (veldrijden) is het toch vaak zo dat je je onderwerp al vanop grotere afstand in beeld neemt en dan al zoomend probeert te volgen als het naar je toe komt. Dit is met een prime niet mogelijk.

Mvg,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

bedankt weeral iets bijgeleerd.
      Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
        Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden dan weer wel
        Die nikon 80-200 f2.8 AF-S is een pro lens wat wil zeggen dat ze wel tegen een stootje kan, deze is zeer degelijk gebouwd en dat voel je ook aan het gewicht, bijna 1,6 kg. Dit gewicht is mede ook bepaald door de vele lenselementen die verwerkt zitten in het geheel dewelke ook zorgen voor de superieure kwaliteit van deze lens, ze is volgens een aantal reviews zelfs optisch beter dan zijn opvolger de 70-200 AF-S. Mocht ze toch stuk gaan, kan ze steeds binnen gebracht worden voor herstelling. ( procireb belux in evere) waar trouwens na de inloopperiode van een aantal maanden, nu alles gesmeerd loopt. Zelf kocht ik een tijdje terug een tweedehands 80-200 AF-S en er bleek een probleempje mee, ik heb ze binnengebracht bij procireb en na amper 3 weekjes had ik ze terug, perfect in orde .
        De laatste ( nieuwe exemplaren) werden gemaakt in 2004, mocht je er eentje vinden, ik kan ze alleen maar aanbevelen.

EVA... Aangezien de dames meestal over gewicht praten, zal ik je ongeveer een pondje lichter maken. De 80-200 weegt 1,2 kg en de 70-200 1,3 kg. En dat zonder dieet

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

dag, ik was in de buurt van geheugenkaart te putte ik denk wel dat jullie wie het is en ben er eens binnengeschrongen om eens te kijken en te horen.hij heeft mijn de lens 70/200 van nikon laten zien amai azo een lens en hij vroeg wart voor een toestel ik had en ik zei een d70 daarop antwoordde hij dat die goed op mij toestel zou passen want voor sommige is dat niet het geval.
          maar nu heb ik het niet goed gehoord want( op zijn hollands) hij noemde een paar toestellen op waar je nog iets moet aan doen. maar ik weet het niet meer.
          daarom langs hier weer dat vraagje weten jullie dat.
          hopelijk verstaan jullie mij een beetje
          alvast bedankt
          Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
            EVA... Aangezien de dames meestal over gewicht praten, zal ik je ongeveer een pondje lichter maken. De 80-200 weegt 1,2 kg en de 70-200 1,3 kg. En dat zonder dieet
            Tussen 1,2 kg en 1,3 kg zit bij mij maar een ONSJE verschil tussen en geen PONDJE
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

ik dacht gezien te hebben dat er een nieuwe versie uit is van de nikkon 80-200 ED MET statiefring en beduidend rappere focus dan de oudere versie....
              het gaat dus niet over de AFS die niet meer te koop is....
              de prijs was dezelfde als de sigma.....greetz M.

Comment

bedankt maar hij zei dat de 70/200 met vr supersnel is ?????????
                en mijn vrouw zei het veldrijden is toch bijna gedaan en begint weer op het einde van het jaar
                zou ik doorsparen voor die 70/200 van nikon ????????? zal wel gelijk hebben zeker
                maar ik wou iets meer weten van toestellen voor de 70/200 als het hier mogelijk is.
                want stel het gaat goed en koop mijn een nieuw toestel vb van nikon d200 of een ander .
                Last edited by dany10; 25 januari 2007, 18:19.

Comment

bedankt maar hij zei dat de 70/200 met vr supersnel is
                  en mijn vrouw zei het veldrijden is toch bijna ged
                  Die laatste zin begrijp ik niet helemaal?

Ik maakte afgelopen weekend voor het eerst fotos van veldrijden, kijk op link.

http://www.keesvanpelt.nl/portfolio/...sen/index.html

Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

bedankt maar hij zei dat de 70/200 met vr supersnel is ?????????
                    en mijn vrouw zei het veldrijden is toch bijna gedaan en begint weer op het einde van het jaar
                    zou ik doorsparen voor die 70/200 van nikon ????????? zal wel gelijk hebben zeker
                    maar ik wou iets meer weten van toestellen voor de 70/200 als het hier mogelijk is.
                    want stel het gaat goed en koop mijn een nieuw toestel vb van nikon d200 of een ander .
                    Hoi,

De AF-S 70-200 2.8 VR zal denk ik even snel focussen als de AF-S 80-200 2.8
                    . Tenminste , daar ga ik wel vanuit. Heb zelf de oude AF-D 80-200 2.8 schuifzoom gehad en het verschil in focussnelheid is duidelijk merkbaar.

Grtz

Bryan
                    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

dag , het was de man van geheugenkaart die dat zei van die supersnelheid tja ik niet veel van weten ik geloof dat hè darom komt ik hier altijd nog eens langs hier

maar over de toestellen ben ik verkeerd geweest het twas de lens van sigma die niet op alle nikon toesellen passen daarvoor mijn excuses.

foto mooie foto's hier gaat het wel over mountainbike.
                      hier foto veldrijden niet zo goed maar zal wel komen zeker .
                      maar voor een beginner niet slecht vind ik

Comment

dag hier ben ik nog eens i was aan het surfen en zag dit staan (afb. )
                        het gaat namelijk over de 70/200 vr van nikon. ik zie daar nergens het toestel d70s tussen staan. daarom de vraag zou die wel dan goed marcheren op een d70 s alvast bedankt .

Comment

dag hier ben ik nog eens i was aan het surfen en zag dit staan (afb. )
                          het gaat namelijk over de 70/200 vr van nikon. ik zie daar nergens het toestel d70s tussen staan. daarom de vraag zou die wel dan goed marcheren op een d70 s alvast bedankt .
                          Je hoeft je daarover zeker geen zorgen te maken, de 70-200 VR presteert perfect op een D70, al of niet de S versie.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

even de verschillende versies opgezocht :

There are several AF 80-200/2.8 models:

AF 80-200/2.8 ED - this is the first version and is not a "D" lens. It has a single zoom/focus ring and no tripod mount so it better for handheld work.
                            AF 80-200/2.8 D ED - this lens is similar to the previous version but now has the "D" chip.
                            AF 80-200/2.8 D ED (new) - this lens has the same optics as the previous versions but has separate zoom and focus rings and a tripod mount. The handling is probably the best of these three versions.
                            AF-S 80-200/2.8 D IF-ED- has built-in AF-S focusing which is slightly faster and quieter than the previous models. Hopefully that will help you to identify the lens. The AF speed of the latest AF 80-200/2.8 ED is not quite as good as the AF-S version but is still very good and well worth considering. Optically all versions are excellent.

gezien het grote prijsverschil tussen de nieuwere D-ED en de AFS(niet meer nieuw te koop) zou ik persoonlijk voor de nieuwe D-ED versie gaan. deze heeft een rappere focus gekregen dan de vorige versies.
                            Dan heb je nog de VR als geld geen punt is.....

Comment

nogmaals bedan kt
                              ja tussen de Nikon 80-200mm f2.8D ED AF Zoom-Nikkor
                              en de Nikon 70-200mm f2.8G ED-IF AF-S VR zit maar 100 euro verschil.?????????????
                              zodus welke is dus de beste keuze .
                              Last edited by dany10; 26 januari 2007, 13:37.

Comment

100 euro ?? dat zal wel niet....
                                ik heb hier in Bangkok de nieuwe D-ED met statiefring gezien aan 29000 bath, wat 675 euro is.....
                                de VR kost iets rond de 1700 euro in Belgie zekers ??

Greetz Mario

Comment

Working...
                                X