Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 50mm f/1.8 vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon 50mm f/1.8 vraag

Dag mensen, ik ben redelijk nieuw in de fotografie, heb een D50 met 18-70 en 55-200 lenzen en wil mij nu een 50mm standaardlens gaan aanschaffen.
    Nu kan ik er een van iemand overnemen, het is een oude, made in Japan lens, de eerste AF lens.
    De vraag: is er veel verschil tussen deze eerste versie, de non-D versie daarna en de nieuwste D-versie?

Ik weet dat het misschien geneuzel is over een goedkoop lensje, maar als student en een krap budget wil je gewoon goed kopen en als er dus daadwerkelijke verschillen zijn tussen een 50mm lens uit 1986 en een uit 2006, wil ik daar best wat meer voor betalen!

Alvast bedankt!

Re: nikon 50mm f/1.8 vraag

Die voor digitaal zal beter afgestemd zijn op digitale spiegelreflexen.
    Bij digitale spiegelreflexem komt het nauwer om een goede lens te hebben.
    Maar ik zou zeggen probeer die lens uit en kijk of je de kwaliteiten bevallen. Bij ja kun je hem overnemen en ander betaal je gewoon +/- 100 euro voor een nieuwe of kijk even of hier op BD een tweede handse te vinden is.

Comment

De D-versie van deze lens betekent niet dat hij is gemaakt voor digitaal maar dat hij beter samenwerkt met Nikon flitsers in het Creative Lighting System.
      In de meeste gevallen werkt ie dan net zo goed.

Wat vraagt men voor de oude versie?

Nieuw is ie 139 euro (recent 40 euro gestegen!!), hier en daar 125 euro en zo.

Comment

2e hands heb je ze ong voor 70 euro.

Gr kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik kan hem overnemen voor 60 euro, geen geld misschien, maar zoals al gezegd wil ik het niet verkeerd uitgeven! Dus als die 50mm non-D vanaf 1986 geproduceerd net zo goed werkt (met name snelle AF en scherpte!!!) als de nieuwe D-versie, geen probleem!