Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon of sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon of sigma

dag maar ik heb maar een D70S ik weet niet of er veel verschil opzit ????????? het zal wel iets zijn hè.
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
      dag maar ik heb maar een D70S ik weet niet of er veel verschil opzit ????????? het zal wel iets zijn hè.

nee nee, niet verkeerd begrijpen,
      met jou profiel bedoelde ik, waar Kvp naar verwees zijnde dat je je wil toeleggen op sportfotografie (veldrijders) en dat je dan idd wel beter af bent met AF S die iets sneller focust. No worries

Ik wil niets zeggen over iemands toestel, dat is persoonlijk.

greets
      m
      Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
      + b.u. Fuji X-E1

Comment

Op bovenstaande link wordt een AF-S versie aangeboden. Dit is een winkel in Antwerpen (de Jezusstraat meen ik!) En daar krijg je ook nog een half jaar garantie bij. Wat wil je nog meer, brengen doe ik hem niet

Hopelijk is het wat voor je!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

jaja dat weet ik. ik had die ook al gevonden hoor en hij heeft mij al gemaild ook.
          ik weet nu dat ik voor af-s moet gaan maar juist nog beetje sparen dat is mij volgende probleem ik kom nog een beetje tekort spaarpot.
          maar ik heb nog een vraagje namelijk die lens wordt niet meer gemaakt maar wat als de lens komt te mankeren wat dan.
          sorry dat ik soms domme vragen stel
          Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden dan weer wel
            Die nikon 80-200 f2.8 AF-S is een pro lens wat wil zeggen dat ze wel tegen een stootje kan, deze is zeer degelijk gebouwd en dat voel je ook aan het gewicht, bijna 1,6 kg. Dit gewicht is mede ook bepaald door de vele lenselementen die verwerkt zitten in het geheel dewelke ook zorgen voor de superieure kwaliteit van deze lens, ze is volgens een aantal reviews zelfs optisch beter dan zijn opvolger de 70-200 AF-S. Mocht ze toch stuk gaan, kan ze steeds binnen gebracht worden voor herstelling. ( procireb belux in evere) waar trouwens na de inloopperiode van een aantal maanden, nu alles gesmeerd loopt. Zelf kocht ik een tijdje terug een tweedehands 80-200 AF-S en er bleek een probleempje mee, ik heb ze binnengebracht bij procireb en na amper 3 weekjes had ik ze terug, perfect in orde .
            De laatste ( nieuwe exemplaren) werden gemaakt in 2004, mocht je er eentje vinden, ik kan ze alleen maar aanbevelen.
            Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Wat kostte die reparatie EVA?

Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Wat kostte die reparatie EVA?

Gr kees
                Awel Kees, dat viel eigenlijk niet zo mee, maar voor 420 € is ze wel perfect in orde gebracht. Het probleem was er één van deftige backfocus, bij de aankoop had ik dat niet meteen opgemerkt (had wel getest maar blijkbaar niet voldoende) na een weekje in gebruik wist ik wat er aan de hand was.
                Ik heb de lens toen binnengebracht bij procireb, die hebben ze doorgestuurd hebben naar Frankrijk voor calibratie en ijken.
                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

omdat AFs enkel in 2dehands te vinden is en we dit goed willen testen is dan mijn vraag: hoe ben je zeker dat er geen backfocus is.

Sorry maar gezien dit fenomeen mij niet bekend is...

Dank voor uw hulp

m
                  Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
                  + b.u. Fuji X-E1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defender M Bekijk bericht

Sorry maar gezien dit fenomeen mij niet bekend is...
                    http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=backfocus

Gr kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

dag ik ga me nieuwe lens aanschaffen maar ik geraak er niet uit het gaat namelijk over deze lenzen
                      Nikon 80-200mm f2.8D ED AF Zoom-Nikkor Lens with Bracket & cl-43a case

Sigma 70-200mm f2,8 EX DG APO Macro HSM Nikon AF

de lens zal het meest gebruikt worden voor het veldrijden
                      alvast bedankt
                      Ter info

mvg
                      Ruto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruto Bekijk bericht
                        En ook de AF-S

http://www.kenrockwell.com/nikon/80200afs.htm

Tevens vanmiddag nog even met de AF-S gespeeld.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=143355

Gr Kees
                        Last edited by KvP; 13 januari 2007, 20:45.

Comment

amai mooie foto's

Comment

hallo, mag ik jullie nog iets vragen daar is een nieuwe prijslijst op nikon en ik was dat eens aan bekijken en ik zag deze lens staan

natuurlijk veel kennis heb ik niet maar omdat er alleen sport bij staat,
                            en een beetje nieuwgierig wat jullie van die lens vinden.
                            toch al bedankt

Comment

hallo, mag ik jullie nog iets vragen daar is een nieuwe prijslijst op nikon en ik was dat eens aan bekijken en ik zag deze lens staan

natuurlijk veel kennis heb ik niet maar omdat er alleen sport bij staat,
                              en een beetje nieuwgierig wat jullie van die lens vinden.
                              toch al bedankt

Dat is een knaller van een objectief, maar geen zoom, dus je bent een beetje beperkt in je mogelijkheden.

Mvg,
                              TravelToy.
                              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

achzo ik zeg het veeeeeel kennis heb ik niet maar ik zag die sport staan en daarom eens vragen hier want hier zitten toch mannen met wat ervaring
                                dus niets voor mij (veldrijden) ben nog aan sparen maar inmiddels is er optie's genomen op die lens 80/200 afs.

maar wat bedoel je met mogelijkheden ????????? als ik vragen mag dan is dat weeral dat ik weet

alsvast bedankt

Comment

Working...
                                X