Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

Zeg maar VEEL BETER! De kwaliteit is ronduit professioneel te noemen.

Aanpassing: oeps, verkeerd verstaan denk ik. De Tamron is dus wel degelijk pakken beter dan de Sigma.
    Last edited by Vue.photo; 10 januari 2007, 13:05. Reden: verkeerd begrepen.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht

Aanpassing: oeps, verkeerd verstaan denk ik. De Tamron is dus wel degelijk pakken beter dan de Sigma.
      ah, ik dacht al toen ik het eerste regeltje las, welke lens is er nu beter
      bedankt

(ik ben van plan een lens te kopen in dat bereik en er staat een sigma in aangeboden vandaar toch even polsen hoe het zit tussen die twee)
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
        Begin ook al te twijfelen voor een 18 - 200 mm, alleen al maar om tijdens het zomerverlof (naar Kreta) niet zo veel te moeten mee sleuren op de uitstappen,en de keuze zal dan waarschijnlijk voor mij alleen maar Sony of Tamron zijn denk ik toch ?
        Dat is exact het doel waarvoor ik ze ook gebruik. De mijne is de KM. Op marktplaats.nl staat er trouwens eentje te koop. Indien niet KM/Sony, dan zou ik persoonlijk wel Tamron nemen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Niet een beetje overdreven ?
          Er is wel iets van verschil tussen beide, maar ik ken ook wel een aantal gebruikers van de Sigma die deze ook niet meer inruilen voor iets anders.

En professionele kwaliteit is nog wel iets anders dan deze Tamron volgens mij... maar deze lens kost dan ook geen €1000 natuurlijk
          Als DeSwa het verschil met professioneel wil kennen, dan zal hij wel eens een G-lens in de hand nemen, denk ik...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik vermoed dat de kwaliteit voor alle merken zowat hetzelfde is, maar op mijn Canon 350D is de kwaliteit echt wel degoutant goed hoor.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Ik vermoed dat de kwaliteit voor alle merken zowat hetzelfde is, maar op mijn Canon 350D is de kwaliteit echt wel degoutant goed hoor.
              het gaat toch om de tmron 28-75 hé, want die zie ik niet staat in je handtekening...
              www.koendd.be

FZ50

Comment

Kan best. Ik ken er ook twee die hun Tam 28-75 teruggestuurd hebben naar de winkel wegens ruim onvoldoende... Op basis van één exemplaar kan je echter niet echt iets algemeen geldends zeggen over een lens, behalve dan wat kleur, afmetingen en gewicht betreft .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                  het gaat toch om de tmron 28-75 hé, want die zie ik niet staat in je handtekening...
                  Ik denk dat de "degoutant" sloeg op de Sigma 28-70...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ik denk dat de "degoutant" sloeg op de Sigma 28-70...
                    er staat "degoutant goed"...

Simplephotography verlos ons met een antwoord
                    www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                      er staat "degoutant goed"...

Simplephotography verlos ons met een antwoord
                      oei, te snel gelezen... Dan zal het wel de 28-75 geweest zijn ...

Comment

Heb die lens ook al geruime tijd en ben er wreed content van

Ben die indertijd bij top-foto in Düren gaan halen en daar wist men mij toen uit ervaring te vertellen dat in dit bereik de tamron beter is dan de sigma, maar dat voor de echte groothoek (voor alle duidelijkheid, dan gaat het over een andere lens) dan weer de sigma iets beter presteert dan de tamron

Wat ik niet onbelangrijk vind (ik werk met een 10D dus het is niet ondenkbaar dat die ooit upgegraded wordt) is dat sigma-lenzen vaak moeten herchipped worden wanneer canon nieuwe camera's uitbrengt (als het hoedanook nog kan, cfr de 180 macro) Tamron heeft dat nadeel niet, die hebben een veel betere job gedaan qua reverse engineering van de lenscontacten op de canon-camera's.

De tamron is trouwens de enige niet-canon lens die door bobatkins als een goeie koop wordt geadviseerd wanneer je een set van lenzen koopt. Check maar dat artikel (is al iets ouder, maar toch ...'t zegt genoeg over de tamron)

Groeten,
                        Geert

Comment

Ik heb voor mijn KM7D zowel de 28-75 als de 18-200 van Tamron. Different horses for different courses...

De 28-75 (althans mijn exemplaar) is een schitterende lens, zij het dat het bereik aan de onderkant (28) wat beperkt is. Voor de rest: heel scherp (zelfs volledig open) en mooie kleuren. Voor de meeste gelegenheden is dit mijn standaard lens.

Ik kocht de 18-200 als reislens, en daarvoor is ze perfect. Toegegeven, als ik mijn hele glanswinkel bij heb gebruik ik liever een andere lens (17-35, 28-75, 70-210 of een prime), maar voor die gelegenheden dat ik "licht reis" is een 18-200 ideaal. Scherpte is wat minder (alhoewel heel aanvaardbaar), vooral bij grote diafragmas. In goede lichtomstandigheden kan deze lens prachtige dingen, zodra het wat donkerder wordt...

Conclusie: beide lenzen zijn aanraders, maar ik denk niet dat ze alternatieven voor elkaar zijn.

Paul
                          BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

Comment

Hier even een voorbeeldje van de 28-75 :

Buiten het resizen, onbewerkte volledige foto
                            Canon 20D
                            F2.8
                            75mm
                            ISO800

En hier een 100% onbewerkte crop uit bovenstaande foto:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                              Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD
                              Is dit een goede lens , ik wou eigenlijk de Sigma 50 - 150 f 2.8 , maar die is voor mijn minolta niet verkrijgbaar, aangezien ik reeds een 18-50 mm en een 70-300 mm bezit wil ik het ontbrekende bereik aan vullen , ik zou natuurlijk ook een 18-200 kunnen kopen , maar dat wordt hier op het forum veel afgeraden.
                              is zelfde lens als de minolta 28-75mm F2,8 enkel behuizing en coating verschillen, Enkel nikon heeft een lens in huis die kan tippen aan de optische kwaliteit van de Tamron maar de prijs daarvan is adembenemend.

Comment

Ik heb al een pak goede reacties gelezen van deze lens qua scherpte, is de 17-50 van Tamron ook zo'n klassebak qua scherpte of niet?

Ik twijfel tussen: mijn kitlens wegdoen en de 17-50 kopen of een 28-75 bijkopen en mijn kitlens te gebruiken voor groothoek, iets wat ik toch maar zelden doe.
                                Last edited by Ken; 11 november 2007, 20:10.
                                Monkey business
                                [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Working...
                                X