Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

    Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD
    Is dit een goede lens , ik wou eigenlijk de Sigma 50 - 150 f 2.8 , maar die is voor mijn minolta niet verkrijgbaar, aangezien ik reeds een 18-50 mm en een 70-300 mm bezit wil ik het ontbrekende bereik aan vullen , ik zou natuurlijk ook een 18-200 kunnen kopen , maar dat wordt hier op het forum veel afgeraden.
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

    Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
    Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD
    Is dit een goede lens , ik wou eigenlijk de Sigma 50 - 150 f 2.8 , maar die is voor mijn minolta niet verkrijgbaar, aangezien ik reeds een 18-50 mm en een 70-300 mm bezit wil ik het ontbrekende bereik aan vullen , ik zou natuurlijk ook een 18-200 kunnen kopen , maar dat wordt hier op het forum veel afgeraden.
    volgens mij is dit de beste lens, alle revieuws die ik gezien heb plus de fotos ,en commentaren zijn dik in orde en heb dan ook beslist deze volgende maand aan te kopen , de enige die beter doet is een canon l lens ,maar die kost stukken van mensen en is zijn meerprijs volgens mijn vizie niet waard (past wel niet op een minolta die l lens)

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

      Je ontbrekende bereik is dus 20 mm ? (van 50mm-->70mm)
      Hou rekening dat die 20mm slechts 2 stapjes vooruit of achteruit is...
      (Tenzij je ze voor de f2.8 lichtsterkte koopt)

      De Legendary Tamron 28-75 is dus prijs-kwaliteitgezien wel een toplens..., tonnen threads te vinden hier op het forum met telkens lovende reacties...

      Vraag me niet waarom, maar de enige die hem niét goed vindt is Spanjaart

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

        prijs kwaliteit een zeer goede lens, als je een goed exemplaar hebt. Bij tamron, Sigma etc, durft er immers wel al eens een mindere lens door de kwaliteitscontrole te geraken.

        ik heb een tamron 28-75 f2,8, en ben van mijn exemplaar zeer tevreden. In vergelijking met je 18-50 zal je kwaliteitswinst wel groot zijn
        Last edited by momentopname; 9 januari 2007, 13:35.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

          Heb ook (bijna) niks dan goeds over deze lens gelezen/gehoord en ze staat ondertussen ook op mijn verlanglijstje.
          Zen

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

            Ik ben in elk geval heel tevreden van de resultaten die ik bereik met de 28-75. Als je dat wil kan ik wel een onbewerkte voorbeeldfoto sturen (is wel al gauw een bestandje van enkele megabytes), zowel met diafragma open, als met diafragma wat meer dicht.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

              Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
              Vraag me niet waarom, maar de enige die hem niét goed vindt is Spanjaart
              Had Trebs hier niet het enige goede exemplaar?


              seppuku.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

                Ik heb deze lens gehad en ze is UITSTEKEND, zeker zijn prijs in acht genomen

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

                  Ik heb deze lens ook en hij is superscherp Echt een prachtig lensje

                  Een klein nadeel aan deze lens is de 28mm. De wijdse landschappen kun je er helaas niet mee fotograferen en dat vind ik een beetje jammer. Moest het een 18-75mm geweest zijn was dit de perfecte lens voor mij, maar dat kan je natuurlijk zelf niet kiezen

                  Grtz
                  Nikon D50

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

                    Ik heb zowel de Sigma 18-50/2,8 als de Tamron 28-75/2,8. Ik vind de Tamron scherper dan de Sigma, zeker bij volle opening. Zij heeft ook minder last van CA.

                    Dus als je de Tamron overweegt, ze zal (nog) beter presteren dan jouw Sigma. Niet aarzelen dus!

                    Groetjes, Wim
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

                      Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                      Had Trebs hier niet het enige goede exemplaar?


                      seppuku.
                      Hehe, volgens Spanjaart wel...
                      Mijn versie is in ieder geval ook zeer scherp wijd open, verbaast me telkens keer op keer ...
                      Qua bereik is het eigenlijk een ideale studio-modellen-lens (ik gebruik ze dus weinig )

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
                      Een klein nadeel aan deze lens is de 28mm. De wijdse landschappen kun je er helaas niet mee fotograferen en dat vind ik een beetje jammer. Moest het een 18-75mm geweest zijn was dit de perfecte lens voor mij, maar dat kan je natuurlijk zelf niet kiezen
                      Het feit dat deze lens op 28mm & niet op bvb 24mm begint is volgens mij de reden dat deze zoomlens zo scherp is...

                      Voor wijdse landschappen (e.a.) heb ik de Sigma 10-20mm en me nog geen seconde beklaagd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

                        Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                        Had Trebs hier niet het enige goede exemplaar?


                        seppuku.

                        I'm telling you, Tamron should supply a box of Hansaplast with this lens. It's that sharp.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

                          Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                          Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD
                          Is dit een goede lens , ik wou eigenlijk de Sigma 50 - 150 f 2.8 , maar die is voor mijn minolta niet verkrijgbaar, aangezien ik reeds een 18-50 mm en een 70-300 mm bezit wil ik het ontbrekende bereik aan vullen , ik zou natuurlijk ook een 18-200 kunnen kopen , maar dat wordt hier op het forum veel afgeraden.
                          Ik zou niet speciaal een lens kopen een de ruimte tussen 50 en 70mm op te vullen... Een paar stappen vooruit maken werken dat verschil weg. En je hebt een 50/1.7. Die is ruim scherp genoeg om achteraf via crop aan een 65mm-beeld te geraken.
                          Voor de f2.8 moet je het ook niet doen, want dat heeft jouw Sigma ook.

                          Als je de 18-50 niet goed genoeg vind (wat bij mij het geval was), dan zou ik eerder een Tamron 17-50 overwegen dan een 28-75, tenzij je die 28-75 voor een ander doel zou gaan gebruiken natuurlijk...

                          Wat 18-200 betreft: velen kijken nogal op deze lenzen neer, maar ik vind het persoonlijk een bijzonder handige en vrij goede lens. Het doel van deze lens is natuurlijk heel anders dan bij de andere lenzen die je hebt. Hou rekening met de beperkengen van deze lens (geen low-light of actie-/sportfotografie wegens tragere AF en f/3.5-6.3)), en je zal er veel plezier aan beleven. Dat is althans mijn ervaring. Bij een lichtgewicht daguitstap in de zomer is dit dikwijls de enige lens die ik gebruik. Kijk maar een keer op www.photozone.de of pbase als je een review of een massa foto's wil zien.

                          Succes !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Ik zou niet speciaal een lens kopen een de ruimte tussen 50 en 70mm op te vullen... Een paar stappen vooruit maken werken dat verschil weg. En je hebt een 50/1.7. Die is ruim scherp genoeg om achteraf via crop aan een 65mm-beeld te geraken.
                            Voor de f2.8 moet je het ook niet doen, want dat heeft jouw Sigma ook.

                            Als je de 18-50 niet goed genoeg vind (wat bij mij het geval was), dan zou ik eerder een Tamron 17-50 overwegen dan een 28-75, tenzij je die 28-75 voor een ander doel zou gaan gebruiken natuurlijk...

                            Wat 18-200 betreft: velen kijken nogal op deze lenzen neer, maar ik vind het persoonlijk een bijzonder handige en vrij goede lens. Het doel van deze lens is natuurlijk heel anders dan bij de andere lenzen die je hebt. Hou rekening met de beperkengen van deze lens (geen low-light of actie-/sportfotografie wegens tragere AF en f/3.5-6.3)), en je zal er veel plezier aan beleven. Dat is althans mijn ervaring. Bij een lichtgewicht daguitstap in de zomer is dit dikwijls de enige lens die ik gebruik. Kijk maar een keer op www.photozone.de of pbase als je een review of een massa foto's wil zien.

                            Succes !
                            Begin ook al te twijfelen voor een 18 - 200 mm, alleen al maar om tijdens het zomerverlof (naar Kreta) niet zo veel te moeten mee sleuren op de uitstappen,en de keuze zal dan waarschijnlijk voor mij alleen maar Sony of Tamron zijn denk ik toch ?
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

                              is de kwaliteit van de tamron te vgl met die van de sigma 28-70 f2.8?
                              of is deze (veel?) minder qua kwaliteit?

                              Koen
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

                              FZ50

                              Comment

                              Working...
                              X