Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

    Ik ben zinnes om deze 2x teleconvertor 2dehands te kopen...
    Het betreft de non-DG versie (mijn 70-200 is ook non-DG)...

    Ik lees her & der dat de beeldkwaliteit erop achteruit gaat, maar vraag me af in welke mate dat dit zo is...

    Aangezien beoordeling alleen mogelijk is a.d.h.v onbewerkte vbtjes doe ik graag beroep op BD'ers die deze combinatie ook gebruiken

    Heb hier liggen zoeken in het archief maar vind weinig onbewerkte voorbeeldjes terug, dus bij deze een oproep...

    Graag vermelden of het om de DG of non-DG gaat, en indien het niet anders
    kan ben ik ook best geinteresseerd geresizede samples zonder extra bewerking

    Oja, en wat zou de non-dg 2dehands eigenlijk nog mogen kosten ?


    Alvast bedankt


    Pascal

  • #2
    Re: Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

    Dit gaat te veel scherpte kosten. Je moet namelijk rekenen dat je camera ook al een cropfactor heeft. Al met al zou je dan DRIE x willen uitvergroten op een ZOOMLENS.
    Helaas, dat gaat hoofdzakelijk teleurstelling opleveren.
    Met 1,4x krijg je nog wel eens aanvaardbare resultaten als je niet op volle opening gaat werken.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

      Ik heb mijn 2x teleconverter al heel snel weer verkocht, omdat de resultaten in combinatie met de Sigma 70-200 f2,8 EX (geen DG) tegenvielen.
      Voorbeelden heb ik niet bijgehouden.

      Met een 1,4x maak je nog wel scherpe foto's.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

        ik heb wel nog een paar beelden liggen die met deze combi gefotografeerd zijn. Als ge wilt moogt ge gerust eens komen kijken, 'k ben deze week nog gans de week thuis .
        kgeloof dat ik zelf zo'n 150€ voor de convertor in 2dehands betaald heb.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

          Heb deze combinatie recentelijk aangeschaft. (Thx Johan )
          Ik ben er zeker niet ontevreden over hoor. In tegendeel. Zelfs in kritieke lichtomstandigheden vond ik de scherpte nog ok (theaterfotografie ).
          Zal eens kijken voor onbewerkte exemplaren (nu ja, onbewerkt...raw->jpg)

          Grts,
          Jurgen

          Comment


          • #6
            Re: Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

            Heb de combinatie ( Pentax mount ) reeds een jaar en ben er
            best tevreden mee
            Voor mij zijn de resultaten beter dan met de Pentax 1,7 AF converter

            Comment


            • #7
              Re: Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

              Ik gebruik deze met een oude Tamron 300/2.8 en heel zelden met een Tokina 70-200/2.8 samen met de 1.4x. Bij de 1.4x zie ik nauwelijks kwaliteitsverschil (toch niet op A3 afdrukken), bij de 2x zou ik nooit een mooie A3 afdruk kunnen maken (tenzij bij diafragma 8 = 16 qua lichtsterkte ), hooguit A4. Op een 70-200/2.8 zal het nog iets slechter zijn. Met een 6Mpix camera zal je het zien, met een 10Mpix heel duidelijk. Vermits de Tokina al niet echt uitblinkt bij 200mm/2.8 kan ik niet zeggen hou het met de Sigma gaat gaan.

              De 1.4x is wel degelijk de betere keuze. Koop anders een 400/5.6 lens, deze zal zeker beter presteren. De 2.0x zou ik enkel aanbevelen samen met een prime lens (vast brandpunt). De converter is ook vrij groot tov de 1.4x waardoor hij ook meestal thuis blijft.

              Nadeel van een 2.0 TC is dat de scherptediepte gelijk blijft aan het diafragma maar de lichtsterkte nog 1/4 zal zijn! Dit maakt het moeilijk voor de AF en dien je vaak een grote opening te gebruiken om voldoende slutiertijd te hebben.
              Te veel lenzen en te weinig tijd.
              http://pentaxlenstest.blogspot.com/

              Comment


              • #8
                Re: Sigma APO 2x teleconvertor in combinatie met Sigma APO 70-200 f2.8

                Bedankt voor de reacties allen, ik ga dus mijn oog openhouden voor een 1.4 convertor ipv een 2.0

                Comment

                Working...
                X