Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Tamron 28-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Tamron 28-300

    Hallo allemaal;
    Allereerst allemaal een prettige kerst van ons.

    Donderdag gaan we bij Konijnenberg eindelijk onze nieuwe lens aankopen, een Tamron 28-300. Ze gaat mee naar Zuid-Afrika in januari, dit om de vele lenswisselingen te vermijden, ik ben namelijk bang om stof binnen te krijgen in onze D 70.

    Heeft er iemand ervaring met deze lens, horen we het graag.
    Kunnen wij hieraan miskopen, wetende dat we maar amateurrekes zijn

    Graag jullie mening aub

    Alvast bedankt

    Noël
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

  • #2
    Re: Aankoop Tamron 28-300

    Kijk hier misschien eens :
    http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=115

    Zelf heb ik nooit met 28-300 gewerkt.
    Ik zou wel vanwege de groothoek eerder een 18-200 meenemen dan een 28-300...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Tamron 28-300

      Oorspronkelijk geplaatst door buzzydriver Bekijk bericht
      Hallo allemaal;
      Allereerst allemaal een prettige kerst van ons.

      Donderdag gaan we bij Konijnenberg eindelijk onze nieuwe lens aankopen, een Tamron 28-300. Ze gaat mee naar Zuid-Afrika in januari, dit om de vele lenswisselingen te vermijden, ik ben namelijk bang om stof binnen te krijgen in onze D 70.

      Heeft er iemand ervaring met deze lens, horen we het graag.
      Kunnen wij hieraan miskopen, wetende dat we maar amateurrekes zijn

      Graag jullie mening aub

      Alvast bedankt

      Noël

      Als er nu iets is dat ge nooit moet kopen dan is het wel dat hoor!

      Elke superzoom is een compromis, een goedkope superzoom is een nog groter compromis, om kwaliteit te hebben nooit meer dan 3 maal zoombereik.
      De lichtsterkte van een superzoom is meestal maar F6.3 op het einde, kies een 70-200 F2.8 in combinatie met een extender van 1.4 plus een tweede lens in de orde van 28-70 of 24-70 F2.8. Dan heb je hetzelfde bereik met F4 op het einde en heb je ook een tweede lens, mocht er is iets mis gaan met 1 lens, dan heb je tenminste toch nog iets om beelden mee te maken.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Tamron 28-300

        Zelf heb ik een Tokina 60-300, deze lens was vrij goedkoop (HF299,- in 1997)
        Inmiddels heb ik z'n 1,5 jaar een minolta 7D, en de lens werkt er prima op. Met naame in Afrika (wilde beesten) moet je niet besparen op mm's, dus 300mm is wel het minimum.
        Niet te bang zijn van stof, ik heb mijn 7D tot nu toe 1maal schoongemaakt..., en hij is buiten Europa in Thailand, Cambodja,Myanmar,Gambia,Senegal en Cuba geweest (en volgende maand naar Madagascar)
        kijk eens op www.reizigerssite.com

        Succes en veel plezier in Zuid Afrika
        Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
        www.reizigerssite.com

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Tamron 28-300

          Bedankt iedereen,

          We hebben vandaag een Tamron gaan kopen bij Konijnenberg te Turnhout. Nu nog wat oefenen voor we beginnen aan ons grote avontuur;

          Iedereen bedankt voor de aangeboden hulp.

          Prettig jaareinde allemaal

          Groetjes

          Noël
          Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Tamron 28-300

            Post anders als u terug bent, wat voorbeelden uit afrika van uw nieuwe aanwinst. Dat maakt het topic nog wat waardevoller.

            Veel fotoplezier daar alvast.
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

            Comment

            Working...
            X