Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

Richt je hond zo af dat ze blijft zitten/staan/liggen als jij dat beveelt, zorg dat ze even goed naar minstens nog iemand anders luistert en laat die met de hond spelen. Dat ga ik dus dit weekend uitproberen met mijn kitlensje. Wish me luck.
    Canon 350D
    Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

ja veel geluk...
      Wij hebben Ierse setter en die zijn ni zo makkelijk af te richten...
      maar bij ons is dit toch redelijk goe gelukt, niettemin blijft het een hyper-hond met hopen energie die veel beweging nodig heeft...
      Merci vo alle reacties!!!
      eb vdg gezien da er een Sigma 50-150 f2.8 uit is voor een redelijke prijs...
      Aangezien ie ook veel in gewicht scheelt van de 70-200 lichtsterke lenzen zullen we waarschijnlijk voor deze gaan... Schijnt dat de verschillen niet opwegen tgn prijs en gewicht verschil dus...
      Nog es bedankt vo alle reactie en als ge er nog iet aan toe te voegen ebt, moogt ge natuurlijk nog...
      Grtz!!!
      Mvg, Naeha(tje) --> Is trouwens de naam van onze hond!!!
      The future belongs to those who believe in the power of their dreams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naehatje Bekijk bericht
        Hebben onlangs een 350D gekocht en trekken er vooral onze hond in actie mee... Nu is onze hond toch wel een hyperactief beest, die overal naartoe schiet als je hem loslaat en al rap uit het zicht verdwijnt van de kitlens 18-55... Dus daarmee onze vraag of er suggesties zijn van goede lenzen om zo'n activiteiten vast te leggen... Alle reacties welkom!

Canon 85 mm/1.8 of 100 mm/2.0
        Als het wat meer mag kosten evt een 70-200/2.8 of een 135/2.0 (yeah)

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Een fish-eye lens misschien? Dan staat hij er zeker op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naehatje Bekijk bericht
            ja veel geluk...
            Wij hebben Ierse setter en die zijn ni zo makkelijk af te richten...
            maar bij ons is dit toch redelijk goe gelukt, niettemin blijft het een hyper-hond met hopen energie die veel beweging nodig heeft...
            Merci vo alle reacties!!!
            eb vdg gezien da er een Sigma 50-150 f2.8 uit is voor een redelijke prijs...
            Aangezien ie ook veel in gewicht scheelt van de 70-200 lichtsterke lenzen zullen we waarschijnlijk voor deze gaan... Schijnt dat de verschillen niet opwegen tgn prijs en gewicht verschil dus...
            Nog es bedankt vo alle reactie en als ge er nog iet aan toe te voegen ebt, moogt ge natuurlijk nog...
            Grtz!!!
            Mvg, Naeha(tje) --> Is trouwens de naam van onze hond!!!
            De meningen over de 50-150 zijn nogal verdeeld. Misschien toch eens goed vergelijken EN zeker in de winkel gaan testen. Ik gebruik de Sigma 70-200 en moet zeggen dat die van gewicht nog goed te doen is.

Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

@TravelToy

Dat van die oren is misschien wat ongelukkig uitgedrukt, maar de stand van de oren (en ook de ogen natuurlijk) maken een groot deel uit van de uitstraling van een hondenfoto.

Een model kan je vragen om te lachen, uitdagend of verdrietig te kijken, kortom emotie te tonen. Bij een dier moet je zo iets uitlokken.

Als een hond reageert op een geluid of voorwerp, dan zal hij de oren iets oprichten en draaien in de richting van het geluid of voorwerp (soms houden ze hun kopje een beetje schuin). Ook wordt de blik feller en zal de hond zijn muil meer sluiten. Erg handig, want de Ierse Setters die ik heb gefotografeerd staan heel veel met hun muil open en hun tong er uit (hyperactieve hond, dus meer afkoeling nodig, en dat gebeurd via de tong)

De kop en lijf van een hond is langer dan dat van mensen. Daarom is het ook iets moeilijker om een goed 3d beeld te creëren. Zorg dat je altijd de twee ogen in beeld hebt (ook al heb je maar een deel van het tweede oog, iets moet zichtbaar zijn). Zorg dat de poten elkaar niet bedekken, je moet van de achterste poten iets kunnen zien. Best ook een stukje staart in beeld proberen te brengen.

Net als een natuurfotograaf de habitat van het te fotograferen plantje of beestje moet kennen, een modelfotograaf een goede feeling met mensen nodig heeft, moet een hondenfotograaf inzicht hebben in het karakter en de leefwereld van de viervoeter. Dat inzicht is cruciaal om de hond te positioneren of te laten doen wat je wilt.

Have fun, and lots of patience.......
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                @TravelToy

Dat van die oren is misschien wat ongelukkig uitgedrukt, maar de stand van de oren (en ook de ogen natuurlijk) maken een groot deel uit van de uitstraling van een hondenfoto.

Een model kan je vragen om te lachen, uitdagend of verdrietig te kijken, kortom emotie te tonen. Bij een dier moet je zo iets uitlokken.

Als een hond reageert op een geluid of voorwerp, dan zal hij de oren iets oprichten en draaien in de richting van het geluid of voorwerp (soms houden ze hun kopje een beetje schuin). Ook wordt de blik feller en zal de hond zijn muil meer sluiten. Erg handig, want de Ierse Setters die ik heb gefotografeerd staan heel veel met hun muil open en hun tong er uit (hyperactieve hond, dus meer afkoeling nodig, en dat gebeurd via de tong)

De kop en lijf van een hond is langer dan dat van mensen. Daarom is het ook iets moeilijker om een goed 3d beeld te creëren. Zorg dat je altijd de twee ogen in beeld hebt (ook al heb je maar een deel van het tweede oog, iets moet zichtbaar zijn). Zorg dat de poten elkaar niet bedekken, je moet van de achterste poten iets kunnen zien. Best ook een stukje staart in beeld proberen te brengen.

Net als een natuurfotograaf de habitat van het te fotograferen plantje of beestje moet kennen, een modelfotograaf een goede feeling met mensen nodig heeft, moet een hondenfotograaf inzicht hebben in het karakter en de leefwereld van de viervoeter. Dat inzicht is cruciaal om de hond te positioneren of te laten doen wat je wilt.

Have fun, and lots of patience.......
                Weet ik wel hoor, het was alleen maar een beetje om je te plagen. Ik heb zelf 2 van die "wildebrassen" in huis. Ik weet zeer goed wat het is om daar een foto van te moeten nemen.

Mvg,
                TravelToy.
                www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

VR zet echt je hond niet stil. Ritalin misschien?
                  Nikon AFS 80-200, Sigma 70-200 HSM en 50-150 HSM zijn voor de hond liggende oplossingen.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Hey,

Wat ik doe is de hond laten lopen, en dan terugroepen. Zodat die op mij komt afgelopen. Wat je ook kan doen is 'm laten zitten, verderwandelen en naar je toe laten lopen. Nadeel: maar 1 "pose" mogelijk zo.

Zoals al werd gezegd is het dus het handigste om een tweede persoon mee te nemen die zich kan bezighouden met de hond.

Ik heb dit eens gedaan met engelse cocker spaniel + sigma 70-300 in het bos. Helemaal niet lichtsterk en wat donkere omgeving dus. Ik had de lens nog maar net toen. Mits wat oefening moet dat wel lukken denk ik. Mijn probleem is/was gebrek aan ervaring + trage focus van de lens. Mits vooraf al scherp te stellen, hoge iso en onderbelichten kreeg ik er wel een paar scherpe foto's uit.

Hond die loopt fotograferen vind ik toch niet makkelijk, ook niet als die niet op je af komt.

Toch maar een lichtsterke lens dus als je het budget hebt :-)

Comment

Mijne mechelaar laat zich ook niet makkelijk fotograferen.... veel te hevig !

Tot nu toe heb ik altijd met de standaard kitlens 70-300 f4-5.6G getrokken, en daar zijn toch al wel ene paar mooie shots uitgekomen (zie maar naar http://isha.tomenruth.be), maar je moet meer foto's maken om er een paar goeie uit te kunnen halen natuurlijk en er moet licht genoeg zijn.
                      Nog maar pas een hondenwedstrijd met gefotografeerd (zie maar naar http://www.bhvb.be - Foto's - wedstrijd...)

Maar een snellere, lichtsterkere lens zou veel beter zijn.... maar budget he.
                      Ik ga mijn nieuwe aankoop (de tamron) er eens voor testen (alleen is daarbij het bereik iets te klein).
                      Ik denk idd zoals al gezegd dat een 70-200 f2.8 voldoende is om echt deftige foto's te kunnen nemen.

ideale lens: 10-1000 f1.0 ;-))
                      Nikonian

Comment

Working...
                      X