Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter op Nikor 70-300VR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Teleconverter op Nikor 70-300VR?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik heb nog geen enkele 70-300 gezien, van welk merk ook (Canon , Sigma, Nikon...), waarbij het mogelijk is om een teleconverter te gebruiken.

Meestal zijn het de 70-200 lenzen (of vaste lenzen) die de mogelijkheid hebben om samen te werken met een TC.

Hier kan je misschien meer info vinden, op pagina 23 staat uitleg over Nikon teleconverters:
    http://www.nikon-nl.nl/en_EU/old_pro.../Nikkor_Nl.pdf

Ik heb hier anders wel een Tamron 2X die ik reeds heb gebruikt op mijn 70-300, zoals reeds gezegd kan de AF wegvallen maar dat is normaal natuurlijk, al kan je in extremis toch eens dikke chance hebben en een foto trekken tussen 500mm à 600 mm mét werkende AF (ze zijn zelden deze momenten maar heb het toch al ne paar keer voor gehad)

mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Re: Teleconverter op Nikor 70-300VR?

Je moet toch juist blij zijn dat Nikon er voor zorgt dat je je foto's niet gaat verpesten door een lens buiten de gebruiksmogelijkheden (qua scherpte e.d.) te stretchen?
      Converters zijn alleen te gebruiken op zeer goede primes en al in mindere mate op PRO zooms. Pro- en consumer lenzen bieden gewoon te weinig lichtsterkte en kwaliteit.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Working...
      X