Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 170-500 of 135-400mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 170-500 of 135-400mm

Op zoek naar een telelens met groter bereik kom ik op deze twee lenzen, heeft iemand hier ervaring mee?

ljv
    Pentax K10D

Re: Sigma 170-500 of 135-400mm

Hoi, ik heb een goede foto van de sigma 135/400 op het forum staan.

Kijk maar eens naar mijn "rupsje"

Ik heb deze lens trouwens te koop aangeboden, wegens te weinig gebruik.

mvg
    Koen

Comment

Oke je gebruikt 'm te weinig maar mijn vraag is hoe is deze lens, is ie handelbaar. Mijn broer heeft de Bigma en die vind ik net ff te groot.

leo
      Pentax K10D

Comment

Die 135-400 ken ik onvoldoende maar van die 170-500 zou ik afblijven, die heeft niet zo'n beste reputatie.
        fotosite

Comment

Als het alleen om het teleberiek gaat zou de Tamron 200-500 ook een alternatief kunnen zijn.
          Even op googlelen en je vindt wel wat recensies die je een indruk geven hoe hij zich verhoudt tot bijv. de Bigma en de andere twee die je noemt. Hij is in ieder geval minder zwaar dan de bigma.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Hoi,

het is en blijft een zware lens, dus een statief is aanbevolen; door zijn lange tubus (op 400mm) vind ik ze persoonlijk onhandelbaar vanuit de hand.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
              Hoi,

het is en blijft een zware lens, dus een statief is aanbevolen; door zijn lange tubus (op 400mm) vind ik ze persoonlijk onhandelbaar vanuit de hand.

mvg
              De 170-500 heb ik ook reacties van gehoord dat ie minder is als b.v. de bigma. Wat vind jij van de prestaties van de 135/400 of is het al snel door jou verkopen van deze lens al genoeg gezegd?

leo
              Pentax K10D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                Als het alleen om het teleberiek gaat zou de Tamron 200-500 ook een alternatief kunnen zijn.
                Even op googlelen en je vindt wel wat recensies die je een indruk geven hoe hij zich verhoudt tot bijv. de Bigma en de andere twee die je noemt. Hij is in ieder geval minder zwaar dan de bigma.

De Tamron is er blijkbaar niet in Pentax K mount.......
                Pentax K10D

Comment

Kan je de 170-500mm eens niet proberen, ik heb deze wel maar voor minolta.

Comment

ik heb vorige week bij konijn de 170-500 (nikon-mount) geprobeerd, leek mij heel onhandig om uit de losse pols foto's te maken en het feit dat de lens volledig uitschuift bij het uitzoomen maakt die lens precies nog zwaarder imo, de AF is trouwens ook vrij lawaaierig...en traag...

vriendelijke groeten, dimidub
                    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Als je een telezoom wil die toch niet al te veel weegt, kijk dan eens naar de nieuwe Tokina 80-400 D.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Als je een telezoom wil die toch niet al te veel weegt, kijk dan eens naar de nieuwe Tokina 80-400 D.
                        Koop nooit een "lichtgewicht" telezoom!
                        Kwalitatief goedgebouwde objectieven hebben altijd een zekere massa.
                        Bovendien is "massa" eerder een voordeel dan een nadeel ivm. stabiliteit: elementaire wetten van de fysica!...

Just my € 0.02

Comment

Bij Bartok in Hasselt kan je de 135-400mm huren, 30 € per dag.
                          Ik weet niet vanwaar je bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                            Koop nooit een "lichtgewicht" telezoom!
                            Kwalitatief goedgebouwde objectieven hebben altijd een zekere massa.
                            Bovendien is "massa" eerder een voordeel dan een nadeel ivm. stabiliteit: elementaire wetten van de fysica!...

Just my € 0.02
                            dat is maar tot op zekere hoogte waar. De tokina is toch ruim een kilo. Een heel zware lens hou je ook niet goed stil, omdat je spieren teveel belast worden.
                            Volgens een test is de Tokina een degelijk gebouwde lens (maar (nog) niet in pentax vatting).
                            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                              dat is maar tot op zekere hoogte waar. De tokina is toch ruim een kilo. Een heel zware lens hou je ook niet goed stil, omdat je spieren teveel belast worden.
                              Volgens een test is de Tokina een degelijk gebouwde lens (maar (nog) niet in pentax vatting).
                              Hangt er een beetje vanaf hoe rap je spieren zich belast voelen, nietwaar
                              fotosite

Comment

Working...
                              X