Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Als het alleen om het teleberiek gaat zou de Tamron 200-500 ook een alternatief kunnen zijn.
Even op googlelen en je vindt wel wat recensies die je een indruk geven hoe hij zich verhoudt tot bijv. de Bigma en de andere twee die je noemt. Hij is in ieder geval minder zwaar dan de bigma.
Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D
het is en blijft een zware lens, dus een statief is aanbevolen; door zijn lange tubus (op 400mm) vind ik ze persoonlijk onhandelbaar vanuit de hand.
mvg
De 170-500 heb ik ook reacties van gehoord dat ie minder is als b.v. de bigma. Wat vind jij van de prestaties van de 135/400 of is het al snel door jou verkopen van deze lens al genoeg gezegd?
Als het alleen om het teleberiek gaat zou de Tamron 200-500 ook een alternatief kunnen zijn.
Even op googlelen en je vindt wel wat recensies die je een indruk geven hoe hij zich verhoudt tot bijv. de Bigma en de andere twee die je noemt. Hij is in ieder geval minder zwaar dan de bigma.
De Tamron is er blijkbaar niet in Pentax K mount.......
ik heb vorige week bij konijn de 170-500 (nikon-mount) geprobeerd, leek mij heel onhandig om uit de losse pols foto's te maken en het feit dat de lens volledig uitschuift bij het uitzoomen maakt die lens precies nog zwaarder imo, de AF is trouwens ook vrij lawaaierig...en traag...
Als je een telezoom wil die toch niet al te veel weegt, kijk dan eens naar de nieuwe Tokina 80-400 D.
Koop nooit een "lichtgewicht" telezoom!
Kwalitatief goedgebouwde objectieven hebben altijd een zekere massa.
Bovendien is "massa" eerder een voordeel dan een nadeel ivm. stabiliteit: elementaire wetten van de fysica!...
Koop nooit een "lichtgewicht" telezoom!
Kwalitatief goedgebouwde objectieven hebben altijd een zekere massa.
Bovendien is "massa" eerder een voordeel dan een nadeel ivm. stabiliteit: elementaire wetten van de fysica!...
Just my € 0.02
dat is maar tot op zekere hoogte waar. De tokina is toch ruim een kilo. Een heel zware lens hou je ook niet goed stil, omdat je spieren teveel belast worden.
Volgens een test is de Tokina een degelijk gebouwde lens (maar (nog) niet in pentax vatting).
Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D
dat is maar tot op zekere hoogte waar. De tokina is toch ruim een kilo. Een heel zware lens hou je ook niet goed stil, omdat je spieren teveel belast worden.
Volgens een test is de Tokina een degelijk gebouwde lens (maar (nog) niet in pentax vatting).
Hangt er een beetje vanaf hoe rap je spieren zich belast voelen, nietwaar
Comment