Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400 of Bigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 100-400 of Bigma

Beide gehad! 100-400L ruleeeezzzzzz
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
      inderdaad,
      ik vind het dan raar als je beloxi je bigma aanprijst terwijl jij de jouwe verkoopt om een 100-400 te kopen, terwijl dat net zijn vraag is...
      Omdat de 400 L glas heeft.
      En trouwens waar bemoei je je mee !

Blazor,het is niet tegen jou dat ik het heb
      groetjes
      If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
        met hetgeen ik zie op het forum, en ik vond dit vreemd
        maar inderdaad, waar bemoei ik me mee
        Last edited by koen dd; 29 november 2006, 10:02.
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

FZ50

Comment

Hoi,

misschien maak ik de discussie alleen maar moeilijker maar is de sigma tegenhaner van de 100-400L IS niet de 80-400 OS? Waarom wordt deze lens niet overwogen?

Ik kan zelf echter over geen van de reeds vermelde lenzen commentaar geven want ik heb ze nog nooit in m'n handen gehad..

wouter.
          Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
            Omdat de 400 L glas heeft.

Blazor,het is niet tegen jou dat ik het heb
            groetjes
            Misschien met het feit dat je mensen "slecht" advies geeft om van je eigen spullen af te raken om dan te kopen wat je zelf toch beter vind.
            Je moet toch toegeven dat het niet netjes is om te zeggen tegen iemand die twijfelt tussen 2 lenzen dat hij de mindere van de 2 maar moet kopen van u zodat jij de betere kan kopen.

My 2 cents
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Je moet de topic eens goed lezen !
              Ik heb helemaal niet gezegd dat mijn lens beter of slechter is dan die hij wil kopen .
              Ik heb alleen gezegd dat ik mijn lens verkoop en in formatie hieromtrent wil doorsturen.
              SORRY , als ik dan al direkt als een oplichter in de nek bekeken wordt.
              Fijn gasten.

Je hebt de Groeten
              Maori
              If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

Comment

Heb lang zitten twijfelen tussen die 2, maar uiteindelijk ben ik destijds voor de 100-400 gegaan.

De reden was IS en de schuifzoom. Dat laatste is iets waar niet iedereen kapot van is.Dus eerst voor je zelf vaststellen of je er mee kunt leven !

Met name voor propeller vliegtuigen en heli's is de IS ideaal
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik ben ook tussen die 2 lenzen aan het twijfelen (heb nu een 70-200L F4, pracht van een lens, maar wat kort). Vooraleer één van de twee aan te schaffen (lichte voorkeur voor 100-400 L, vooral voor de IS), zal ik ze eens huren/lenen en naar een vliegshow gaan. Voor 25Euro kan je al de Canon 100-400L huren (zie http://www.pixto-f.eu/prijslijst_canon_verhuur.html).
                  Zoals al zoveel gezegd: de ideale lens hangt van de persoon af die er mee moet werken, dus je kan het best eens proberen in de omstandigheden waarin je ze wil gebruiken.
                  See the beauty of it all

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door biss Bekijk bericht
                    Ik ben ook tussen die 2 lenzen aan het twijfelen (heb nu een 70-200L F4, pracht van een lens, maar wat kort). Vooraleer één van de twee aan te schaffen (lichte voorkeur voor 100-400 L, vooral voor de IS), zal ik ze eens huren/lenen en naar een vliegshow gaan. Voor 25Euro kan je al de Canon 100-400L huren (zie http://www.pixto-f.eu/prijslijst_canon_verhuur.html).
                    Zoals al zoveel gezegd: de ideale lens hangt van de persoon af die er mee moet werken, dus je kan het best eens proberen in de omstandigheden waarin je ze wil gebruiken.
                    Vliegshow??? 100-400IS zonder enige twijfel. 70-200 is te kort.
                    En IS helpt ook wel wat ;-)

Comment

ok, bedankt voor het advies allemaal, ik heb me vandaag een 100-400 van Canon besteld!

Comment

Ik twijfel tussen een Bigma en een 300/4,0 (2dehands) met 1,4x converter...specifiek voor vogelfotografie, dus héél zelden heb je een minimum aan zoom nodig, bijna altijd dus 't maximum. Moeilijk hé
                        Monkey business
                        [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Working...
                        X